Két év alatt megduplázódott a zöld rendszámos járművek száma.

Tavaly 22 651 gépkocsit helyeztek forgalomba zöld rendszámmal Magyarországon, vagyis többet, mint az eddigi rekordévben, 2022-ben, amikor csaknem 21 ezret. Az új zöld rendszámosoknak több mint 60 százaléka tisztán elektromos hajtású volt.

Tényleg borít mindent a BYD a villanyautó-piacon? – Atto 3-teszt

Porsche, Bentley, Rolls-Royce tesztautók, de még új Suzuki modellek sem szoktak akkora figyelmet kapni a magyar utakon, mint ez a kínai villanyautó, a BYD Atto 3.

Nem lehet minden szép és jó – Alfa Romeo Tonale PHEV

280 lóerő nagyon jól hangzik egy Alfa Romeóban, de a Tonale nem egy csodálatos V6-ból, hanem konnektorról tölthető hibrid hajtással próbálja összerakni.

A pont jó elektromos autó – Mazda MX-30-teszt

A Mazda első elektromos autója nem jó mindenre, de amire kitalálták, arra nagyon kellemesen használható. A hatótávja nem az igazi, de most legalább egy kicsit gyorsabban tölthető lett az MX-30.

Az Energiaügyi Minisztérium Facebook-posztja szerint 2023 végén összesen már több mint 86 ezer „klímabarát jármű” közlekedett a magyar utakon (a magyar jogalkotók klímabarátnak tekintik például a nálunk negyven liter benzint fogyasztó 2,8 tonnás, V8-as BMW XM-et is).

A második igazi M-es BMW – XM-teszt

A BMW sportrészlegének második önálló autója a cég ötvenéves jubileumára készült. Feltűnő, hatalmas, V8-as, de koncepciója nem sokkal áll közelebb az első M-hez, mint a nevet kölcsönző Citroënhez.

A teljes magyarországi állományból mintegy 45 ezer a tisztán elektromos személyautó, közel háromezer a tisztán elektromos teherautó, körülbelül 500 a környezetkímélő motorkerékpár, 206 a tisztán elektromos autóbusz. Területi bontásban: a zöld rendszámra jogosult járművek száma a fővárosban túllépte a 34 ezret, vidéken az 52 ezret.

Ez is érdekelhet:

Budapesten egyelőre marad a zöld rendszámosok ingyen parkolása, de biztosan hozzá kell nyúlni a rendszerhez

Az eredeti cél teljesült, de a kezdetben sem elég finoman kidolgozott szabályzás hibái még nyilvánvalóbbak lettek az évek alatt.

(Nyitókép: BMW XM, fotó: Hetei Dániel)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés