Az a szuper ebben az autóban, hogy bár kicsi a motorja, mégis kompenzál, és hihetetlenül jól megy. Ráadásul rövid és hosszú távon is bevethető!

Életem első autója anno egy ugyancsak Volkswagen Polo volt. Talán erős felütés volt egy friss jogsisnak az 1.4 TDI, amit a 75 lóerőről sikerült a csodálatos chiptuningnak köszönhetően százra felpiszkálni. Élményautó volt, míg valaki el nem lopta tőlem. Remélem jól van az illető, és semmi gondja az életben, nyeh!

Szóval közel húsz évvel ezelőtt már imádtam ezt a típust, de amikor kiderült, hogy a mostani tesztpéldány csak egyliteres benzines, picit lelombozódtam. Azon szenvedtem, vajon mit fogok tudni írni róla, ami pozitív.

Mert a külcsín annyira uniformális, hogy igazából Golf is lehetne. Ráadásul nem is vagyok nagy VW-rajongó – már –, szóval nehéz lesz bármi jót írni róla.

Aztán elhoztam az autót, és már az első néhány út alkalmával eléggé beleszerettem.

A mérete

Az én fejemben a Polo egy kis méretű autó. Ez viszont nemcsak városba tökéletes választás, de akár egy hosszú útra is simán vállalható.

Nem szoktam pontos technikai paramétereket írni, és nem is szeretném ezt a privilégiumot kollégámtól, Rácz Tamástól lenyúlni, de most kivételt teszek, mivel ez az autó ránézésre egy Volkswagen Golf V dimenziója. És az adatok nem csalnak.

A Polo hossza: 4074 mm, a Golf V: 4204 mm. A szélesség is egészen hasonló, a Polo: 1751 mm, a Golf V: 1759 mm

Szóval a nem sokkal régebbi Golfok méretével vetekszik az új Polo karosszériája, ami természetesen a beltérben is érezhető. Ezért is írtam, hogy például egy hosszabb tengerparti útra is bátran el lehetne indulni vele, mert van annyira komfortos, hogy akkor se legyen fárasztó a vezetés vagy az utazás.

Igazán kényelmesek a fotelek, bár nincs benne masszázs, nem is elektromosan állítható, de azt hiszem, ezt el lehet nézni neki.

A motor

Ugye a félszem az volt, hogy a kis köbcentis motor semmire sem lesz elég, annak ellenére, hogy volt már nálam a Citroën C4 hasonlóan kis motorral, és imádtam, ahogy lehetett vele süvíteni. Nos, a helyzet itt is hasonló!

Normál üzemmódban is eléggé jól húz az autó, bár tény, hogy a mostanság szokásos gondolkodás és lassabb reakció marha idegesítő. Ezt viszont ki lehet küszöbölni a Sport fokozattal, aminek köszönhetően a gázreakció szinte azonnali. Sajnos ebben a üzemmódban irdatlanul üvölt a motor. Ez egy sportautónál még okés is, de azért a Polo ettől messze áll.

Így pedig inkább tűnik a vezető egy amatőr idiótának, aki elfelejtett feljebb váltani. A kormányon is található váltókarnak hála ez a ciki rész kiküszöbölhető, de kár, hogy nem gyárilag oldották meg.

A turbónak köszönhetően tehát a kis benzines motor igazi rakéta. Túlságosan is: nehéz érezni a sebességet az autóban, a városban az 50-es határ csak úgy tartható, ha közben a kilométerórát is állandóan figyeljük.

Pikk-pakk 80-nál jár a Polo, ha nyomunk neki egy kövéret.

Az élmény az autóban még 130 fölött is teljesen elfogadható, persze nem Mercedes-szint, de ez nem is elvárás.

Sajnos van egy hátulütője ennek a kis és robbanékony motornak: a fogyasztása.

Ha figyeltem és ráérősen vezettem, akkor is nagyon nehezen tudtam levinni a fogyasztását 8 liter alá, ami azért nem nevezhető túl jónak. Ha kevésbé voltam ráérős, ez a szám simán 10+ liter felé kúszott.

A külső

A legszembetűnőbb dolog az az orron végigfutó, nagyon menő világítás, amit például az új Arteonnál láthattunk. A másik pedig az irdatlan nagy kerekek! Tényleg vagányul néznek ki, de baromira zavaró utazás közben, főleg a világhíres magyar utakon, hogy minden kis úthiba brutál módon felüt. Ezt tudjuk úgy orvosolni, hogy a 17 colos kerekeket kisebbre cseréljük, akkor viszont oda egy pár pont a kúlságfaktorból.

Az orron végigfutó világítás viszont mindig ott marad nekünk, és ettől marha menők leszünk. Az az egy zavart az egészben, hogy sosem láttam magamat elölről, pedig biztos nagyon szuperül nézhetett ki az autó.

A belső

Nincs mit írnom róla, ki is kapcsolhatjuk az internetet mára. Volkswagenhez hűen unalmas a beltér. Vannak a tapizható felületek, amelyek szerencsére jó ujjlenyomatosak lesznek, és full digitális a műszerfal. Talán a DSG váltó világító váltógombja a legizgalmasabb, ez azért nem vágja ki a biztosítékot.

Vezetés

Összességében nagyon tetszett az autó. De: Sport fokozatban a váltás nagyon zavaró, meg a sávelhagyás-figyelmeztető, ami nem kis rezgéssel figyelmeztet, hogy figyeljünk oda, hanem bunkón és meglepően erősen visszarántja a kormányt (erről a jelenségről már a Volkswagen Arteon esetében is írtam). Egy kevésbé rutinos vezetőt akár meg is tud ijeszteni.

Végső konkluziónak nehéz kihoznom, hogy számomra ez az autó lenne a tökéletes választás városba. Igaz, hogy pici, mégis tágas, rendkívül jól megy, ott van az ára, ami jelen esetben több mint nyolcmillió forint. Drágák az új autók, igen, de egy kisautó nyolcmillióért mégis fáj.

Szerencsére rengeteg a VW-szimpatizáns, nem aggódom, hogy nem találja meg a célközönségét az új Volkswagen Polo.

Nagyobb is, hibrid is és Volkswagen is:

Elegancia és praktikum takarékosan – VW Arteon Shooting Brake plug-in hibrid-teszt

Családi kombi, amelyet mindenki megcsodál, amelybe minden belefér és amellyel akár hetekig el lehet járkálni tankolás nélkül. A konnektoros hibrid Arteon kombi különleges metszete az autókategóriáknak.

(Fotó: Bodor Tamás)

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

  • Teljesítmény 110 lóerő
  • Gyorsulás 0–100 km/h-ra 10,4 s
  • Végsebesség 195 km/h
  • Hossz/szélesség/magasság 4074/1751/1451 mm
  • Csomagtér 351 liter
  • Indulóár (1.0 TSI 110 LE DSG) 8 161 500 Ft
  • Dinamikus teljesítmény
  • Orron végigfutó világítás
  • Medium size
  • Hatalmas kerekek
  • Sávtartó automatika
  • Drága
Player-méter
8
Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Brutális elektromos pályagéppel rukkolt elő a Škoda

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés