A bemutatójuk előtt nem sokkal a Škoda már megmutatta a Superb és a Kodiaq következő generációjának belső terét, és ebből kiderül, hogy ezekben a modellekben még nem veszi át teljesen az uralmat az érintőképernyő.

A Škoda nemsokára leleplezi a Superb és a Kodiaq új generációját, és ahogyan újabban lenni szokott, álcázva már megmutatták az autókat, elárulták a főbb műszaki tudnivalókat, most pedig leplezetlenül mutatják meg a két újdonság belső terét. A képeket nézve stílusos, modern műszerfalat kapnak az autók, de nem adják fel a hagyományos kapcsolókat sem.

Úgy tűnik, hogy az Enyaq receptjét gondolták tovább a Škodánál a látványosan ívelt középkonzollal és a tetejére állított 13 colos érintőképernyővel.

Az új Škodákhoz hasonlóan kétküllős a kormánykerék, a műszerek számlapját pedig 10 colos képernyő vetíti, mégis találunk újdonságokat, amelyek megkülönböztetik az új modelleket.

A 2015-ben bemutatott, négy évvel később felfrissített harmadik generációs Superb műszerfala így nézett ki
Az új, negyedik generációs Superb műszerfalát már az elektromos hajtású Enyaq stílusában tervezték meg
Az új Superb és a Kodiaq már csakis automata sebességváltós változatban készül majd, a váltókart pedig a kormányoszlopra költöztették,

ezért az ülések közé tágas pakolórekeszek kerülhettek. Itt 15 wattal lehet vezeték nélkül tölteni a telefont, a Kodiaqban akár kettőt is, aktív hűtéssel, ezen kívül négy 45 wattos USB-csatlakozót találunk, még a visszapillantó tükör mellé is került egy.

A legnagyobb meglepetést az jelentheti, hogy bár a Volkswagen-csoport legtöbb modelljében az érintőképernyőre rejtették, vagy legalábbis érintőgombosra cserélték a klímaberendezés kezelőfelületét, az új Superb és Kodiaq hagyományos, három tekerőgombos klímakonzolt kap, a gombok közepébe rejtett kétcolos kijelzőkkel.

A kézre eső helyre került három forgókapcsoló ráadásul multifunkciós, és nem csak a klímaberendezés kezelésére használható.

Míg a két szélsőn a hőmérsékletet és az ülésklímát lehet állítani, addig a középsőre a ventilátor fokozatán és a levegőelosztáson kívül a hangerő, a vezetési üzemmódok és a térképnagyítás állítását is le lehet kérni.

A 2016 óta gyártott Kodiaqban a modellfrissítés óta már kétküllős volt a kormánykerék
A kormánykerék alig, minden más sokat változik a Kodiaq második generációjában, ami megtarthatja a dupla kesztyűtartós megoldást
Úgy tűnik, hogy a Volkswagen-csoportnál újabban jobban hallgatnak a vásárlói visszajelzésekre.

Megígérték például, hogy hamarosan száműzik a sokat kritizált érintőgombokat a kormánykerékről, a megújult Scala és Kamiq pedig visszakapta a ventilátor állítására szolgáló kapcsolókat, amelyeket eddig az érintőképernyő menüjében rejtettek el.

A felszereltségnek szellőztethető és masszázsfunkciós első ülések is a részei, és nem maradnak el a megszokott Simply Clever megoldások sem, mint az esernyő az első ajtókban és a jégkaparó a tanksapkában. Az Enyaq mintájára pedig a hagyományos felszereltségi szintek helyett olyan beltérhangulatok közt lehet választani, mint a Loft és a Lounge.

Ez is érdekelhet:

Minden eddiginél tágasabb és jobb autó lesz az új Škoda Superb

A formáját még álcázzák, de a Škoda egy pár részletet már elárult a csúcsmodelljéről.

Szinte minden kiderült a Škoda Kodiaq következő generációjáról

Most először plug-in hibrid is lesz a Škoda legnagyobb szabadidő-autójából.

Formába hozták a Škoda két kompakt autóját, itt az új Scala és Kamiq

A dizájnon minimálisan igazítottak, de egy fontos apróságot kijavítottak rajtuk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában