A Volkswagen egyik legnépszerűbb modelljévé vált a T-Roc, ezért nem volt okuk változtatni a bevált recepten. A kompakt szabadidő-autó második generációja ott folytatja, ahol az elődje abbahagyta, miközben sokkal menőbb és egy kicsivel tágasabb is lett, megkapta a nagyobb kategóriákból ismert felszereléseket és hibrid hajtásláncokat.
Csak egy pár év kellett hozzá, hogy a T-Roc a Volkswagen egyik legsikeresebb modellje legyen. 2017-ben jelent meg, és annyira eltalálták, hogy az eltelt idő alatt több mint kétmillió példányt adtak el belőle. A népszerűsége ráadásul nem csökkent, még a leváltása előtti évben is 292 ezer darab talált gazdára, ami azt jelenti, hogy folyamatosan ott van az európai piac öt legkeresettebb autója között. Most pedig itt a második generációja, hogy folytassa ezt a sikertörténetet.
A Volkswagennél láthatóan nem akartak változtatni a bevált recepten, ezért az új T-Roc ott folytatja, ahol az elődje abbahagyta.
Megőrizte az első széria alakját, a jellegzetes C oszlopát, de a hátsó szélvédőjét egy kicsivel jobban megdöntötték, a részleteket pedig az új Tiguan és Tayron mintájára rajzolták meg. Szűkebbre szabták a fényszórókat, amelyeket fénycsíkkal kötöttek össze, akárcsak a hátsó lámpákat, mi több, elöl és hátul az embléma is világít.
Nem látszik rajta, de az új T-Roc nagyobb is lett az elődjénél. A hossza tizenkét centivel 4,37 méterre bővült,
a tengelytávja három centivel 2,63 méteresre nőtt. A gyáriak szerint ezzel már a hátsó üléseken is éppen olyan kényelmesen elférnek a felnőttek, mint elöl. Nagyobb lett a csomagtartó is, 445-ről 475 literesre növelték a méretét, és a T-Rocban most először lehet háromzónás klíma és masszázsfunkciós komfortülés a vezetőnek.
Letisztult műszerfalat alkottak az új T-Roc számára, a kormánykerék mögött árnyékoló nélküli 10 colos műszeregységgel, középen pedig a többi új Volkswagenből ismerős 12,9 colos érintőképernyővel. A hőmérsékletet itt is csúszkákkal kell állítani, de a kormánykerékre visszatértek a hagyományos gombok, újszerűek a belső kilincsek, és
a T-Rocban először változtatható színű hangulatvilágítás és a szélvédőre vetítő head-up display is lehet.
Mivel az új T-Roc már csakis automata váltós lehet, az irányváltó karja pedig az újabb Volkswagenekhez hasonlóan a kormányoszlopra került, a középkonzol aljára telefontartót tettek, ami vezeték nélkül is tölti a készüléket. Mellette pedig ott a Tiguanból és a Tayronból ismerős, látványos forgókapcsoló, benne a kis kijelzővel, ami alapesetben a hangerőt állítja, de a vezetési üzemmódok és az utastéri hangulatok közt is ezzel lehet váltani.
Csakis valamilyen hibrid lehet az új T-Roc, a választék az 1,5 literes, négyhengeres turbós benzinmotorral indul, 48 voltos mild hibrid rendszerrel, hétfokozatú DSG-vel, 115 és 150 lóerős teljesítménnyel. Később ebben a modellben jelenik meg a Volkswagen saját fejlesztésű full hibrid rendszere, 136 és 170 lóerővel.
Lesz összkerék-meghajtású változat is a 2,0 literes turbós benzineshez, a kínálat csúcsán pedig az új T-Roc R áll majd.
A Tiguannal ellentétben a T-Rocból nem lesz plug-in hibrid, sem dízel, és nem kap utódot a kabrió sem. A vezetési asszisztensek azonban a nagyobb kategóriákból érkeznek, így a Volkswagen újdonsága képes lesz önállóan sávot váltani, és az utolsó 50 métert megjegyezve vagy telefonos távirányítással önállóan parkolni. Az új T-Roc is a Volkswagen portugáliai üzemében készül, az első példányok novemberben érkeznek a kereskedésekbe.
Ez is érdekelhet:


























