A bemutatójuk előtt nem sokkal a Škoda már megmutatta a Superb és a Kodiaq következő generációjának belső terét, és ebből kiderül, hogy ezekben a modellekben még nem veszi át teljesen az uralmat az érintőképernyő.
A Škoda nemsokára leleplezi a Superb és a Kodiaq új generációját, és ahogyan újabban lenni szokott, álcázva már megmutatták az autókat, elárulták a főbb műszaki tudnivalókat, most pedig leplezetlenül mutatják meg a két újdonság belső terét. A képeket nézve stílusos, modern műszerfalat kapnak az autók, de nem adják fel a hagyományos kapcsolókat sem.
Úgy tűnik, hogy az Enyaq receptjét gondolták tovább a Škodánál a látványosan ívelt középkonzollal és a tetejére állított 13 colos érintőképernyővel.
Az új Škodákhoz hasonlóan kétküllős a kormánykerék, a műszerek számlapját pedig 10 colos képernyő vetíti, mégis találunk újdonságokat, amelyek megkülönböztetik az új modelleket.
Az új Superb és a Kodiaq már csakis automata sebességváltós változatban készül majd, a váltókart pedig a kormányoszlopra költöztették,
ezért az ülések közé tágas pakolórekeszek kerülhettek. Itt 15 wattal lehet vezeték nélkül tölteni a telefont, a Kodiaqban akár kettőt is, aktív hűtéssel, ezen kívül négy 45 wattos USB-csatlakozót találunk, még a visszapillantó tükör mellé is került egy.
A legnagyobb meglepetést az jelentheti, hogy bár a Volkswagen-csoport legtöbb modelljében az érintőképernyőre rejtették, vagy legalábbis érintőgombosra cserélték a klímaberendezés kezelőfelületét, az új Superb és Kodiaq hagyományos, három tekerőgombos klímakonzolt kap, a gombok közepébe rejtett kétcolos kijelzőkkel.
A kézre eső helyre került három forgókapcsoló ráadásul multifunkciós, és nem csak a klímaberendezés kezelésére használható.
Míg a két szélsőn a hőmérsékletet és az ülésklímát lehet állítani, addig a középsőre a ventilátor fokozatán és a levegőelosztáson kívül a hangerő, a vezetési üzemmódok és a térképnagyítás állítását is le lehet kérni.
Úgy tűnik, hogy a Volkswagen-csoportnál újabban jobban hallgatnak a vásárlói visszajelzésekre.
Megígérték például, hogy hamarosan száműzik a sokat kritizált érintőgombokat a kormánykerékről, a megújult Scala és Kamiq pedig visszakapta a ventilátor állítására szolgáló kapcsolókat, amelyeket eddig az érintőképernyő menüjében rejtettek el.
A felszereltségnek szellőztethető és masszázsfunkciós első ülések is a részei, és nem maradnak el a megszokott Simply Clever megoldások sem, mint az esernyő az első ajtókban és a jégkaparó a tanksapkában. Az Enyaq mintájára pedig a hagyományos felszereltségi szintek helyett olyan beltérhangulatok közt lehet választani, mint a Loft és a Lounge.
Ez is érdekelhet: