
265 lóerős turbómotorral és összkerékhajtással a Volkswagen Passat Variant egy igazi titkos tipp lett azoknak, akik szeretik, ha a Golf GTI lendülete viszi az egész családot. A Tiguan szabadidő-autó és a hétüléses Tayron lehet akár 61 lóerővel szerényebb is.
Rengeteg modell osztozik a műszaki alapokon a Volkswagen teljes csoportjában, a különböző teljesítményű motorok pedig csak részegységeikben és szoftveresen térnek el egymástól, így aztán nem nehéz a polcon lévő elemekből összerakni a Golf GTI-ben használt motort az összkerekes Passat Varianttal. Vagy a Tiguannal. Vagy a Tayronnal.
Nem véletlenül van ott a raliautó és a tréler, a Volkswagen az erős, összkerekes modelleket ideálisnak tartja vontatáshoz.
265 lóerővel és 400 Nm csúcsnyomatékkal a Volkswagen Passat Variant 5,8 másodperc alatt zavarja le a százas sprintet (a Tiguan 5,9 másodperc, a Tayron 6,3 másodperc alatt) és 250 km/óra a végsebessége. 4motion összkerékhajtása alapvetően az első kerekek hajtását preferálja, de tapadásvesztés esetén a rendszer azonnal kapcsol. Ezeknek a modelleknek változattól függően 2200 vagy 2500 kilogramm a vontatási kapacitása.
Összehasonlításképpen a Volkswagen Golf GTI-ben a 2.0 TSI motor 265 lovas változata csak az első kerekeket hajtja, épp ezért a maximális nyomatéka valamivel visszafogottabb 370 Nm. 5,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 250 km/óránál elektronikusan korlátozott.
Ez is érdekelhet: