Kizárólag kombi karosszériával készül majd a kilencedik generációs Volkswagen Passat, mely tökéletesen illeszkedik majd a márka kihalófélben lévő modelljeinek sorába.

2023-ra egészen biztos, hogy egy évtizedeken át tartó korszak végéhez közeledik a Volkswagen, hiszen ahogyan korábban a Bogár is hosszú évek után elköszönt, miközben már régen átadta helyét az újabb sikermodellnek, a kompakt kategóriát meghatározó Golfnak, úgy a jelenlegi bestsellerek felett is eljárt az idő. Alaposan megtépázta a hírnevüket a dízelbotrány, a pocsék fedélzeti rendszer fogadtatása és a fejlesztési költségek leszorítása, mely meglátszik a minőségen.

Mostanra egyértelmű, hogy a Volkswagen döntően az elektromos jövőre koncentrál, de azért a konzervatívoknak még utoljára bemutatják az utolsó Passatot.

Már bejelentette a Volkswagen, hogy fokozatosan szorulnak ki az olyan megszokott és sokszor népszerű modellek, mint a Golf vagy a Passat, de a Tiguannak és a T-Rocnak sincs sokkal több hátra mielőtt eljön a teljesen elektromos autók korszaka a vállalatnál. A Volkswagen Passat pedig különösen veszélyeztetett fajhoz tartozik, hiszen a középkategóriás autók tulajdonképpen eltűntek a kommersz márkáknál. Nincsen már Ford Mondeo vagy Renault Talisman, de megszűnt az Opel Insignia és a Mazda 6-nak sincs már sok hátra. Ezeket az autókat pedig jellemzően valamilyen szabadidő-autóval igyekeznek pótolni vagy olyan elektromos modellel, mint az ID.7 szedán.

Mivel a praktikuma miatt messze a kombi volt a legnépszerűbb, ezért a kilencedik generációból (B9) már csak Passat Variant lesz. Az előzetes gyári kémfotókkal együtt a Volkswagen azt is elárulta, hogy az új Passat csomagtere 690 literesre nő (40 literrel több a B8-nál) és akár 1920 literig bővíthető az ülések ledöntésével.

Formaterve tökéletesen illeszkedik a mai Volkswagenek bánatosan unalmas stílusához, melyhez még a szürke szín is túl vidám.

Ez annyit tesz, hogy elöl fénycsík köti majd össze a jellegtelen formájú, de nagyon okos LED-es fényszórókat, hátul pedig a lámpabura alatt élhették magukat ki a dizájnerek. A Golfhoz hasonló letaposott cipőorr jelenik meg a Passat Varianton is, amit aztán hagyományos kombi sziluett követ. Tizennégy centiméterrel nyúlik meg a Passat, amiből öt centiméter a hátsó lábteret növeli. Futóművét kifejezetten az utazási komfortra hangolják, a kerekek mögé új fejlesztésű adaptív lengéscsillapítók kerülnek.

Bizonyára nem maradnak el a műfajhoz elengedhetetlen turbós benzines és dízelmotorok sem, de a politikai korrektség megkívánta a konnektorról tölthető hibrideket is. A Passat Variant plug-in hibrid változatai egy töltéssel akár 100 kilométert is megtesznek elektromos módban. A vezető előtt digitális műszeregység van, a funkciók pedig az alapváltozat esetében egy 12,9 hüvelykes érintőképernyőn jelennek meg, opcionálisan pedig 15 hüvelykes is elérhető lesz.

50 év alatt több mint 30 millió Volkswagen Passatot adtak el, ami elképesztő szám, de minden sikersztorinak vége szakad egyszer.

Ez is érdekelhet:

Szélről nevezték el, fogalom lett – a Volkswagen Passat-sztori

Ötven éve jelent meg a Passat, ami rövidesen mérce lett a középkategóriában.

Mindjárt itt a Volkswagen elektromos csúcsmodellje, az ID.7

Újabb képeket mutattak a Passat elektromos megfelelőjéről, ami napokon belül bemutatkozik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában