A hibrid autók úttörőjeként ismerjük a Toyotát, aminek a Prius első szériája óta mára csaknem minden típusából van ilyen változata. Az elektromos autók közé azonban mostanáig csak óvatosan léptek, de talán itt az első olyan modell, amit te is megvehetsz.

1997-ben jelent meg a Prius első generációja, és azóta a Toyota neve egyet jelent a hibrid autóval, mostanra csaknem minden típusból kínálnak benzines-elektromos kivitelt, a Yaristól a Corollán és RAV4-en át a Camry-ig. A tisztán elektromos hajtású autók közé azonban egészen eddig csak óvatosan léptek be, nem véletlenül. Úgy gondolták, hogy a villanyautók korlátozott hatótávja és körülményes feltöltése még nem elég kiforrott ahhoz, hogy ilyet kínáljanak.

A kompakt méretű crossover C-HR lesz az első típus, amit a hibriden kívül tisztán elektromos hajtással is árulni fognak, és nálunk is meg lehet majd venni. A prototípusát már megmutatták, de egyelőre semmilyen adatot nem árultak el a teljesítményéről vagy a hatótávjáról. A képekről annyi látszik, hogy egyedi hűtőmaszkot és digitális műszeregységet kap a C-HR EV.

Persze a Toyotának nem ez az első elektromos autója, amit valaha gyártott.

1997-ben, éppen a Prius megjelenésének évében jelent meg az első generációs RAV4 elektromos változata, szerény 67 lóerős villanymotorral, a 27 kilowattórás nikkel–metál-hidrid akkumulátoráról 150 kilométeres hatótávval. Csak 1500 példányt készítettek belőle, és azt is a szigorú emissziós előírások miatt csak a kaliforniai piacra. Hiába volt nagy érdeklődés iránta, 2003-ban leállították a gyártását.

A következő elektromos Toyotához pedig már a Teslának is köze volt,

a két gyártó közötti együttműködés eredménye lett a 2012-ben bemutatott RAV4 EV, amit 154 lóerős elektromotorral szereltek, a 41 kilowattórás lítiumion akkumulátoráról már 190 kilométert is meg tudott tenni. Ezt a modellt is csak a kaliforniaiak szerezhették meg, és nem sokkal több készült belőle, mint az első nemzedékéből, 2500 példány után állt le a gyártása.

Szintén 2012-ben készült el az alig háromméteres iQ elektromos változata,

amit 64 lóerős villanymotorral és mindössze 12 kilowattórás lítiumion akkuval szereltek, ez 85 kilométeres hatótávot engedett. A japánok eredetileg is csak 600 példányt gyártottak volna belőle, de az erősen korlátozott hatótávolság miatt végül csak száz darab készült el, aminek a nagy része az Egyesült Államokba került car sharing célokra.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon