Futnál, de baromira unalmasnak találod? Néhány aprósággal igencsak feldobhatod, hogy tényleg élmény legyen a kilométerek róni.

Ha mondjuk azért döntöttél a futás mellett, mert meg akarsz szabadulni végre azoktól a plusz kilóktól, amit a családi pizza+három sörös frappáns étrendeddel és a kanapéban tespedős mozgásszegény életviteleddel rekordidő alatt annyira ügyesen sikerült összehoznod, hogy még a cerkádat is csak szökőévente látod, akkor rögtön megdicsérünk téged:

Nagyon ügyesen választottál sportágat, ugyanis a futás brutál mód égeti a kalóriákat, vagyis ez célod elérésének egyik legjobb eszköze. Persze, tudjuk, ez az egyszerű mozgásforma baromira monoton, de nem is hinnéd, hogy néhány aprósággal mennyivel élvezetesebbé teheted a margitszigetes körözést:

1. Egy kényelmes futó cipő

Most már komoly céljaid vannak, vagyis nemcsak azért futsz a Margitszigeten, hogy csinos jóganadrágos csajokat stírölj, hanem mondjuk azért is, mert egy kicsit egészségesebben szeretnél élni. Akkor viszont ne nagyon spórolj egy csukán, különben rendesen szétcseszheted a lábad.

Ha belegondolsz egy jó futócipőn kívül nagyon nem is kell komolyabb felszerelésbe invesztálnod. Ez viszont nagyon fontos, pontosabban a legfontosabb, egészséged szempontjából meg főleg. Nem is tudod, mennyit dobhat az élményen egy jó cipő, amíg ki nem próbálod.

A kiválasztásnál viszont ne a trendet kövesd, mert hiába te vagy a legdivatosabb aszfaltbetyár, ha közben elkúrod a lábad. Talán fel kéne keresned egy tipikusan futásra specializálódott cipőboltot, ahol szakértők segítenek megtalálni a lábtartásodnak, lábboltozatodnak és testalkatodnak legmegfelelőbb cipőt. A Nyúlcipőbolt például egy ilyen hely,

2. Spotify

Futás közben hallgathatnál zenét, ez kicsit olyan mintha audiodoppingolnád magad. Akkor meg pláne hasznos, ha baromira unod a saját vagy éppen a többi futó lihegését hallgatni, vagy ha szimplán csak ki akarod zárni a város alapzaját. Meg különben is, miért ne lehetne veretni mozgás közben?

A Spotify futós soundtrackje például a saját tempódnak és ízlésednek legmegfelelőbb számokat keres és végig tolja beléd az energiát, vagyis még gondolkodnod sem kell azon, hogy mi a fene szóljon a füledbe.

Kezdőfutóként egészen biztosan imádni fogod, főleg a második szigetkör közepén, amikor már egy egész életre megutáltad magad, amiért eldöntötted, hogy futni fogsz. Ez a kis okosság viszont nem engedi, hogy feladd, tolja az ütemet, a ritmust, te meg szépen leköveted a lábaddal, vagyis hajt előre. Kell neked.

És a Spotify nem csak a futáshoz tud hangulatot teremteni, már ha érted, mire gondolunk...

3. Wireless fülhallgató

Egy tízes skálán te például mennyire húznád fel magad, ha futás közben állandóan a kábelt kell igazgatnod, aminek következtében meg folyamatosan kicsúszik a füledből a fülhallgató? Hát valószínűleg eléggé. Arról nem is beszélve, hogy ez pazar ürügyként szolgál egy kis megállásra.

De te futni akarsz, nem pihenni, ezért a wireless fülhallgató lehet a te barátod/edzőtársad, aminek éppen az a legnagyobb előnye, hogy ott marad, ahol lennie kell.

Szóval a fülhallgató kérdést ne vedd félvállról, nemcsak a zenei élményt növeli, de a mozgásét is, vagyis amellett amellett, hogy menő, még praktikus és kényelmes is.

 4. Futópálya

Egy pazar környezet igencsak csak megdobja a futás élményét, és legalább akkora ösztönző erővel bírhat, mintha csajok mellet futnál el. Tedd a szívedre a kezed, te is belehúzol, amikor a látómezőjükbe érsz, nem? De! Na ugye.

A szakemberek szerint érdemes váltogatni a futófelületet, ugyanis más ingerek és rezgések érik a tested aszfalton, puha erdei úton, döngölt földúton, salakon vagy éppen rekortánon. Plusz a változatosságnak előnye, hogy a sokszínű terheléstől kevésbé válik monotonná az amúgy viszonylag egyhangú mozgásforma.

És ha már csak az a kérdés van a fejedben, hogy merre ródd a kilométerek, akkor ebben is tudunk segíteni:

 5. Fitt leszel

Talán kicsit sejted, de sokan nemcsak a poén és az öröm kedvéért, hanem a sörhasuk miatt tudatosan, azaz élettani hatásai miatt futnak. Merthogy ez roppant egészséges, arról nem is beszélve, ha rendszeresen kocogsz, még az éveid számát is jelentősen megnövelheted. Szóval futni jó, de csak ésszel, mert az izmod láthatja kárát, ha nem okosan csinálod. Hosszútávú futáshoz például érdemes táplálékkiegészítőt is beszerezned, hogy elkerüld a görcsök és rosszullét kialakulását.

Fehérjével megtámogatva viszont izmaid karbantarthatod. Van erre okos megoldás, például a Nitro Pure Whey fehérjepor.

És VEDD KOMOLYAN MAGAD, mert ha te nem teszed, akkor más sem fog. Ez a srác például elég komolyan vette magát, és nézd csak a csajok reakcióit a kedvenc videónkban:

Ha pedig ezek után sincs meg a kitartásod és a lelkesedésed, kérj bátran segítséget tőlünk ITT vagy a BioTechUSA állóképességi szakértőjétől ITT!

5+1 Jó csajok

Oké, ezt talán nem is kell nagyon kifejtenünk, elég csak visszaemlékezned arra, amikor még törődtél a testeddel és sötétedés előtt a Margitszigetre jártál futni. Biztosan megvannak a pazar látványt nyújtó jóganadrágos csajok, akik miatt/után nemegyszer gyorsabban futottál, vagy ráhúztál még egy kört abban reménykedve, hogy nemcsak néhány kilométerrel a lábadban, de esetleg egy telefonszámmal a zsebedben érsz haza. Szóval nemcsak a tájban gyönyörködhetsz, hanem a látványban is.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon