Felejtsd el a felülést, ha kockás hasat szeretnél, a tudomány ugyanis mást ajánl. Mutatjuk, mit.

A Waterloo Egyetem kutatói arra jöttek rá, hogy a törzs izmai az izometrikus* gyakorlatokkal lehet a legjobban megedzeni, mivel ennek az edzésmódszernek köszönhetően több időt tölt munkával a hasizom, mintha felülést végeznél.

*Az izometriás edzés olyan súlyzó nélküli gyakorlatokat jelent, aminek lényege a mozdulatlanságban rejlik, vagyis megtartasz egy pózt, mondjuk egy planket. Ezzel a módszerrel gyakorlatilg nullára csökken a sérülésveszély lehetősége, hiszen alig terheli az ízületek és az inakat, valamint a keringést, miközben segíti az izmok oxigénellátást, plusz gyorsan növeli az erőszintet.

Akkor mutatunk is három, ami igazából négy ilyen gyakorlatot:

Gyakorlatok:

  1. Plank alkartámasszal
  2. Oldalsó plank alkaron támaszkodva (mindkét oldalra végezd el)
  3. Térdelőtámaszból végzett váltott kar- és lábemelés

Ne feledd, az edzést bemelegítéssel kezdd – és nyújtással zárd –, ez csak 5 percet vesz igénybe, de sok kellemetlenségtől megóvhatod magad. Ha már rávetted magad a mozgásra, ennyi időt igazán rászánhatsz arra, hogy ne sérülj le!

(Forrás: Menshealth)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Lett egy tere az irodalomnak Budapesten