A Volkswagen egyik legnépszerűbb modelljévé vált a T-Roc, ezért nem volt okuk változtatni a bevált recepten. A kompakt szabadidő-autó második generációja ott folytatja, ahol az elődje abbahagyta, miközben sokkal menőbb és egy kicsivel tágasabb is lett, megkapta a nagyobb kategóriákból ismert felszereléseket és hibrid hajtásláncokat.

Csak egy pár év kellett hozzá, hogy a T-Roc a Volkswagen egyik legsikeresebb modellje legyen. 2017-ben jelent meg, és annyira eltalálták, hogy az eltelt idő alatt több mint kétmillió példányt adtak el belőle. A népszerűsége ráadásul nem csökkent, még a leváltása előtti évben is 292 ezer darab talált gazdára, ami azt jelenti, hogy folyamatosan ott van az európai piac öt legkeresettebb autója között. Most pedig itt a második generációja, hogy folytassa ezt a sikertörténetet.

A Volkswagennél láthatóan nem akartak változtatni a bevált recepten, ezért az új T-Roc ott folytatja, ahol az elődje abbahagyta.

Megőrizte az első széria alakját, a jellegzetes C oszlopát, de a hátsó szélvédőjét egy kicsivel jobban megdöntötték, a részleteket pedig az új Tiguan és Tayron mintájára rajzolták meg. Szűkebbre szabták a fényszórókat, amelyeket fénycsíkkal kötöttek össze, akárcsak a hátsó lámpákat, mi több, elöl és hátul az embléma is világít.

Nem látszik rajta, de az új T-Roc nagyobb is lett az elődjénél. A hossza tizenkét centivel 4,37 méterre bővült,

a tengelytávja három centivel 2,63 méteresre nőtt. A gyáriak szerint ezzel már a hátsó üléseken is éppen olyan kényelmesen elférnek a felnőttek, mint elöl. Nagyobb lett a csomagtartó is, 445-ről 475 literesre növelték a méretét, és a T-Rocban most először lehet háromzónás klíma és masszázsfunkciós komfortülés a vezetőnek.

Letisztult műszerfalat alkottak az új T-Roc számára, a kormánykerék mögött árnyékoló nélküli 10 colos műszeregységgel, középen pedig a többi új Volkswagenből ismerős 12,9 colos érintőképernyővel. A hőmérsékletet itt is csúszkákkal kell állítani, de a kormánykerékre visszatértek a hagyományos gombok, újszerűek a belső kilincsek, és

a T-Rocban először változtatható színű hangulatvilágítás és a szélvédőre vetítő head-up display is lehet.

Mivel az új T-Roc már csakis automata váltós lehet, az irányváltó karja pedig az újabb Volkswagenekhez hasonlóan a kormányoszlopra került, a középkonzol aljára telefontartót tettek, ami vezeték nélkül is tölti a készüléket. Mellette pedig ott a Tiguanból és a Tayronból ismerős, látványos forgókapcsoló, benne a kis kijelzővel, ami alapesetben a hangerőt állítja, de a vezetési üzemmódok és az utastéri hangulatok közt is ezzel lehet váltani.

Csakis valamilyen hibrid lehet az új T-Roc, a választék az 1,5 literes, négyhengeres turbós benzinmotorral indul, 48 voltos mild hibrid rendszerrel, hétfokozatú DSG-vel, 115 és 150 lóerős teljesítménnyel. Később ebben a modellben jelenik meg a Volkswagen saját fejlesztésű full hibrid rendszere, 136 és 170 lóerővel.

Lesz összkerék-meghajtású változat is a 2,0 literes turbós benzineshez, a kínálat csúcsán pedig az új T-Roc R áll majd.

A Tiguannal ellentétben a T-Rocból nem lesz plug-in hibrid, sem dízel, és nem kap utódot a kabrió sem. A vezetési asszisztensek azonban a nagyobb kategóriákból érkeznek, így a Volkswagen újdonsága képes lesz önállóan sávot váltani, és az utolsó 50 métert megjegyezve vagy telefonos távirányítással önállóan parkolni. Az új T-Roc is a Volkswagen portugáliai üzemében készül, az első példányok novemberben érkeznek a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Sikermodell újratöltve – kipróbáltuk az új Volkswagen Tiguant

Nagyobb hatótávú hibriddel jön, de még dízel is lesz az új Tiguanból, ami a felsőbb kategóriákból ismerős extrákat kapott.

Családi autó, bevált recept szerint – Volkswagen Tayron

Hét üléssel, nagy csomagtartóval, kellemes utastérrel remek családi autó a Volkswagen Tayron.

Bulli elszabadult – Volkswagen ID. Buzz GTX-teszt

Sportváltozatban is kipróbáltuk a Volkswagen kisbuszát, a 340 lóerős ID. Buzz GTX-et.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés