A konnektorról tölthető hibrid RS után szabadidős Scout változatban is bemutatta az új Octaviát a Skoda.
A Škoda a szabadidő-autóin kívül a hagyományos személyautókból is szokott terepesített változatot készíteni, és az Octavia negyedik generációjából is elkészült a Scout kivitel. A csehek a bevált receptet követték, a 18 vagy 19 colos kerekekkel szerelt kombira fényezetlen fekete kerékjárati íveket és küszöböket, valamint egyedi lökhárítókat tettek.
Az Octavia Scout azonban nemcsak a külsejével akar hasonlítani a szabadidő-terepjárókra, csúszós földúton is elboldogulhatsz vele.
A hasmagasságát ennek érdekében 15 milliméterrel megemelték, és valódi összkerékhajtás is rendelhető hozzá, ami a nyomatéknak akár a 90 százalékát is a hátsó kerekekre tudja küldeni.
Az összkerékhajtású modelleknek bőven van nyomatéka, a benzines a 200 lóerős 2.0 TSI, a dízel pedig a 2.0 TDI 150 és 200 lóerős változatával rendelhető, minden esetben hétfokozatú DSG váltóval. Ha nem kell összkerékhajtás, akkor a Scout a 150 lóerős 1.5 TSI-vel is elérhető, kézi vagy DSG váltóval, az utóbbi esetben 48 voltos mild hibrid rendszerrel.