A Volvo hamarosan bemutatja az XC90 utódját, ami megválik az eddig ismert nevétől. Az új névvel együtt néhány részletet is elárult az autóról a svéd márka.

2002-ben jelent meg a Volvo első szabadidő-terepjárója, és az XC90 olyan sikeres lett, hogy az első generációját szokatlanul hosszú ideig, tizenkét éven keresztül gyártották, még V8-as motorral is. Az utódja 2015-ben érkezett, és minden téren magasabbra tette a mércét, már plug-in hibrid változat is kapható belőle.

Most érkezett el az ideje, hogy bemutatkozzon az XC90 harmadik generációja, amihez új nevet is kitaláltak a Volvónál.

Az első XC90-nel vezették be a Cross Country rövidítéséből eredő típusjelzést, amit később az XC70, az XC60 és XC40 is megkapott. Azt beszélték, hogy az új modell ismét rendes nevet kap, és Embla néven mutatják be, de a tipp nem jött be, EX90 lesz a neve.

A következő videón Jim Rowan vezérigazgató mesél az új modellről:

Az új EX90-et még nem mutatták meg, de nagyon valószínű, hogy a Concept Recharge stíluselemeit kapja, és teljesen elektromos hajtású lesz.

A hajtáslánca a testvérmárka Polestar 3-éhoz hasonló lehet, ezért 480 lóerőnél nagyobb teljesítményre, 111 kilowattórás akkumulátorra és akár 610 kilométeres hatótávra számíthatunk.

A 2021-ben bemutatott Concept Recharge vetítette előre a Volvo új dizájnját
A Volvo továbbra is elszánt, hogy valóra váljon a korábbi célkitűzése, miszerint senki nem halhat meg közlekedési balesetben egy Volvóban.

Az új EX90 ezért minden idők legbiztonságosabb Volvója lesz, a szenzorjai messze előre pásztázzák az utat, hogy a biztonsági rendszerek azonnal reagálni tudjanak a veszélyes helyzetekre, és a vezető éberségét is figyeli. A bemutatójára már nem kell sokat várnunk, november 9-én leplezik le a Volvo új csúcsmodelljét, és addig várhatóan további részleteket is megtudhatunk majd az EX90-ről.

Ez is érdekelhet:

Harminc éve szakított a kockaforma autókkal a Volvo

Az 1992-ben bemutatott koncepció megváltoztatta, amit a Volvóról addig gondoltunk.

Nézd meg, mi vitte a Volvót a szabadidő-terepjárók felé

A legelső XC90 előfutára volt ez a koncepció.

És ezt olvastad már?
Nem adja alább 666 lóerőnél a megújult Lamborghini Urus