Tesla, Ford, Hummer, Rivian, Lordstown, Bollinger, Nikola: ígérni mindenki nagyon tudott, de teljesíteni eddig csak kettőnek sikerült.

Az Amerikai Egyesült Államok autópiacát évek óta stabilan a pickupok uralják. Három modell, a Ford F-széria, a Chevrolet Silverado és a RAM 1500-2500-3500 típuscsalád vezeti az eladási statisztikákat. Közülük a Ford F-sorozat már négy évtizede áll a sikerlista élén. Az elektromos mobilitási tranzícióban viszont egyelőre nem a nagyok a legsikeresebbek, de még csak nem is a Cybertruckot évek óta ígérgető Tesla.

A 2009-ben alapított Rivian kezdte meg elsőként a villany-pickupok tényleges sorozatgyártását. A kaliforniai központú, viszont egy Illinois-ban lévő üzemben termelő fiatal márkánál tavaly októberben indult el az R1T típusjelzésű pickupok gyártása, decemberben pedig az R1S SUV összeszerelése is megkezdődött.

A Rivian idén év elején a chiphiány és egyéb, az autóipar egészét sújtó nyersanyag- és alkatrészellátási problémák miatt módosítani kényszerült 2022-es tervszámait. Korábban 40 ezer körüli éves gyártásra lehetett számítani, de a hivatalos végső szám a 25 ezer autó lett. Az első negyedév lezárultával ugyan még csak 2553 autónál áll a számláló, de a gyártás lassú felfutási időszakának állítólag a végére ért a cég, és év végéig ténylegesen meglesz a 25 ezer eladott autó.

Ilyeneket tud a Rivian R1T:

A második a versenyfutásban a Hummer, a General Motors márkája, melyet tizenkét év tetszhalál után keltett újra életre az anyacég. Az első villany-Hummerek gyártása is, kiszállítása is lemaradt pár héttel a Riviantól, a piaci versenyt végül valószínűleg kettejük közül mégis a nagyobb cég nyeri.

Az elektromos Hummer pickupokra és SUV-kra leadott megrendelések mennyisége már meghaladja a 65 ezer darabot, és aki most rendel egy ilyen autót, 2024 előtt nem számíthat a szállításra. A GM már jelezte, hogy megemeli a gyártókapacitást, ami bizonyára nem kevés munkát jelent majd a cég logisztikusai számára, hiszen hamarosan, még az idén elindul az elektromos Silverado gyártása is.

A legfontosabb információk a villany-Hummerről:

És hogy ki lesz a következő? Az F-150 Lightningot májusra, az elektromos Silveradót az év végére ígéri a Ford, illetve a GM. Körülbelül ez az, amiben biztosak is lehetünk.

A Tesla szép csendesen kiradírozott minden 2022-es piaci megjelenésre utaló állítást online felületeiről, most a jövő évre ígéri a Cybertruckot. A hidrogénhajtással is kacérkodó Nikola-projekt, a Badger végképp kimúlt. A kerékagymotoros Lordstown épp érthetetlen szárnyalásban van a tőzsdén, miközben a gyártás megindulásáról valójában semmi biztosat nem lehet hallani. A kreatív módon hosszában teljesen átnyitható karosszérájú, ötméteres fűrészárút is befogadni képes Bollingerek gyártásának januárban kellett volna megindulnia, ehelyett a cég év elején azt jelentette be, hogy a sorozatgyártás kezdete egyelőre kitolódik az ismeretlenbe. A Canoo, ami gömbölyded formáival kellemesen másmilyen, mint az összes többi villanypickup, 3000-6000 darabos széria legyártását ígéri még az idénre, de cseppet sem lennénk meglepve, ha erre a kocsira is várni kellene még egy-két évet.

Azért Amerikában se mindenhol a pickupok az eladási listák királyai:

És ezt olvastad már?
Nagyon egyedi BMW-szerelvényt állítottak meg a német rendőrök