Időnként érdemes az édes nosztalgiára építeni, az olyan nagy gyártók sem tesznek másképpen, mint a MINI vagy a Fiat, de a divatos restomod műfaját is pont ez teszi olyan népszerűvé. A ZeroACentro Automobili viszont nem egy klasszikust töltött meg új műszaki tartalommal, hanem egy F8 Tributót csomagoltak át 288 GTO-nak.

Ahogy beköszöntött a turbók kora a Forma-1-be, és az olasz adózási szabályok miatt az utcai autókban is volt létjogosultsága feltöltővel pótolni a köbcentiket. A turbós Ferrari műfaja viszont addig fejlődött, amíg megjelent a 288 GTO, melyet eredetileg a B csoportba szánt versenyautó homologizációs változatának terveztek.

Sosem állhatott rajthoz a Ferrari unikornisa

A szuperritka 288 GTO Evoluzione az F40 születésében is szerepet játszott.

1984-től mindössze 272 darabot gyártottak belőle, amivel egyértelműen igazi ritkaság. Innen nézve nem meglepő, hogy szinte lehetetlen hozzájutni egy 288 GTO-hoz, ennél sokkal egyszerűbb átdolgozni egy F8 Tributót. Pontosan így tett a ZeroACento Automobili.

Utasterében mindent alcantara kárpitozás borít, a legnagyobb változás pedig a kézi váltót idéző alumínium kar.

Nem alkották újra a bukólámpákat, de a lökhárító alól világító kocka alakú fényszórók megjelennek a ZeroACento Automobili 273 Potenzán is. Ötágú felnikkel és hatalmas légbeömlővel az oldalán tényleg hitelesen hozza a 288 GTO jellegzetességeit, de talán az autó hátulja sikerült a legjobban a dupla kerek lámpákkal és a hátsó kerekek mögötti kopoltyúkkal.

Karosszériáját bordóra színezett szénszálból készítették a Manifattura Automobili Torinónál, akik az F430-as alapjaira építették a modern Lancia Stratost. Mivel a hasonló átalakításokkal szemben komoly jogi eljárást kezdeményez a Ferrari, ezért az ágaskodó lovacska sehol nem jelentik meg a 273 Potenzán.

Épp úgy nyolchengeres, két turbóval megfújt motorja van, mint az eredeti 288 GTO-nak.

400 lóerővel és 5 másodperc körüli százas sprintidővel a 80-as években még a leggyorsabbak között volt a Ferrari 288 GTO, mostanra azonban a Ferrari középmotoros, szinte belépőmodellnek számító F8 Tributója simán elkörözi. 2,9 liter helyett az F8-as motorja 3,9 literes, a teljesítménye pedig gyárilag 720 lóerő. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre valamivel több mint 3 másodperc alatt gyorsul.

Erre licitáltak rá a ZeroACento Automobilinél, akik 800 lóerőre tekerték fel az F8-ast, és titán kipufogóval szerelik, hogy szebben szóljon az olasz V8. Sokat nem árultak el róla, de annyi egészen biztos, hogy ez az átalakítás sem filléres tétel.

Ez is érdekelhet:

Ferrari-túladagolás, teljes gázzal Olaszországból

Bejártuk mindkét olasz Ferrari-múzeumot, és baromi jó volt.

Gyönyörű a KC23, a Ferrari megismételhetetlen pályagépe

Páratlan szépség az egyedi Ferrari KC23.

SP48 Unica néven mutatták be a legújabb Ferrarit, amiből csak egy példány készül

A Ferrarinál ismét megmutatják, hogy akinek sok pénze van, annak ilyen egyedi autót terveznek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés