Időnként érdemes az édes nosztalgiára építeni, az olyan nagy gyártók sem tesznek másképpen, mint a MINI vagy a Fiat, de a divatos restomod műfaját is pont ez teszi olyan népszerűvé. A ZeroACentro Automobili viszont nem egy klasszikust töltött meg új műszaki tartalommal, hanem egy F8 Tributót csomagoltak át 288 GTO-nak.

Ahogy beköszöntött a turbók kora a Forma-1-be, és az olasz adózási szabályok miatt az utcai autókban is volt létjogosultsága feltöltővel pótolni a köbcentiket. A turbós Ferrari műfaja viszont addig fejlődött, amíg megjelent a 288 GTO, melyet eredetileg a B csoportba szánt versenyautó homologizációs változatának terveztek.

Sosem állhatott rajthoz a Ferrari unikornisa

A szuperritka 288 GTO Evoluzione az F40 születésében is szerepet játszott.

1984-től mindössze 272 darabot gyártottak belőle, amivel egyértelműen igazi ritkaság. Innen nézve nem meglepő, hogy szinte lehetetlen hozzájutni egy 288 GTO-hoz, ennél sokkal egyszerűbb átdolgozni egy F8 Tributót. Pontosan így tett a ZeroACento Automobili.

Utasterében mindent alcantara kárpitozás borít, a legnagyobb változás pedig a kézi váltót idéző alumínium kar.

Nem alkották újra a bukólámpákat, de a lökhárító alól világító kocka alakú fényszórók megjelennek a ZeroACento Automobili 273 Potenzán is. Ötágú felnikkel és hatalmas légbeömlővel az oldalán tényleg hitelesen hozza a 288 GTO jellegzetességeit, de talán az autó hátulja sikerült a legjobban a dupla kerek lámpákkal és a hátsó kerekek mögötti kopoltyúkkal.

Karosszériáját bordóra színezett szénszálból készítették a Manifattura Automobili Torinónál, akik az F430-as alapjaira építették a modern Lancia Stratost. Mivel a hasonló átalakításokkal szemben komoly jogi eljárást kezdeményez a Ferrari, ezért az ágaskodó lovacska sehol nem jelentik meg a 273 Potenzán.

Épp úgy nyolchengeres, két turbóval megfújt motorja van, mint az eredeti 288 GTO-nak.

400 lóerővel és 5 másodperc körüli százas sprintidővel a 80-as években még a leggyorsabbak között volt a Ferrari 288 GTO, mostanra azonban a Ferrari középmotoros, szinte belépőmodellnek számító F8 Tributója simán elkörözi. 2,9 liter helyett az F8-as motorja 3,9 literes, a teljesítménye pedig gyárilag 720 lóerő. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre valamivel több mint 3 másodperc alatt gyorsul.

Erre licitáltak rá a ZeroACento Automobilinél, akik 800 lóerőre tekerték fel az F8-ast, és titán kipufogóval szerelik, hogy szebben szóljon az olasz V8. Sokat nem árultak el róla, de annyi egészen biztos, hogy ez az átalakítás sem filléres tétel.

Ez is érdekelhet:

Ferrari-túladagolás, teljes gázzal Olaszországból

Bejártuk mindkét olasz Ferrari-múzeumot, és baromi jó volt.

Gyönyörű a KC23, a Ferrari megismételhetetlen pályagépe

Páratlan szépség az egyedi Ferrari KC23.

SP48 Unica néven mutatták be a legújabb Ferrarit, amiből csak egy példány készül

A Ferrarinál ismét megmutatják, hogy akinek sok pénze van, annak ilyen egyedi autót terveznek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Norris szerint senki sem ért egyet a szabállyal, ami miatt Verstappen nyerhetett a 17. helyről rajtolva

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés