Az XC90-nel kezdte a megújulását a Volvo, a kilencvenes sorozat után pedig máris itt az eggyel kisebb méret. Genfben közelebbről is megnéztük azt a Volvót, amit várhatóan sokan választanak majd.

Nagy reményekkel mutatta be kilencvenes sorozatát a Volvo, hiszen az XC90, az S90 és a V90 teljesen új alapokra épülnek, új dizájnnal és új technikával. Úgy tűnik, bejött nekik a váltás, és máris itt a következő dobásuk. Genfben leplezték le az XC60 második szériáját, ami legalább olyan jó, mint a nagyok, csak még többen fogják venni. Nálunk annyit adtak el az elődjéből, mint az Audi Q5-ből, BMW X3-ból és Mercedes GLC-ből összesen.

Ezen is megvan a T-alakban világító fényszóró és az oszlopszerű hátsó lámpa, de a formája, ha lehet, még harmonikusabb, mint a nagyoké. Persze abszolút értelemben véve nem kicsi, hiszen 4,69 méter hosszú, két méter széles és 1,66 méter magas. Az üresen is kéttonnás XC60 csomagtere legalább 505 literes, és hogy az útról letérve se jöjjön zavarba, a hasmagassága 21,6 centiméter.

Belül mindent ott találsz, mint az XC90-ben, itt is megvan a nagy középső érintőképernyő és a kijelzővel helyettesített műszeregység. Az XC60-ban opció a Pilot Assist, ami 130 km/órás sebességig leveszi a vezetés terhét a válladról azzal, hogy az autópályán sávban tartja a kocsit. De még nagyobb újdonság az a rendszer, ami kormányzással segít elkerülni a frontális ütközést.

A legjobb az egészben pedig az, hogy az XC60 ugyanazokkal a motorokkal jön, mint a nagyobb Volvók. A kétliteres dízel a D4-ben 190 lóerős, a D5-ben 235 lóerős lehet, míg a szintén kétliteres benzines a T5-ben 254 lóerős, a T6-ban 320 lóerőt tud. Az abszolút csúcs azonban a konnektorról tölthető hibrid, a 407 lóerős T8, ami 5,3 alatt van százon és 45 kilométert megy tisztán elektromosan.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában