Versenyautónak született a GR Yaris, és pontosan ezért fantasztikus sportautó. A Toyota pedig folyamatosan törésig hajtja, hogy ennek nyomán fejlessze sokkal jobbra. Minden apró változtatás, az összes mérnöki munkaóra azért van, hogy felszabadultan lehessen nagy tempóval hajtani a vadóc GR Yarist.

Nagyon könnyű megkedveli a Toyota Yarist, hiszen már generációk óta egy megbízható és kellemes kisautó, amiben alapvetően nincs túl sok izgalom, de benne van az örök élet ígérete. Sportos változata azonban mindig volt, de egyszer sem volt annyira ütős, mint a versenyautók alapjának szánt GR Yaris. Világszerte elképesztően népszerű a japán hot hatch, melyen mindig csiszolnak a mérnökök, ezért lett megint jobb, mint volt.

Ha eltörik egy alkatrész, akkor megvizsgálják, aztán készítenek belőle egy erősebbet.

Kiemelten figyelnek a vásárlói visszajelzésekre, de a folyamatos tesztek és a raliban szerzett tapasztalatok is nagyon sokat tesznek hozzá a GR Yaris fejlesztéséhez. Pontosan ezekből az okokból lett a modellfrissítés utáni változat üléspozíciója sokkal mélyebb, valamint a műszerfal sem véletlen néz ki úgy, mint egy japán minihifi a kilencvenes évekből. A vezető felé fordított műanyag keretnek az a funkciója, hogy könnyebbé tegye a gombok és az érintőképernyő kezelését menet közben.

Ebben a műfajban már egészen apró elemeken múlnak a jobb köridőt jelentő ezredmásodpercek, ezért a nyolcfokozatú automata váltóval szerelt Toyota GR Yarisok váltási programját finomhangolták, hogy gyorsabban dobálja a fokozatokat. Szinte észrevétlen, de megnövelték a lábtámasz méretét, hogy stabilabban fogja a vezető bal lábát. Aggodalomra semmi ok, akik igazán szeretnek vezetni, azoknak még mindig van hatfokozatú manuális váltóval is a 280 lóerős GR Yaris.

Átdolgozták azokat a csavarokat, melyekkel a hátsó felfüggesztési elemeket rögzítik a karosszériához, valamint az első futómű alsó lengőkarjait és a gömbcsuklókat. Újak a hátsó lengéscsillapítókat rögzítő csavarok is, melyek bordázott karimájúak. Ezekhez az új alkatrészekhez igazították az első és a hátsó futómű hangolását is, de közvetlenebb lett a GR Yaris kormányzása is.

Már az első pillanattól rengeteg kiegészítő és tuning holmi van a Toyota GR Yarishoz, de most a gyári opciók is bővültek. Ralis stílusú álló kézifék is elérhető lett, hogy szépen be lehessen lendíteni a fenekét a kanyarba. Ezen kívül csupa olyan elemmel lehet sportosabbá tenni az autót, amik a japán bajnokságból szivárogtak az utcai verzióba.

Hatékonyabb hűtéssel és aerodinamikával hegyesebb hot hatch a Toyota GR Yaris.

Alumínium gépháztetejében légcsatorna segíti a motor hűtését, ezen a nyíláson szippantja ki a forró levegőt a géptérből az autó felett áthúzó légáram. Az első lökhárító alatti splitter az első tengely leszorítóerejét növeli, a sárvédő légkilépője pedig javítja a fékek hűtését és a kormányzást is. Szebben tereli az autó alatti légáramokat és biztonságosabb is az üzemanyagtankot fedő borítás is.

Elképesztően erős lett az 1,6 literes, háromhengeres turbómotor a Toyota GR Yarisban, melyet 280 lóerő és 390 newtonméter csúcsnyomaték visz. Az 1,3 tonnás, összkerekes autó kevesebb, mint 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 230 km/óra a végsebessége. Haragos kis autó ez, nem véletlenül használja napi járósnak még Christian von Koenigsegg is.

Ez is érdekelhet:

Elvisz a világ végére, és vissza is hoz – Toyota Land Cruiser

Ilyen megmászni a marokkói Atlasz-hegységet a terepjárók királyával, a Toyota Land Cruiserrel.

A GR Yarisnál is erősebb lett volna ez a hibrid Toyota

A Toyota eredetileg hibrid sportmodellt tervezett a Yarisból, méghozzá nagyon erőset.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Öt hatalmas bukás az autóipar történelméből

Megvan Michelisz Norbi idei szerződése a túraautó-világsorozatban

További cikkeink a témában