Igazi ritkaságnak számít a Golf Country, a kettes Golf meglepő mértékben terepjárósított változata, és ez adta az ihletet ahhoz a megemelt off-road Golfhoz, amit a jelenlegi széria legizmosabb változatából építenének.

Az első összkerékhajtású Golfra egészen 1986-ig kellett várni, ekkor jelent meg a Syncro változat, aminek hajtását az osztrák Steyr-Daimler-Puch fejlesztette, a viszkokuplungos rendszer szükség esetén a nyomaték csaknem felét tudta a hátsó kerekekre küldeni. Mivel harmadával drágább volt a többi Golfnál, ezért nem lett túl népszerű, három év alatt 26 ezer példánya kelt el.

Az első Syncro megjelenése alig különbözött a többi Golftól, de nem ez volt a baj vele, hanem az ára
Kultikus autó lett azonban a Golf Country, amit egészen szokatlan mértékben építettek át terepjárónak.

A Syncro hajtás megmaradt, de a nagyobb rugóutak és a 21 centis hasmagasság úttalan utakra is alkalmassá tette. A motorteret kartervédő óvta, az autóra gallytörő rácsok kerültek, és hátulra kívül szerelték fel a pótkereket, mint akkoriban szinte minden terepjárón.

Na, ez már valami! Szinte hihetetlen, hogy ezt a Golfot kis sorozatban gyártották is

Motorja az elismert, tartós 1,8 literes, 98 lóerős négyhengeres volt, de a Golf Country projekten dolgozó munkatársak számára a Golf GTI 112 lóerős motorjával is készült ötven példány. Összesen 7735 autót gyártottak, a Golf Country

főleg az alpesi országokban volt népszerű, és a mai napig azonnal a figyelem középpontjába lehet kerülni vele.

A CrossGolf nem volt más, mint egy Golf Plus minimálisan megemelve, szabadidős köntösbe bújtatva
A Passat Alltrack receptje szerint készült Golf Alltrack valódi összkerékhajtást kapott, de ettől még nem lett terepjáró
Nem maradt el az Alltrack változat a legújabb, nyolcadik Golfból sem

Szabadidős változat készült később a Golf Plus és a Golf Variant alapjára is, ez lett a Cross Golf és a Golf Alltrack, de ezek már kevésbé belevaló darabok. Az eredeti Golf Country legendáját most nem a Volkswagen, hanem egy elszánt német tuningcég, a Delta4x4 élesztené fel. Csak annyit mondunk róluk, hogy már a Tesla Model 3-ból is építettek offroad-változatot.

Az előzetesként közzétett képek alapján rendesen megemelik a Golfot, a terepgumikhoz az első és a hátsó sárvédőket is jócskán kiszélesítik. Persze a tetőcsomagtartó, a lámpasor és a tetőlámpa sem maradhat el, a legérdekesebb mégis az, hogy

az eleve összkerékhajtású Golf R-ből építik, aminek kétliteres turbómotorja gyárilag 300 lóerős.

Ha lesz elég érdeklődő, 25 példányt is legyártanak belőle.

Ez is érdekelhet:

Volkswagen Golf ennyire izmos még sosem volt

Rajongóknak a 333 lóerő szól, a gyűjtőknek pedig a 333 darabos példányszám.

Giugiaro álmodott futurisztikus külsőt a kettes Golfra

A nyolcvanas évek derekán leplezte le az Orbit és Machimoto koncepciókat az Italdesign.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A McLaren elismerte, hogy beáldozhatják Piastri futamát Norris vb-címéért

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés