Szokatlanul merész dizájnú tanulmányautót mutatott be a Toyota, és még meglepőbb, hogy a Corolla nevet olvashatjuk rajta. Mindez azt vetíti előre, hogy a népszerű típus következő generációja egészen más formájú lesz.
A hatvanas évek óta számtalan formát öltött már a Toyota Corolla, volt belőle mindenféle karosszériaváltozat, korábban egyterű, ma pedig szabadidő-autó is viseli a nevét. Mindez hozzájárult ahhoz, hogy a Corolla összesített eladása mára meghaladta az 55 millió példányt, amivel ez a Toyota számít a világ legkelendőbb autójának. A következő, tizenharmadik generációja pedig egészen radikális irányt vesz, ami a dizájnt illeti.
Ha nem lenne rajta a Corolla neve, akkor aligha mondanád meg, hogy a Toyota népszerű, de kissé unalmas kompakt autójának következő generációját vetíti előre. Pedig a jelenlegi generáció is egészen merésznek számított, amikor 2018-ban bemutatkozott, véget vetve az unalmas Toyoták korszakának.
Az utódja azonban még ennél is nagyobb ugrásnak számít majd, nemcsak a dizájnját, de a technikáját tekintve is.
Első pillantásra szokatlan, de jobban megnézve kiderül, hogy egy nagyon is áramvonalas, és sportosan elegáns arányú limuzinról van szó.
A Corolla-koncepció meglepően nagy első szélvédője, a keret nélküli oldalablakai és a magasra húzott hátsója sportos megjelenést adnak neki. A kerekei ennek megfelelően 21 colosak, míg a legújabb divat szerint elöl és hátul is teljes szélességű fénycsíkok világítanak.
Dizájnja teljes egészében a Toyota európai formatervező stúdiójában készült, azzal a céllal, hogy újraértelmezzék a Corollát a jövő számára.
Jövőbemutató a modern minimalista belső tér is, ahol a hagyományos kapcsolók helyét érintésérzékeny felületek vették át, és az első utas elé is került egy képernyő, míg az irányváltó kristályüvegből készült. A hátsó üléseken hárman is elférnek, a bőséges lábtérnek és a teljesen sík padlónak köszönhetően.
Műszaki részleteket még nem árult el a jövő Corollájáról a Toyota, de az a képeket nézve is feltűnik, hogy három töltőnyílás-fedél is látható az autón, egy hátul, egy-egy pedig az első sárvédőkön. Minde arra utal, hogy a következő Corolla széles választékában hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású változat is lesz, az előbbihez teljesen új 1,5 és 2,0 literes, három- és négyhengeres motorokat is fejleszt a japán gyártó.
Még nem tudni, hogy mikor válik valóra a Corolla koncepciója, egyáltalán ilyen lesz-e a Toyota kompakt autójának következő generációja. Mivel a jelenlegi Corolla már több mint hétéves, javában dolgoznak az utódján, de a dizájnt a közönség reakciója is befolyásolja majd, mindenesetre a legkorábban 2026 végén vagy 2027 elején érkezhet meg az új Corolla, ami újabb fejezetet kezd majd a Toyota történelmében.
Ez is érdekelhet:









