
Tízezer fölé forgó tízhengeres szívómotorral, hatfokozatú kézi váltóval és kétszáz kilogrammal könnyebb karosszériával a Tedson Motors Etna megmutatja, mit lehet kihozni most a Lamborghini Gallardóból.
Reneszánszát éli a restomod műfaja, melyben leginkább veteránná érett autókat dobnak fel modern elemekkel, hogy erősebbek és gyorsabbak legyenek, de sokkal lényegesebb az egyediség és a vezetési élmény. A Tedson Motors Etna azonban nem egy régi klasszikust kezdett újraértelmezni, hanem a Lamborghini Gallardo adja az alapját.
Szélesebb a karosszéria és hegyesebb a szívó V10-es motor a Tedson Motors Etnában.
Megtartották a Gallardo eredeti alumínium vázát, de a karosszériaelemek szénszálas kompozitból készültek és az ülések váza is karbon, hogy minél könnyebb legyen az Etna. Eredeti formájában nagyjából 1,5 tonnás a Gallardo, az Etna ennél úgy 200 kilogrammal könnyebb és 6 centiméterrel szélesebb.
Mindezt azért, hogy a szélesebb kerekek miatt stabilabb legyen és nagyobb felületen kapaszkodjanak az aszfaltba a tapadós sportgumik. Futóművét a holland JRZ Suspensionnel közösen fejlesztették, ehhez pedig a Gallardo GT3 és Super Trofeo versenyautókból származó elemeket vettek át.
Átdolgozták a szívó és a kipufogó oldalt, megemelték az 5,0 literes, V10-es szívómotor maximális fordulatszámát tízezerre, így már több mint 600 lóerős a Gallardo alapú Etna. Hatfokozatú, nyitott kulisszás kézi váltóval a Tedson Motors ígérete szerint egy nagyon jó analóg élmény az Etna.
Mindössze 77 darabot készítenek belőle, ezek közül az első kilenc autó lesz a legkülönlegesebb Launch Edition. Ebben a műfajban az is természetes, hogy nem lesz két egyforma Etna, mindegyiket személyre szabják majd a színtől az utolsó cérnaszálig.
Ez is érdekelhet: