Miután a Volkswagen háza táján kirobbant az évekig tartó dízelbotrány, egyértelműen megtörte a hajtás népszerűségét, ezzel párhuzamosan egy egészen más irány erősödött fel az autóiparban. A dízelmotornak viszont vannak vitathatatlan előnyei, de a tuningolt Polo 1.9 TDI esetében a takarékosság például nem volt feltétel, az biztos.

Szinte egyház alakult a híres egykilenc tédéí köré, melyet hosszú ideig a legtöbb Volkswagen csoporthoz tartozó autóba belelógattak a legkisebbtől szinte a legnagyobbig, különböző teljesítményszinteken.

Amit azonban ebből a tuningolt Poloból kihoztak, az bőven több mint démoni.

Ehhez alaposan át kellett alakítani a motort, hiszen a belsőségek nem mindig bírják el a teljesítménynövekedést, a hajtás többi eleme pedig nincs felkészítve arra a nyomatékra, amit ez kisajtol magából. A videó tanulsága szerint 2,8 baros nyomáson a hibrid turbófeltöltővel szerelt Polo 366 lóerőt és 587 Nm nyomatékot szabadít rá az első kerekekre.

Ennél messzebb mentek, így már 513 lóerőt és 865 Nm nyomatékot tud az autó, aminek nyilvánvalóan egyetlen célja van: elképesztően erősnek lenni. Tekintve, hogy a japán mérnöki precizitással megtervezett 329 lóerős Honda Civic Type R is sokszor kétségbeesetten kereste a tapadást, így a Polo vélhetően villámgyorsan képes volna elfüstölni az első gumikat.

Ez is érdekelhet:

Újra itt a gyárilag többszínű Volkswagen Polo Harlekin

Elmeséljük a tarka Volkswagenek történetét.

Három áramvonalas prototípus, ami dízelmotorral döntött rekordot

Amikor még nem hittek a dízelben, ezek a prototípusok már rekordsebességgel száguldottak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés