Pakolnál magadra egy kis izmot, mert meguntad, hogy a strandon a barátnődnek a kigyúrt pasikon ragad a szeme, – mint ahogy amúgy a tiéd is a csinos csajokon –, vagy mert szimplán csak jobban szeretnéd érezni magad a bőrödben? Jól van, segítünk és elmondjuk az alapokat.

Eltökéltséged, hogy kicsit felizmosítsd magad annyira erős, hogy már a súlyzóktól sem ijedsz meg, ha szembejön veled a sportboltban. Erősen szemezgetsz vele és gondolatban már 40-es bicepszeden feszül a póló ujja, amit a csajod pont úgy fogdos, ahogy te az ő a kerek fenekét. Haver, jó úton jársz!

De!

Mielőtt eszeveszett edzésbe kezdenél, jó, ha megismered a súlyzós edzések alapszabályait, mert a többi sportághoz hasonlóan, itt is fontos szabályokat kell betartanod, különben megbosszulja magát: nem a várt eredményt érheted el, rosszabb esetben pedig le is sérülhetsz. Hát kell ez neked? Nem, mert te izmokat akarsz. Akkor most kicsit figyelj ide.

Tervezés, rendszeresség és tarthatóság

Ezek a legfontosabbak! Úgy kell kialakítani a mindennapjaidat, hogy az hosszabb távon is tartható legyen. Próbálj meg közel ugyanabban az időben edzeni, hogy bioritmusod is ráálljon az edzésterhelésre és a regenerálódásra.

Olyan nincs, hogy kedv/idő híján az egész heti mozgást majd letudod a hétvégén. Aki eredményt akar, annak be kell áldoznia a kényelmet. Ez például olyan áldozatokkal is járhat, hogy korábban kell felkelned. Ne feledd, ez a te időd, magaddal foglalkozol.

Edzés nap és pihenőnap

Fontos, hogy ne terheld túl magad, vagyis az első időben ne minden nap gyilkold a súlyokat és gépeket. A szervezetednek, izmaidnak pihennie, regenerálódnia kell, különben teljesítményed csak lassan fog javulni, vagyis lassabban fogsz combosodni is.

A túlterhelés ráadásul még a sérülés kockázatát is növeli. Szakértők heti három napot ajánlanak a kezdő gyúrósoknak, amit idővel négy, esetleg öt napra is feltolhatsz.

Fehérjével megtámogatva viszont izmaid karbantarthatod. Van erre okos megoldás, például a Nitro Pure Whey fehérjepor

Bemelegítés és levezető gyakorlatok

A testedet fel kell készíteni a mozgásra, a megterhelésre. Bemelegítés nélkül nekifeszülni a súlyoknak kábe olyan, mint nyáron felhevült testtel hideg vízbe ugorni: hülyeség, de még inkább veszélyes.

5-10 percet szánj rá, ennyi elég is, hogy egy kis gimnasztikával átmozgasd és beindítsd a teljes tested, és akár kisebb súllyal az adott izomcsoport is átmozgathatod, ezáltal jócskán csökkentheted a sérülések kockázatát, ahogy edzés után is ennyi időt kellene rááldoznod, hogy lecsillapítsd a szervezeted.

Ha kihagyod, nemcsak az edzésed nehezíted meg magadnak, de hosszútávon az ízületeid is bánhatják.

Ha pedig nem akarsz edzőterembe menni, nem akarsz street workoutolni, mert otthon akarsz izmokat pakolni magadra, akkor is tudunk segíteni:

Ne feledd: VEDD KOMOLYAN MAGAD!

Ha te nem teszed, akkor más sem fog. Ez a srác például elég komolyan vette magát, és nézd csak a csajok reakcióit a kedvenc videónkban:

Ha pedig ezek után sincs meg a kitartásod és a lelkesedésed, kérj bátran segítséget tőlünk ITT vagy ITT!

(Fotók: muscleandfitness.com)

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon