Még nincs itt az ideje a ráncfelvarrásnak, de a Škoda több téren is csiszolt az elektromos szabadidő-autóján. Az Enyaq kínálatában megjelent egy nagyobb akkus, erősebb változat, a kínálatba pedig megérkezett a Laurin & Klement csúcsfelszereltség.

2020-ban jelent meg a Škoda első eleve elektromosnak tervezett autója, az Enyaq iV, és ugyan most még nem jött el az ideje a ráncfelvarrásnak, de több részletét is átdolgozta a modellnek a cseh gyártó. Az egyik apró újdonság, hogy eltűnik a nevéből az elektromos hajtást jelentő iV utótag, mostantól egyszerűen csak Škoda Enyaq és Enyaq Coupé lesz a neve.

A dizájn ezúttal még nem változik, bár a Škoda nemrég megmutatta nekünk, hogyan képzeli el az Enyaq és az Enyaq Coupé ráncfelvarrását. A Vision 7S tanulmányautón látott új orrot kapja meg a Škoda középső elektromos autója is, és bár

Oliver Stefani, a márka vezető dizájnere szerint az új autó gyakorlatilag készen van, a bevezetésére két évet még várnunk kell.

A kínálat addig is egy új változattal bővül, az Enyaq 80 és 80x mellé, vagy akár annak a helyére érkezik az Enyaq 85 és 85x. A Škoda eddig az akkumulátor kapacitását jelezte ezzel a számmal, a 80-nak nettó 77 kilowattórás akkuja volt, és bár

az új modell adatát még nem árulták el, a hatótávja 570 kilométerre nőtt az eddigi modell 544-éhez képest.
Mindezt ráadásul a teljesítmény növelése mellett, az Enyaq 85 és 85x ugyanis erősebb is lesz a 80-nál.

A jelenlegi modell hátsókerék-hajtással 204 lóerős, összkerékhajtással 265 lóerős, míg az újdonság egy- és kétmotoros változatban is egyformán 286 lóerőre lesz képes. Az Enyaq ezzel 8,7 helyett 6,7 másodperc alatt gyorsul százra.

A csúcsmodell továbbra is a 299 lóerős RS lesz, de a Škoda bemutatott egy luxusváltozatot is. Az autógyártó alapítóinak tiszteletére régóta Laurin & Klement a legelegánsabb kivitelek neve, és mostantól az Enyaq is rendlehető L&K emblémával, gazdag felszereltséggel, ezüstszínű részletekkel és szellőztethető bőrülésekkel.

Ez is érdekelhet:

Szobrokkal mutatta meg a jövő autóit a Škoda

Megnézhettük, mire számíthatunk a Skodától a következő három évben.

299 lóerős RS változatban is itt a Škoda elektromos autója

A kupé után már a terepjárósabb karosszériájú Enyaq iV is rendelhető RS-ként.

Sportos változatban is itt a Skoda elektromos autója

A világító hűtőmaszk ezen is rajta van.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Szaftos húsokért, bomba jó sörökért és lazán elegáns hangulatért ide kell beülnöd

Újra zúghat a Volga, de eddig sem volt könnyű dolga

További cikkeink a témában
Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
Hirdetés