A Volkswagen előző vezére idején még az is benne volt a levegőben, hogy soha többet nem lesz Golf, alárendelnek mindent az elektromos átállásnak. Még most sem látjuk tisztán, mit hoz a jövő, de legalább van egy átdolgozott nyolcas Golf, egy nagyon olcsó alapváltozattal.

Mindannyian tudjuk, a nyolcas Golf fejlesztése igazi vesszőfutás volt a Volkswagennél. Sokáig ment a hezitálás, hogy lesz-e egyáltalán, minden energia az ID.3 fejlesztésére és az elektromos átállásra való előkészítésére ment. Miközben egy seggel próbáltak megülni több lovat, és még mindig ott cipelte a dízelbotrány terhét a vállán a Volkswagen, nem sikerült a legjobban az új Golf startja. Rögtön az elején látszott, hogy a hetesnél se szebb, se jobb nem lett az autó. A nehezen használható fedélzeti rendszer és a kormány érintésérzékeny gombjai az őrületbe kergetett minden új Golf-használót.

A sorozatos bénázások, kilátástalan fejlesztési irányok aztán elsodorták a Volkswagen előző vezetését, az új főnökséggel tisztább gondolatok, megfontolt fejlesztések, világosabb irány látszik kirajzolódni. Ennek része, hogy

az ötvenéves Golfot nem hagyják magára, hanem kisebb átdolgozással küldik neki a következő néhány évnek.
Többször is alaposan át kell futni minden irányból, hogy lássuk, mik is a külső változások.

Ha a nyolcas Golf csukott szemmel is előtted van, biztos feltűnik, hogy átalakították a fényszórókat és a hátsó lámpákat. Az új fényszórók már alapváltozatban is LED-esek, ahogy a hátsó lámpák is. Felárért pedig jön a világító VW-logó a két fényszórót összekötő LED-csík mellé. Szintén új a mátrixfényszóró, ami 15 százalékkal nagyobb teret tud bevilágítani.

A fedélzeti rendszer nagyobb képernyője egy álom. Igaz, a fűtést még mindig a menüből kell konfigurálni, de az okosan megtervezett fedélzeti rendszer sokkal gyorsabb navigálást tesz lehetővé, mint korábban. És végre nem érintésérzékeny kapcsolók, hanem normál gombok vannak a kormányon. Halleluja!

És milyen a 8,5 milliós alapmodell?

Tudjuk, milyenek az alapmodellek. Árlistán jól mutatnak, de a való életben sose vesz senki ilyet. Tedd félre minden korábbi előítéletedet, mert a Golf Start ezért a pénzért kifejezetten jó vételnek számít. Ha nem ikszelsz be egyetlen extrát sem a konfigurátorban, akkor is jól felszerelt, elöl-hátul parkolóradaros, telefontükrözésre képes, légkondis, sávtartós, szép tágas, kéziváltós, 116 lóerős kompakt autót kapsz, amelyben négyhengeres, 1,5-ös turbós benzinmotor dolgozik.

Ezzel a 116 lóerővel pedig egész szépen halad. A kényelmes országúti autózás, városi haladás, autópályázás simán fekszik neki. Nincs hatalmas teljesítmény, ami komolyabb kihívások elé állítaná a futóművet, komfortosan tartja az úton a 203 km/órás végsebességre és 9,9 másodperces gyorsulásra képes gépjárművet. Nincs benne semmi túlzás, erőfitogtatás. Igazi népautó ez, pont olyan, amilyennek ötven éve szánták. Ennyi pénzért a mai magyar autópiacon nincs nála jobb kompakt autó.

És mi a helyzet a többi motorváltozattal?

A tetején még mindig ott az összkerekes, Race üzemmódos, 270 km/óra végsebességre képes Golf R, amit akár Variantként (így hívják a Volkswagennél a kombit) is rendelhetünk. Na, ezt most nem vezettük, ezért csak a tényeket tudjuk sorolni: 333 lóerő, 4,8 másodperces gyorsulás, és Performance csomaggal driftmód is jár a legdinamikusabb Golfhoz.

Kicsit lejjebb merülve a kínálatban még mindig ott van a Golf GTI, amihez továbbra is csak elsőkerék-meghajtás és ötajtós karosszéria választható. Ez az autó a 265 lóerős (vagy Clubsportként 300 lóerős) teljesítményével igazi jolly joker a hétköznapi sportos kocsik között.

Nem rázza szét a vesédet, de sportosan fordul, szépen durrog, gyönyörű a kárpitozása,

és ha éppen nem kell széttépni az aszfaltot, komfort üzemmódban nyolc-kilenc literrel is eljár.

Hibrid is van, rögtön háromféle

A háromféle hibrid kisebb átveréssel értendő. A mild hibrid eTSI ugyanis a 48 voltos rendszerén keresztül képes fékezéskor a mozgási energiát elektromos energiaként eltárolni, és amikor csak lehetséges, fejlett start-stop rendszere leállítja a motort. Ehhez képest jóval komolyabb elektromos haladást tesz lehetővé az eHybrid, a plug-in hibrid hajtással akár 148 kilométert is meg tud tenni teljesen elektromos módban. A plug-in hibridek trónján a GTE ül, 272 lóerős összteljesítményével, sportos megjelenésével. A plug-in hibridek újdonsága még, hogy DC-n is tölthetők, 50 kilowattos teljesítménnyel.

Nincsen Golf dízelmotor nélkül

A kétliteres TDI fogyasztás- és nyomatékbajnok, ahol belefér a céges policybe, nem fér hozzá kétség, hogy a hosszú távú autózás bajnoka csak ez lehet. Komfortos, erős, takarékos, kombiként tágas, mégsem állítja lehetetlen helyzet elé azt, aki városban keres neki parkolóhelyet. Ez az orvoslátogatók és könyvelők álma.

Az új Golf remek autó lett mindenhonnan nézve, még legalább ötven egészen jó évet kívánunk neki!

Ez is érdekelhet:

Ötvenedik születésnapjára megújult a Volkswagen Golf, hogy minden eddiginél jobb legyen

A Volkswagen dobta a háromhengeres motort, az új Golf plug-in hibridje viszont erősebb lett, és többet megy egy feltöltéssel.

Sikeres kombináció – a Volkswagen Golf Variant-sztori

A Volkswagen több mint harminc éve gyárt kombit a Golfból. Neked melyik generációja a kedvenced?

300 lóerős huligán a Volkswagen Golf GTI Clubsport

Hétfőtől péntekig egy Volkswagen Golf, a hétvégén pedig egy GTI Clubsport.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ez a 978 lóerős Mitsubishi Colt szinte bármelyik szupersportautót megalázza

Szörfdeszkák egy öreg Rollson? Menő!

Mark Zuckerberg egy izmos sportlimuzint vezet a mindennapokban

További cikkeink a témában