Folyamatosan érkeznek hírek a MÁV mélyrepüléséről, innen nézve ennek az ázsiai csomópontnak a működtetése valóságos sci-finek tűnik.
Lángoló, felrobbanó, lerobbanó, eltévedő, kisikló vonatokról szóló hírekkel olyan gazdagon ellát bennünket a MÁV, hogy az egyszerű, mezei állandó késéseket már teljesen természetesnek vesszük, belekalkuláljuk a közlekedésbe, és inkább már azon bosszankodunk, ha lekéssük a vonatot, mert időben jött.
Demagógia azt írni, hogy „azért nem mindenhol megy így”, de ettől még szerencsére igaz. A japán vonatok híresen pontosak, ráadásul látványos olyan csomópontokat tartalmaznak, mint ez itt:
Today I got excited about the way the track functions on the Osaka monorail.
It’s an engineering dream. pic.twitter.com/nIh9ebyZvO— Daniel Holland???????? ॐ (@DannyDutch) February 5, 2019
Ez az oszakai monorail, Japán leghosszabb, és a világ második leghosszabb egysínű vasútja. Az Oszakai Egyetem három campusát köti össze két vonalon, összesen 28 kilométer hosszan, évente mintegy 38 millió utas használja, de a fenti csomót működése önmagában is lenyűgöző. Az igazsághoz tartozik viszont, hogy szemben a Sinkanszenek eszelős tempójával, az oszakai monorail csúcssebessége mindössze 75 km/óra, azaz inkább afféle gyors villamosként közlekedik.
Lehet, hogy a MÁV számára is ez volna a járható út: először inkább menjenek csak 75-tel a vonatok, de legalább pontosan és megbízhatóan, aztán lépésről lépésre lehet majd fejlesztgetni.
Ez is érdekelhet: