Nem lesz praktikus, elektromos hajtású egyterű a Renault Scenic, hanem divatos crossoverként tér vissza.

1996 novemberében mutatta be a Renault a Megane alapjaira épülő egyterűt – hiszen a 90-es évek végén még javában az ilyen családi autók voltak divatban –, mely a Scenic nevet kapta. Kezdetben a franciák is jócskán alulbecsülték a keresletet egy ilyen kompakt méretű, de praktikummal gazdagon töltött autóra, ezért napi 450 autós gyártási kapacitással számoltak. Fénykorában a Scenic azonban ennél jóval kapósabb volt és már 2500-at kellett belőle gyártani napi szinten, hogy kielégítsék a piac igényeit.

Generációról generációra azonban egyre nagyobb teret nyertek az egyterűknél kevésbé praktikus, de csinosabb szabadidő-autók, így a Scenicben is egyre kevesebben látták meg a tökéletes családi autót. A 2016-os Genfi Autószalonon bemutatott negyedik generáció hiába volt elérhető akár hétszemélyes kivitelben is, messze nem nyújtotta azt a térérzetet, mint elődjei. Két év kihagyás után elektromos crossoverként tér majd vissza a Renault Scenic.

Scenic E-Tech Electric néven, tehát kizárólag elektromos modellként mutatják majd be 2024 szeptemberében.

Olyan komoly, évek óta bemutatott ellenfelekkel kell szembenéznie a CMF-EV platformra épülő Scenicnek, mint a Volkswagen ID.4, a Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6 páros vagy éppen a szintén Volkswagen alapokat használó Ford Explorer EV. Stíluselemeit a Megane elektromos változatától örökli, a hajtást pedig konszernen belül a Nissan Ariyától.

Amíg a kisebb Renault Megane elektromos változata kizárólag elsőkerék-hajtású, addig a Nissanban bemutatott alapok lehetővé tennék, hogy a Scenicben egy két villanymotoros összkerékhajtást is bemutasson a Renault, ami a konkurensek esetében jellemző opció.

Ez is érdekelhet:

Minél többet látunk az új Renault 5-ből, annál jobban tetszik

A furcsa maszkolás alatt már a Renault elektromos kisautójának gyártásba kerülő változata van.

Műalkotás lett az elektromos hajtásúvá alakított Renault Twingóból

A Renault egy formatervező kezébe adta az ős-Twingót, ez lett belőle.

Már az egyterűk őse, a Renault Espace is veterán lett

Nemcsak sportautók, kabriók és a múlt luxuslimuzinjai lehetnek veteránok, hanem az első európai egyterű is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés