A svédországi Lulea a Botteni-öböl csücskében fekszik, jó messze északon. A vízközelség ellenére időjárása a tél összes hagyományos attrakcióját tudja: stabilan 0 fok alatti, csontig hatoló hideggel, sok hóval és jéggel. Ideális terep, hogy kipróbáljuk az új Toyota RAV4-et. Befagyott tavon és masszív hótakarón is csapattuk.

Na jó, ez a RAV4 igazából nem is olyan új, a 2018-as verzió enyhén ráncfelvarrott, sportos külsővel megspékelt változatáról van szó. A RAV4 GR Sport a Toyota Gazoo Racing által kezelésbe vett sportos szabadidőautó. Olyan ez, mint a BMW-nél az M részleg vagy a Mercedesnél az AMG. Házi versenycsapat, ami mindenből a legjobbat hozza ki. Igen, a RAV4-ből is.

Persze nem kell arra gondolni, hogy tömegével érkeznek a lóerőhegyek, elsősorban optikai megoldásokkal dobták fel a RAV4-est, és a futóművön végeztek komolyabb beavatkozásokat.

Merevebb rugókat és módosított lengéscsillapítókat alkalmazva érték el, hogy a RAV4-et jobban szeresd vezetni.

És tényleg, a plug-in hibrid RAV4-et kifejezetten élveztem vezetni. A havas-jeges terepen persze a munka nagy részét a szöges gumi viszi el, hagyományos abroncsokkal is lehet menni, de minek. A legnagyobb sebességünk épp csak elérte a 100-110-et, féktelen száguldásról nemigen beszélhetünk.

Egy ideig talán még kitart Svédország északi felén a kemény tél, és élvezhetjük, hogy a tó egyik partjáról a másikra nem komppal jutunk át, hanem kutyaszánnal, motoros szánnal vagy éppen autóval.

Pont olyan közútként használható a befagyott tó, mint bármilyen más útszakasz.

Csak a követési távolságra kell jobban figyelni (szigorúan 50 métert kell tartani), és nem mehetünk gyorsabban 30-nál. Hiába kínálja magát tálcán a lehetőség, driftelés kizárva, pedig igény volna rá.

Az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás és a hátsó tengelyen dolgozó elektromos motor ügyesen oldja meg, hogy főként a laza és csúszós útfelületen – amiből volt bőven – minden körülmények között stabilan tudjunk elindulni. És alkalomadtán driftelni. Az első és hátsó tengely közötti nyomatékelosztás 100:0 és 20:80 arány között változik, attól függően, hogy az automatika mit tart indokoltnak. Ezen tudunk még azzal is finomítani, hogy a vezetési módot Eco, Sport vagy Normal állásba kapcsoljuk, így teljesen más arcát mutatja a RAV4 GR Sport.

Ha nem akarjuk minden áron kihasználni a plug-in hibrid mind az összes 306 lóerejét és 6,0 másodperces 100-ra gyorsulási képességét, akkor kellemes családi járműként működik a RAV4, amiben minden irányban megfelelő a helykínálat, a csomagtartó pedig kimeríthetetlennek tűnő méretű.

Szép dolog, hogy még mindig hagyományos kapcsolókkal oldhatjuk meg a legfontosabb műveleteket,

az ülésfűtés például kétállásos kapcsolóval billen ide-oda, ami a kesztyűben vezetős északi népnek isteni áldás. Pont úgy, mint a karikatúraszerűen elnagyolt méretű hőfokszabályozó. A túldigitalizált autóbelsőket látva imádnivaló részletek.

Ettől függetlenül a fedélzeti rendszerre új szoftvert telepítettek, ami okosabb, gyorsabb, és over-the-air frissíthető, valamint a gyári navi is fel tudja dolgozni a légből érkező közlekedési infókat. Nagyobb és szebb felbontású a központi kijelző, a vezető előtti műszerek is digitális kijelzésűek, szépen komponált grafikával.

Tényleg olyan ez a RAV4, amiben utas és vezető egyformán jól érzi magát.

Azt szokták mondani, hogy plug-in hibrid hajtás annak való, aki napi szinten kiautózza az akkumulátor által megtehető legfeljebb 75 kilométeres hatótávot, és utána képes és hajlandó otthon vagy a munkahelyen visszatölteni az elektromosságot. Városon kívüli ingázásra ideális, de aki kisebb távokat mozog napközben, annak a hibrid RAV4 is tökéletes fegyver a 222 lóerejével.

És milyen volt Skandinávia? Jávorszarvast láttam, rénszarvast ettem, hószánoztam és kutyaszánoztam is, de erről majd egy másik cikkben mesélek.

Ez is érdekelhet:

Svédország visszakéri az IKEA által használt neveket, mert igazából csodás tájakat jelentenek

Lenyűgöző képeken mutatjuk, hogy a Toftan nem csak szemetes, és a Bolmen sem csak egy vécékefe.

Egy város, ami három kilométerrel arrébb költözik

Kiruna a saját jogán is híres lehetne, de ehhez képest csinált egy elég extrém dolgot.

Új külsővel érkezik a Toyota RAV4 terepjárósabb változata

Az Adventure változattal együtt frissül fel a RAV4.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés