Tízezer fölé forgó tízhengeres szívómotorral, hatfokozatú kézi váltóval és kétszáz kilogrammal könnyebb karosszériával a Tedson Motors Etna megmutatja, mit lehet kihozni most a Lamborghini Gallardóból.

Reneszánszát éli a restomod műfaja, melyben leginkább veteránná érett autókat dobnak fel modern elemekkel, hogy erősebbek és gyorsabbak legyenek, de sokkal lényegesebb az egyediség és a vezetési élmény. A Tedson Motors Etna azonban nem egy régi klasszikust kezdett újraértelmezni, hanem a Lamborghini Gallardo adja az alapját.

Szélesebb a karosszéria és hegyesebb a szívó V10-es motor a Tedson Motors Etnában.

Megtartották a Gallardo eredeti alumínium vázát, de a karosszériaelemek szénszálas kompozitból készültek és az ülések váza is karbon, hogy minél könnyebb legyen az Etna. Eredeti formájában nagyjából 1,5 tonnás a Gallardo, az Etna ennél úgy 200 kilogrammal könnyebb és 6 centiméterrel szélesebb.

Mindezt azért, hogy a szélesebb kerekek miatt stabilabb legyen és nagyobb felületen kapaszkodjanak az aszfaltba a tapadós sportgumik. Futóművét a holland JRZ Suspensionnel közösen fejlesztették, ehhez pedig a Gallardo GT3 és Super Trofeo versenyautókból származó elemeket vettek át.

Átdolgozták a szívó és a kipufogó oldalt, megemelték az 5,0 literes, V10-es szívómotor maximális fordulatszámát tízezerre, így már több mint 600 lóerős a Gallardo alapú Etna. Hatfokozatú, nyitott kulisszás kézi váltóval a Tedson Motors ígérete szerint egy nagyon jó analóg élmény az Etna.

Mindössze 77 darabot készítenek belőle, ezek közül az első kilenc autó lesz a legkülönlegesebb Launch Edition. Ebben a műfajban az is természetes, hogy nem lesz két egyforma Etna, mindegyiket személyre szabják majd a színtől az utolsó cérnaszálig.

Ez is érdekelhet:

Csodálatos Speedstert épített a Porsche egy 30 éves 911-esből

1995-ben kettő 993-as Speedster épült, a harmadikat pedig egy olasz tervezőnek készítették.

Bitang izmos formában tér vissza az első Ford Escort

Sokunk kedvenc Fordja, a piskóta Escort jobb formában van, mint valaha.

V10-es motorral dobták fel ezt a 8-as BMW-t

Az eredeti 8-as sorozatot modernizálták az E60-as BMW M5 motorjával, és akkor már a karosszéria sem maradt érintetlen. Mit szólsz hozzá?

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Az ikon újjászületik: megérkezett Magyarország első branded rezidenciája
Hirdetés