
A hibridekben nagyon otthon van a Toyota, ezért egyáltalán nem meglepő, hogy hibrid hajtással szerelték a sportos Yaris prototípusát, a Hybrid-R pedig még a gyártásba került GR Yarisnál is izmosabb volt.
A Toyotát már az előző évtizedben is a hibrid autók szakértőjeként ismertük, ezért senki nem lepődött meg rajta, hogy az akkori Yaris sportváltozatát is hibrid hajtással képzelték el. Az már inkább meglepő volt, hogy a 2013-as frankfurti autószalonon leleplezett Yaris Hybrid-R tanulmányautó teljesítménye négyszáz lóerőnél is nagyobb lett.
Akkor még egészen újnak számított a Yaris harmadik generációja, annak a háromajtós változatából építették meg a Hybrid-R prototípusát. A műszaki tartalommal pedig már akkor sem spóroltak, hiszen az 1,6 literes, turbós négyhengeres benzinmotorja önmagában is 300 lóerős volt, ehhez jött még két, egyenként 60 lóerős elektromotor a hátsó kerekekhez.
Kombinált teljesítménye 420 lóerő, amivel a Yaris Hybrid-R még egy kategóriával feljebb is erősnek számítana a mai napig.
Két hátsó elektromotorjának nyomatékelosztása hangolható volt, ezzel tökéletes összkerékhajtást valósítottak meg. Még a hatfokozatú szekvenciális váltóba is került egy elektromotor, ami a generátor szerepét töltötte be.
Benzinmotorját egyenesen a Toyota Motorsport műhelyében hangolták, és az energiatárolási rendszer is az autósportból érkezett, ugyanis nikkel-metál-hidrid akkumulátor helyett a Le Mans-i versenyautóéhoz hasonló szuperkondenzátor került a hátsó ülések alá, ami nagyobb energiasűrűségű, gyorsabban töltődő megoldás.
Beláthatjuk, hogy ennek a technikának nem volt realitása, és a Toyota végül még csak nem is csinált hibridet a Yaris sportváltozatából. A limitált szériás Yaris GRMN azt az 1,8 literes, kompresszoros motort kapta, amit a Lotusnak is gyártottak, míg a jelenlegi GR Yaris teljesen egyedi karosszériával, őrületes összkerékhajtással és izmos háromhengeres benzinmotorral hódít.
Ez is érdekelhet: