Igazi ritkaságnak számít a Golf Country, a kettes Golf meglepő mértékben terepjárósított változata, és ez adta az ihletet ahhoz a megemelt off-road Golfhoz, amit a jelenlegi széria legizmosabb változatából építenének.

Az első összkerékhajtású Golfra egészen 1986-ig kellett várni, ekkor jelent meg a Syncro változat, aminek hajtását az osztrák Steyr-Daimler-Puch fejlesztette, a viszkokuplungos rendszer szükség esetén a nyomaték csaknem felét tudta a hátsó kerekekre küldeni. Mivel harmadával drágább volt a többi Golfnál, ezért nem lett túl népszerű, három év alatt 26 ezer példánya kelt el.

Az első Syncro megjelenése alig különbözött a többi Golftól, de nem ez volt a baj vele, hanem az ára
Kultikus autó lett azonban a Golf Country, amit egészen szokatlan mértékben építettek át terepjárónak.

A Syncro hajtás megmaradt, de a nagyobb rugóutak és a 21 centis hasmagasság úttalan utakra is alkalmassá tette. A motorteret kartervédő óvta, az autóra gallytörő rácsok kerültek, és hátulra kívül szerelték fel a pótkereket, mint akkoriban szinte minden terepjárón.

Na, ez már valami! Szinte hihetetlen, hogy ezt a Golfot kis sorozatban gyártották is

Motorja az elismert, tartós 1,8 literes, 98 lóerős négyhengeres volt, de a Golf Country projekten dolgozó munkatársak számára a Golf GTI 112 lóerős motorjával is készült ötven példány. Összesen 7735 autót gyártottak, a Golf Country

főleg az alpesi országokban volt népszerű, és a mai napig azonnal a figyelem középpontjába lehet kerülni vele.

A CrossGolf nem volt más, mint egy Golf Plus minimálisan megemelve, szabadidős köntösbe bújtatva
A Passat Alltrack receptje szerint készült Golf Alltrack valódi összkerékhajtást kapott, de ettől még nem lett terepjáró
Nem maradt el az Alltrack változat a legújabb, nyolcadik Golfból sem

Szabadidős változat készült később a Golf Plus és a Golf Variant alapjára is, ez lett a Cross Golf és a Golf Alltrack, de ezek már kevésbé belevaló darabok. Az eredeti Golf Country legendáját most nem a Volkswagen, hanem egy elszánt német tuningcég, a Delta4x4 élesztené fel. Csak annyit mondunk róluk, hogy már a Tesla Model 3-ból is építettek offroad-változatot.

Az előzetesként közzétett képek alapján rendesen megemelik a Golfot, a terepgumikhoz az első és a hátsó sárvédőket is jócskán kiszélesítik. Persze a tetőcsomagtartó, a lámpasor és a tetőlámpa sem maradhat el, a legérdekesebb mégis az, hogy

az eleve összkerékhajtású Golf R-ből építik, aminek kétliteres turbómotorja gyárilag 300 lóerős.

Ha lesz elég érdeklődő, 25 példányt is legyártanak belőle.

Ez is érdekelhet:

Volkswagen Golf ennyire izmos még sosem volt

Rajongóknak a 333 lóerő szól, a gyűjtőknek pedig a 333 darabos példányszám.

Giugiaro álmodott futurisztikus külsőt a kettes Golfra

A nyolcvanas évek derekán leplezte le az Orbit és Machimoto koncepciókat az Italdesign.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés