A Model 3 után megújult a Model Y is, és a Cybertruck és a Cybercab ihlette fényszórójával még jobban eltávolodott a lépcsőshátú testvérétől. Az élesebb dizájn mellé erősebb és gyorsabb lett, és a hatótávja is nőtt a Tesla crossoverének.

2020-ban került piacra a Model 3 crossover testvére, és a Model Y nemcsak a Tesla egyik legnépszerűbb modellje lett, hanem a világ egyik legnagyobb számban eladott új autója is. Nagy figyelem övezte ezért a megújulását, és miután 2023-ban megjelent a Model 3 ráncfelvarrott változata, csak idő kérdése volt, hogy mikor készülnek el a frissített Model Y-nal. Az új modellt hivatalosan még be sem mutatta a Tesla, de Kínában már rendelhető.

Míg a Model 3-nál szűkebbre szabott fényszórók adnak új arcot az autónak, addig a Model Y stílusát a szögletes Cybertruck és a Cybercab ihlette,

legalábbis erre emlékeztet a menetfény fénycsíkja és hátul a csomagtérajtó teljes szélességében derengő fények. A lökhárítókat is átszabták, a megújult külsővel pedig öt centivel hosszabb, és még áramvonalasabb lett a Model Y, aminek a légellenállási együtthatója 0,23-ról 0,22-re csökkent, ez tovább növelte a hatótávját.

Belső terét a Model 3-hoz hasonlóan alakították át, és bár a kormányoszlop jobb oldaláról eltűnt az irányváltó karja,

balra megmaradt az irányjelző bajuszkapcsolója, amivel bizonyára a Model 3-nál tapasztalt kritikára válaszolt a Tesla.

Újak az ülések, jobb minőséget ígérnek, a hátsó üléstámlák immár motorosan hajthatók le és fel, és a hátsó ülések elé egy érintőképernyő került, ahol egyes funkciók elérésén kívül játékokat is lehet futtatni.

Műszaki téren sem maradt változatlan a Model Y, aminek a karosszériája merevebb, ugyanakkor egy kicsivel könnyebb lett,

javítottak a zajszigetelésen, és a futóművet is átdolgozták. Elsőként a 299 lóerős, hátsókerék-meghajtású Standard Range és a 450 lóerős, összkerék-meghajtású Long Range változatok mutatkoztak be, az előbbinél 6,9-ről 5,9 másodpercre, az utóbbinál 5-ről 4,3 másodpercre csökkent a nulláról százra gyorsulás ideje.

Európai paraméterei még nem ismertek, ezért egyelőre csak azt tudjuk, hogy a változatlanul 62,5 és 78,4 kilowattórás akkumulátorokkal is nagyobb lett a hatótáv, a kínai mérés szerint 593 és 719 kilométer, az európai értékek 480 és 590 kilométer körül várhatók. A Tesla elsőként Kínában vezette be a megújult Model Y-t, ahol már a konfigurátorban is benne van, az európai bevezetésére még várnunk kell egy kicsit.

Ez is érdekelhet:

Sosem volt ekkora hatótávja a Tesla Model 3-nak, mint most

Minden idők leghatékonyabb Teslája lett az új változat, amit elég jó áron adnak.

Imádhatod vagy gyűlölheted, de a Tesla Cybertruck baromi érdekes

Rengeteg innováció, sokkoló forma és a bukás szele.

Itt van a Tesla önvezető taxija

Elon Musk újabb ígérete egy kétüléses kupé, amit nem lehet vezetni, csak utazni benne.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Spórolj időt és pénzt a wigo-val, Budapesten belül vagy kívül!

Új csapatfőnöke lett Fernando Alonsóéknak

Az új Renault 5 lett az európai év autója 2025-ben

További cikkeink a témában
Íme, Dubaj másik oldala, amibe nagyon könnyen bele lehet szeretni
Hirdetés