A szárnyas ajtós XL1 az egyik legkülönlegesebb Volkswagen, ami kapható

A lehető legkisebb fogyasztás elérése volt a célja annak a prototípusnak, amit végül kis sorozatban gyártott is a Volkswagen. Az egyliteres fogyasztású, konnektoros hibrid XL1 a közúti forgalomba mehet, és manapság is 100 ezer euró körüli áron cserél gazdát.

A Volkswagennél minden mérnöki tudásukat beleadták egy olyan tanulmányautóba, ami végül rendszámot kapott, és kétszáz példányban az utakra is került. A konnektorról tölthető hibrid XL1 célja a lehető legkisebb fogyasztás elérése volt, ami a szuper-áramvonalas szénszálas karosszériával és a kéthengeres dízel hibriddel végül 0,9 literre adódott száz kilométeren.

Sokat elmond a méretéről és az arányairól, hogy mennyire hatalmasnak tűnik rajta a szabványméretű rendszámtábla. És mennyire mókásan néz ki benne a vezető menet közben.

2009-ben ismét elővették a koncepciót, és L1 néven mutatták meg a frankfurti szalonon, még mindig tandemülésekkel, ahová a nyitható tetőn keresztül lehetett beszállni, majd 2011-re készült el a szárnyas ajtós XL1.

Az akkori legmodernebb technikával épült fel a prototípus,

így a karosszéria nagy része szénszálas anyagból készült, akárcsak az ülések váza, a fékek kerámiatárcsát kaptak, az oldalablakok polikarbonátból voltak. A 3,97 méter hosszú XL1 ezzel csak 795 kilogrammot nyom, több száz kilóval kevesebbet, mint egy hasonló méretű kiskocsi.

A légellenállása is bajnok érték volt akkoriban,

a burkolt hátsó kerekekkel az alig 1,18 méter magas áramvonalas karosszéria Cw értéke 0,186. Az eredményben a kamerával helyettesített visszapillantó tükrök is szerepet játszanak, amit akkor még csak különleges engedéllyel használhatott az utcára kerülő változat, szériagyártásba most az Audi e-tronnal kerül.

Az ülések mögé került a motor, a négyhengeres 1.6 TDI megfelezésével kapott 0,8 literes, kéthengeres common-rail dízel, ami 47 lóerőre és 121 Nm-re képes, és hétfokozatú DSG váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.

A szárnyas ajtók ellenére ez nem egy sportkocsi,

a 11,9 másodperces százra gyorsulással és a 158 km/órás végsebességgel inkább városi használatra való. Az 5,5 kilowattórás lítiumion akkumulátor egy feltöltésével a Volkswagen szerint akár 50 kilométert is meg lehet tenni vele tisztán elektromosan, és utána ott van még a dízelmotor is.

és csak a dízelmotort használva is szerény, 2 liter a fogyasztása százon. A legnagyobb dobás mégis az, hogy a Volkswagen limitált szériában gyártásba adta az XL1-et, Osnabrückben szerelték össze, ahol a Golf Cabriót is.

2013-ban indult a szériagyártás, összesen 250 példányt terveztek belőle, amiből kétszázat bárki lefoglalózhatott. A fejlett technika és a kis darabszám miatt jelentős, 111 ezer eurós árat kértek érte, és az XL1 nem sokat vesztett az értékéből, mert

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon