Az EV6 egy igazán jól sikerült elektromos középkategóriás mindenes autó lett. Csak egy dolog hiányzik belőle. Viszont minden más dolog benne van, ami kellhet.

Na végre: a hosszadalmas bevezető kampány után már vezethettük is a Kia legújabb villanyautóját, az EV6-ot. Miután már tényleg számtalan cikket írtunk róla, felvezetésként tényleg csak röviden foglalom össze újra a lényeget a kocsiról. Tehát ez egy crossover jellegű, középkategóriás méretű koreai elektromos autó, melynek különlegessége, hogy elektromos rendszere 800 voltos, akkumulátora pedig olyan extra nagy csúcsteljesítménnyel (230-240 kW) tölthető, amihez hasonlót jelenleg még csak a Porsche és a Tesla kínál az európai villanyautó-piacon. Na meg persze a Hyundai, hiszen az EV6 műszakilag az Ioniq 5 testvérmodellje.

A Kia EV6 az egyre népesebb villanyautó-mezőnyben nagyon sok autónak versenytársa egyszerre. Méretben, jellegben, árban elsősorban a nagyobb hatótávolságú, közepes méretű de nem prémium-feláras kocsik új ellenfele. Aki a Skoda Enyaq-ot, VW ID4-et, Tesla Model 3-at vagy Y-t, na meg persze a Hyundai Ioniq 5-öt nézegette eddig, esetleg a Nissan Ariyára vár, nyugodtan beugorhat egy Kia-szalonba is egy kis nézegetésre, ajtócsapkodásra, menetpróbára. Hátha valójában ez az, amit neki teremtettek!

Aki a villámgyors, hatalmasakat gyorsuló villanyautók között nézelődik, szintén talál magának érdekes EV6-ot. A kocsi alapkivitelében egymotoros, hátsókerék-hajtású, 170 lóerős, akkumulátora 58 kWh kapacitású. Szintén csak hátul hajt, de 228 lóerős és 77,4 kWh-s a következő szinten az akku. Ez az EV6 legnagyobb hatótávolságú változata. A kétmotoros, összekerékhajtású verzió 235 vagy 325 lóerős lehet, a gyengébb modell a kisebb, az erősebb a nagyobb akkuval kapható. A csúcsváltozat pedig az 585 lóerős GT, ami gyengébb Porsche Taycanokat eszik reggelire. A legolcsóbb EV6 16,2, a legdrágább 24,5 millió forintba kerül - a teljes árlistát itt lehet megnézni.

170-től 585 lóerőig, hátsó- vagy összkerékhajtással készül az EV6
A dizájn nem az a rácsodálkozósan gyönyörű kategória, szokni és emészteni kell a részleteket
Aki lakókocsizik, lószállítót vagy hajót húz, 1600 kilós vontatási képességet kap a 4x4-es EV6-tal
Különböző kategóriájú elektromos autók

A hazai márkaimportőr a veteránralikhoz hasonló, laza, túrázgatós ügyességi-pontossági verseny keretében mutatta be az autós szaksajtónak az új modellt. A tesztautók mind 228 lóerős, hátsókerék-hajtású, nagy akkus kocsik (e228RWD) voltak. Mindennapi használatra egyébként ez a modellváltozat a leglogikusabb, legjobb ár-érték arányú választás, feltéve, hogy nincs elengedhetetlen szükség az összkerékhajtás képességére is.

Autópályán csendes, rugalmas, nyugodt mozgású, érezhetően súlyos, stabil autó a Kia EV6. A klímakomfort és az akusztika kiváló a kocsiban, akármeddig el lehetne benne üldögélni, ha nem kellene kiszállni két-három óránként tölteni. A hatótávolság verziótól függően hivatalosan 371 és 528 km között alakul, de mint minden elektromos autónál, ez a nagy Kiánál is erősen használatfüggő paraméter. A katalógusadat csak városi-országúti használatnál érhető el, sztrádán, nagy sebességnél semmiképp.

Az EV6 szuperképessége, hogy földúton is jól használható: 17 centis, SUV-os hasmagassága segíti a mozgását terepen. És itt jön az a bizonyos egyetlen probléma, amit a bevezetőben említettem: mivel ez a magas építés kupés dizájnnal társul, a tető igen alacsonyan húzódik az utasok feje felett. A tetőablakkal is felszerelt tesztautókban a magasabb (180+) utasok számár már zavaróan közel van a plafon: a tágas fejtér az, ami hiányzik a Kia EV6-ból. (A Hyundai Ioniq 5-ben jóval több odafent a hely.)

Tágas, szép, jó minőségérzetet adó, nyugis hely egy EV6 kabinja
A plafon kissé alacsonyan van: aki nagyra nőtt, mindenképpen üljön be egy tesztautóba, mielőtt a látvány vagy a műszaki paraméterek alapján megrendelné az autót
A 2,9 méteres tengelytávval hosszában nem lehet ok panaszra a helykínálatot illetően és a kabin szélessége is abszolút középkategóriás
A középkonzolon változó funkciójú panellel kezelhetjük a klímát vagy az infotainmentet

Az ergonómia, a kezelhetőség általánosságban rendben van a kocsinál. A Kia is szükségét érezte egy vicces kilincsnek, mint oly sok villanyautó-gyártó, de az Aston Martinokéhoz hasonló megoldás hamar megszokható. A műszerfalon és a kijelzőkön a mai űrhajóbelsők viszonylatában még egész jól megtalálható minden kezelőegység és információ. Jópofa és használható az érintőképernyőtől elkülönített, kettős funkciójú klíma- illetve infotainment-kezelő panel.

Nem mondom, hogy egy sima, mezei Ceed vagy Optima rendszereit a jól bevált nyomógombos-tárcsás kezelőegységekkel nem könnyebb használni, de készséggel elismerem, hogy a Kia EV6 azon kevés új modellek egyike, ahol a látvány, a dizájn, az érintésérzékeny felületek előtérbe helyezése nem megy túlzottan a kezelhetőség, a praktikum és a biztonság rovására. Ezzel azért simán együtt lehet élni.

A töltőcsatlakozó a vezetőüléstől a lehető legtávolabbi helyre, jobb hátra került. Az e-Soul-on a legjobb helyen, a kocsi orrán van. Nem lenne rossz, ha a projektvezetők a Kiánál néha azért beszélgetnének egymással
A koszos, földön hentergő kábelek az elülső csomagtérben, a cuccainktól elkülönítve is elhelyezhetők
490-1270 liter: a kupés ötödik ajtó korlátozza a pakolhatóságot
A Kia EV6 nem csak autó, mozgó konnektor is! Itt épp egy komplett kültéri hangosítórendszer megy a kocsi elektromos rendszeréről

Összességében kifejezetten kellemes, szerethető autónak bizonyult a Kia EV6 a menetpróbán. Méretéhez, műszaki tartalmához és a konkurenciához képest abszolút reális a nagy, kényelmes, gyors és hangulatában határozottan prémium-érzetet keltő új villany-Kia ára is, minden modellváltozatában.

Azt mondhatom, hogy jelenleg három nagyon különböző jellegű, mégis egyformán kiváló elektromos autót kínál a Kia. Ahogy a remekül használható, nagyon jó áron adott Niro EV, a vicces, mégis praktikus, különlegesen cuki e-Soul, a márka harmadik tisztán elektromos modellje sem okozott csalódást!

Az egészen másmilyen e-Soult is nagyon lehet szeretni:

Úgy néz ki, mint egy vicc, pedig az egyik legjobb villanyverda – Kia e-Soul-teszt

A Kia Soul EV úgy néz ki, mintha valami öncélú dizájnkísérlet lenne, pedig valójában ez ma az egyik legpraktikusabb, legjózanabb elektromos autó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés