Folyamatosan érkeznek hírek a MÁV mélyrepüléséről, innen nézve ennek az ázsiai csomópontnak a működtetése valóságos sci-finek tűnik.

Lángoló, felrobbanó, lerobbanó, eltévedő, kisikló vonatokról szóló hírekkel olyan gazdagon ellát bennünket a MÁV, hogy az egyszerű, mezei állandó késéseket már teljesen természetesnek vesszük, belekalkuláljuk a közlekedésbe, és inkább már azon bosszankodunk, ha lekéssük a vonatot, mert időben jött.

Demagógia azt írni, hogy „azért nem mindenhol megy így”, de ettől még szerencsére igaz. A japán vonatok híresen pontosak, ráadásul látványos olyan csomópontokat tartalmaznak, mint ez itt:

Ez az oszakai monorail, Japán leghosszabb, és a világ második leghosszabb egysínű vasútja. Az Oszakai Egyetem három campusát köti össze két vonalon, összesen 28 kilométer hosszan, évente mintegy 38 millió utas használja, de a fenti csomót működése önmagában is lenyűgöző. Az igazsághoz tartozik viszont, hogy szemben a Sinkanszenek eszelős tempójával, az oszakai monorail csúcssebessége mindössze 75 km/óra, azaz inkább afféle gyors villamosként közlekedik.

Lehet, hogy a MÁV számára is ez volna a járható út: először inkább menjenek csak 75-tel a vonatok, de legalább pontosan és megbízhatóan, aztán lépésről lépésre lehet majd fejlesztgetni.

Ez is érdekelhet:

Ramen leves hajt városnéző vonatot Japánban

Rizsillatot pöfög a levegőbe az éttermekből visszamaradt repce- és szójaolajjal működtetett japán vonat.

Ez a térkép megmutatja, milyen messzire jutsz vonattal öt óra alatt

Bökjünk rá egy pontra Európában, vegyünk egy ötórás egységsugarú kört, és nézzük meg, meddig juthatunk.

A világ első napelemes sínjeit már tavasszal átadhatják

A világ vasútvonalainak a felét napelem boríthatná egy svájci startup szerint. Ha ennél szerényebb léptékben is, de májusban már elkészülhet az első szakasz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés