Hathengeres motor van a farában és négyen is utazhatnak a kabinban, de modern formájú és otthonosan futurisztikus Alpine GTA V6 Turbo mégsem tudta felvenni a versenyt az öreg Porsche 911-essel.

Franciaországnak is megvolt a maga Volkswagen Bogara, melyet Jean Rédélé a saját elképzelései szerint alakította át a 4CV-t, hogy minél jobb versenyautó váljon belőle. Ezzel az Alpine évtizedek alatt a Porschéhoz hasonló evolúciós utat járt be, de még a sokkal modernebb GTA sem tudott annyira hódítani, mint a nyolcvanas évek közepére menthetetlenül kiöregedő 911-es.

Ez volt az első olyan Alpine, mely teljes mértékig a Renault irányítása alatt készült.

Éppen olyan szoros volt az együttműködés a Renault és az Alpine között, mint a BMW és az Alpina között, mely a túlélést jelentette a kevéske sportautót gyártó vállalatnak. Mindezt abban az időszakban, amikor az állami kézben lévő Renault komoly pénzügyi gondokkal küzdött, ezért tulajdonrészeket adtak el és alkalmazottakat küldtek el. Az örökké ritkaságnak számító Alpine GTA-t három évvel a 19-es előtt mutatták be.

Ellentétben az A310-essel, ennek a karosszériája már nem egyetlen darabból készült, hanem egy nagynyomású vízsugárral vágó robot szeletelte a műanyag elemeket. Az új gyártási eljáráshoz alaposan át kellett alakítani a Dieppe-ben lévő üzemet, viszont drasztikusan csökkent az egyetlen autó elkészítéséhez szükséges idő. A 130 helyett már kevesebb, mint 80 óra alatt előállt az Alpine GTA. Ez még mindig messze volt attól az időtől, amit egy népszerű, sorozatgyártású autóra szánnak, de egy alacsony példányszámú sportautóhoz éppen passzolt.

Tökéletesen illik a korszak Renault-jai közé az Alpine GTA V6 Turbo lekerekített szögletessége.

Karosszériája műanyagból készült, az oldalirányú ütközésvédelemmel kiegészített központi gerincvázat pedig a Heuliez szállította az Alpine gyárához. Készen érkezett a beszállítótól a segédvázra rögzített hajtáslánc is a PRV V6-os motorral és a Renault 30-asból származó, de valamelyest átalakított váltóval. Az Alpine GTA volt korának egyik legáramvonalasabb autója, a szívó változat légellenállási együtthatója 0,28-as.

Burkolt fényszórói vannak és nincs hűtőmaszk az orrán, hiszen farmotoros. Végtelenül egyszerű vonalakból áll, mégis nagyon hatásos a formaterv, aminek legkarakteresebb része a háromszög alakú hátsó ablak, mely eltolva csatlakozik az oldalsó ablakokhoz. A kiszélesedő fenekén halvány légterelő van és két kipufogóvég. Még a turbós változaton is egészen visszafogott mennyiségben vannak hűtőnyílások.

Visszafogott felemelkedést követő jelentős visszaesés jellemezte az Alpine GTA iránti érdeklődést, ezért fel kellett turbózni.

1985 szeptemberében jelent meg a GTA V6 Turbo, melyben a PRV V6-os 2,5 literes változata került, a nevéhez illően egy turbófeltöltővel. 200 lóerős teljesítményét 5750-es fordulaton adja le, maximális nyomatéka pedig 290 Nm már 2500-nál. Ezzel az 1,3 tonnás sportautó nagyjából 6,5 másodperc alatt sprintel százas tempóra.

Ez az utólagos klímával, equaliser-es Phillips rádióval és ABS-szel szerelt Alpine GTA V6 Turbo harmincnyolc éven át volt egyetlen tulajdonosnál, aki rendszeresen szervizeltette az autót. Közel negyven év alatt csak 58 550 kilométert tekert bele az órájába, és éppen ezért szinte újnak hat.

Ez is érdekelhet:

Kívánatos gép ez a V6-os Alfa Romeo 75

Hathengeres motorja van, kézi váltója és hátsókerekes, ezért önmagában nagyon könnyű imádni az Alfa Romeo 75-ös csúcsváltozatát.

Kortalanul szép ez az 1987-es Honda Legend Coupé

Imádnivaló és elegáns japán kupé, finom V6-ossal a nyolcvanas évekből.

Gyönyörű veterán hot hatch ez a Ford Escort RS Turbo

Már inkább szobor, mint élményautó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában