A Model 3 után megújult a Model Y is, és a Cybertruck és a Cybercab ihlette fényszórójával még jobban eltávolodott a lépcsőshátú testvérétől. Az élesebb dizájn mellé erősebb és gyorsabb lett, és a hatótávja is nőtt a Tesla crossoverének.

2020-ban került piacra a Model 3 crossover testvére, és a Model Y nemcsak a Tesla egyik legnépszerűbb modellje lett, hanem a világ egyik legnagyobb számban eladott új autója is. Nagy figyelem övezte ezért a megújulását, és miután 2023-ban megjelent a Model 3 ráncfelvarrott változata, csak idő kérdése volt, hogy mikor készülnek el a frissített Model Y-nal. Az új modellt hivatalosan még be sem mutatta a Tesla, de Kínában már rendelhető.

Míg a Model 3-nál szűkebbre szabott fényszórók adnak új arcot az autónak, addig a Model Y stílusát a szögletes Cybertruck és a Cybercab ihlette,

legalábbis erre emlékeztet a menetfény fénycsíkja és hátul a csomagtérajtó teljes szélességében derengő fények. A lökhárítókat is átszabták, a megújult külsővel pedig öt centivel hosszabb és még áramvonalasabb lett a Model Y, a légellenállási együtthatója 0,23-ról 0,22-re csökkent, ez tovább növelte a hatótávját.

Belső terét a Model 3-hoz hasonlóan alakították át, és bár a kormányoszlop jobb oldaláról eltűnt az irányváltó karja,

balra megmaradt az irányjelző bajuszkapcsolója, amivel bizonyára a Model 3-nál tapasztalt kritikára válaszolt a Tesla.

Újak az ülések, jobb minőséget ígérnek, a hátsó üléstámlák immár motorosan hajthatók le és fel, és a hátsó ülések elé egy érintőképernyő került, ahol egyes funkciók elérésén kívül játékokat is lehet futtatni.

Műszaki téren sem maradt változatlan a Model Y, amelynek a karosszériája merevebb, ugyanakkor egy kicsivel könnyebb lett,

javítottak a zajszigetelésen, és a futóművet is átdolgozták. Elsőként a 299 lóerős, hátsókerék-meghajtású Standard Range és a 450 lóerős, összkerékmeghajtású Long Range változatok mutatkoztak be, az előbbinél 6,9-ről 5,9 másodpercre, az utóbbinál 5-ről 4,3 másodpercre csökkent a nulláról százra gyorsulás ideje.

Európai paraméterei még nem ismertek, ezért egyelőre csak azt tudjuk, hogy a változatlanul 62,5 és 78,4 kilowattórás akkumulátorokkal is nagyobb lett a hatótáv, a kínai mérés szerint 593 és 719 kilométer, az európai értékek 480 és 590 kilométer körül várhatók. A Tesla elsőként Kínában vezette be a megújult Model Y-t, ahol már a konfigurátorban is benne van, az európai bevezetésére még várnunk kell egy kicsit.

Ez is érdekelhet:

Sosem volt ekkora hatótávja a Tesla Model 3-nak, mint most

Minden idők leghatékonyabb Teslája lett az új változat, amit elég jó áron adnak.

Imádhatod vagy gyűlölheted, de a Tesla Cybertruck baromi érdekes

Rengeteg innováció, sokkoló forma és a bukás szele.

Itt van a Tesla önvezető taxija

Elon Musk újabb ígérete egy kétüléses kupé, amit nem lehet vezetni, csak utazni benne.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nincs időm sportolni, de le akarok fogyni gyorsan! Hogy lehet ezt?

Spórolj időt és pénzt a wigo-val, Budapesten belül vagy kívül!

Barrichello kendőzetlenül beszélt a Schumacher javára hozott csapatutasításokról

További cikkeink a témában
5 +1 síterep, amire nem gondolnál elsőre, mégis nagyon megéri kipróbálni
Hirdetés