A Ruf története autószerelő műhellyel indult, de a nyolcvanas években váltak ismertté igazán a Porsche 911-esből épített sportautókkal, míg a legújabb modelljüket Ralph Lauren vadnyugati kollekciója ihlette.
Klasszikus Porschének látszó, de valójában teljesen egyedi építésű, elképesztően menő sportautókat kínál a Ruf, és ez alól a legújabb modelljük sem kivétel. A pályára szánt típusok, mint a CTR és az SCR mellett 2020-ban még tanulmányként mutatták be a Rodeót, egy terepjáró sportkocsit, most pedig elkészültek a gyártásra szánt változattal is.
A Rodeo alapját az SCR adja, annak szénszálas anyagból készült szerkezetét megtartották, de a négyliteres szívómotorját egy 3,6 literes hathengeresre cserélték, ami 610 lóerőre és 700 Nm-re képes, és nemcsak a hátsó, hanem mind a négy kereket hajtja.
A nyomatékelosztást a műszerfalon lévő érintőképernyővel menet közben is lehet állítani.
A tapadásról elöl és hátul önzáró differenciál gondoskodik, a kettős keresztlengőkaros felfüggesztést pedig úgy módosították, hogy a rugóutat és
a hasmagasságot is megnövelték, 24 centiméteres értékét a szabadidő-terepjárók is megirigyelnék.
235 milliméter széles all terrain abroncsokkal szerelt 18 colos kerekeit karbonkerámia fékrendszerrel lassítják.
Bámulatos módon mindettől állítólag nem változott az autó tömege, az SCR-hez hasonlóan a Rodeo is mindössze 1250 kilogrammot nyom, ami ekkora teljesítménnyel fantasztikus gyorsulást ad, ha ügyesen kapcsolgatjuk a hatfokozatú manuális váltót.
A végsebességet mégis 250 km/óránál korlátozták a megemelt futómű és az off-road abroncsok miatt.
Stílusa a nyolcvanas évek Porsche 911-eseit idézi, a koncepcióváltozat masszív gallytörő rácsát ugyan szerencsére elvetették, de a lökhárítója egyedi, a szögletesebb kerékjárati ívek pedig félreismerhetetlenné teszik a terepes változatot. A Ruf szerint a belső terét Ralph Lauren coloradói birtoka, és az azt idéző RRL Ranch kollekciója ihlette.
Ez is érdekelhet: