Meglepetésre nem az Elroq sorozatgyártású változatát, hanem az egy mérettel kisebb elektromos autójának koncepcióját leplezte le a Škoda. Az Epiq belépőt jelent majd az elektromos autózás világába.

Nemrég a Škoda egy egész sor elektromos autó előzetesét mutatta meg nekünk, egyelőre csak stilizált szobrok formájában. Az első, ami ezek közül gyártásba kerül, a kompakt méretű Karoq elektromos megfelelője, az Elroq lesz. Mégsem ezt leplezte le most a cseh gyártó, hanem az egy mérettel kisebb Epiqet, az elektromos kínálat belépőmodelljét.

4,1 méteres hosszával az Epiq tizennégy centivel rövidebb lesz a Škoda eddigi legkisebb szabadidő-autójánál,

a Kamiqnál is. De mivel azzal szemben az alapoktól elektromos autónak épült, ezért kimondottan jó lesz a térkihasználása, öt felnőtt mellett még 490 liter poggyász is elfér a csomagtartójában, ami túltesz a kategóriatársakon.

Még csak koncepcióautó az Epiq, de nem nehéz meglátni benne a gyártásba kerülő változat vonalait.

Megkapja a Škoda új stíluselemeit, amelyek a Vision 7S tanulmányautón mutatkoztak be, így a T-alakú fényszórókat, és a hűtőmaszkot helyettesítő fekete panelt, ami mögé a vezetéstámogató rendszerek szenzorjait rejtették.

Műszaki tartalmáról még csak azt árulta el a Škoda, hogy az Epiq is elsőkerék-hajtású lesz, mint az azonos padlólemezre épülő testvérei, a Cupra Raval és a Volkswagen ID.2. A teljesítménye és az akkumulátor kapacitása még nem ismert, de

a Škoda célja az, hogy legalább 400 kilométeres hatótávot érjen el az elektromos belépőmodellje.

Belső tere minimalista, a kormánykerék mögé került apró kijelzővel és a középre tett nagy érintőképernyővel, a telefonnal is jó helye van a középkonzolon. A végleges változatára már nem kell sokat várni, hiszen az ígéret szerint 2025-től sorozatban készül a Škoda Epiq, méghozzá 25 ezer eurós, azaz 10 millió forintnál kedvezőbb áron.

Mennyire olcsó?

De hiszen a 10 millió forint nem is olcsó, mondhatnád, pedig az elektromos autók között annak számít. Hogy legyen mihez mérni a 25 ezer eurós árát, a szintén elektromos, de kisebb és egyszerűbb új Citroën ë-C3 legalább 23 ezer euróba kerül, míg a 4,15 méter hosszú Opel Mokka Electricért már 40 ezer eurót kérnek. Jelenleg a Škoda Fabia ára 19 ezer, a Kamiq ára 24 ezer euróról indul.

Ez is érdekelhet:

Szobrokkal mutatta meg a jövő autóit a Škoda

Megnézhettük, mire számíthatunk a Skodától a következő három évben.

Még jobb elektromos autó lett a megújult Škoda Enyaq

Az osztrák télben vezettük a piac egyik legjobb elektromos családi autóját.

Megújult a Škoda Octavia, hogy még jobb autó legyen

A Škoda legnépszerűbb modelljének mindene megvan ahhoz, hogy tovább írja a típus sikertörténetét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés