Tízezer fölé forgó tízhengeres szívómotorral, hatfokozatú kézi váltóval és kétszáz kilogrammal könnyebb karosszériával a Tedson Motors Etna megmutatja, mit lehet kihozni most a Lamborghini Gallardóból.

Reneszánszát éli a restomod műfaja, melyben leginkább veteránná érett autókat dobnak fel modern elemekkel, hogy erősebbek és gyorsabbak legyenek, de sokkal lényegesebb az egyediség és a vezetési élmény. A Tedson Motors Etna azonban nem egy régi klasszikust kezdett újraértelmezni, hanem a Lamborghini Gallardo adja az alapját.

Szélesebb a karosszéria és hegyesebb a szívó V10-es motor a Tedson Motors Etnában.

Megtartották a Gallardo eredeti alumínium vázát, de a karosszériaelemek szénszálas kompozitból készültek és az ülések váza is karbon, hogy minél könnyebb legyen az Etna. Eredeti formájában nagyjából 1,5 tonnás a Gallardo, az Etna ennél úgy 200 kilogrammal könnyebb és 6 centiméterrel szélesebb.

Mindezt azért, hogy a szélesebb kerekek miatt stabilabb legyen és nagyobb felületen kapaszkodjanak az aszfaltba a tapadós sportgumik. Futóművét a holland JRZ Suspensionnel közösen fejlesztették, ehhez pedig a Gallardo GT3 és Super Trofeo versenyautókból származó elemeket vettek át.

Átdolgozták a szívó és a kipufogó oldalt, megemelték az 5,0 literes, V10-es szívómotor maximális fordulatszámát tízezerre, így már több mint 600 lóerős a Gallardo alapú Etna. Hatfokozatú, nyitott kulisszás kézi váltóval a Tedson Motors ígérete szerint egy nagyon jó analóg élmény az Etna.

Mindössze 77 darabot készítenek belőle, ezek közül az első kilenc autó lesz a legkülönlegesebb Launch Edition. Ebben a műfajban az is természetes, hogy nem lesz két egyforma Etna, mindegyiket személyre szabják majd a színtől az utolsó cérnaszálig.

Ez is érdekelhet:

Csodálatos Speedstert épített a Porsche egy 30 éves 911-esből

1995-ben kettő 993-as Speedster épült, a harmadikat pedig egy olasz tervezőnek készítették.

Bitang izmos formában tér vissza az első Ford Escort

Sokunk kedvenc Fordja, a piskóta Escort jobb formában van, mint valaha.

V10-es motorral dobták fel ezt a 8-as BMW-t

Az eredeti 8-as sorozatot modernizálták az E60-as BMW M5 motorjával, és akkor már a karosszéria sem maradt érintetlen. Mit szólsz hozzá?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

Minden héten jobbat akar csinálni – Interjú Sváby Andrással

Ha fotós csúcstelefont keresel, a Xiaomi 15 sorozatnál ne keress tovább!

További cikkeink a témában