A vezetés élménye a lényeg ebben a két új Porsche 718-ban
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A 911 után a 718-ból is elkészült azzal a változattal a Porsche, ami a vezetés élményére fókuszál. A navigációt és még a kilincset is elhagyták, van viszont önzáró differenciál, amivel még az alapmotorral is gyors tud lenni a Boxster és a Cayman.

Számtalan változatban készült már eddig is a 911, és nemrég kihozott a Porsche egy újabbat, a csak a lényegre szorítkozó Carrera T pedig az első próba után rögtön az egyik kedvenc Porschénk lett.

A bevált receptet követve most megjelent a 718 Boxster T és 718 Cayman T, ahol az utolsó betű a Touring rövidítése, ezzel is utalva a hatvanas évekbeli 911 T-re.

A 911-hez hasonlóan a 718 T is a széria alapmotorját kapta, ami kétliteres, négyhengeres bokszer, turbóval, 300 lóerővel és 380 Nm nyomatékkal. Négy henger?! Igen, de nem baj, olvasd csak el, miért:

Szériában hatfokozatú kézi váltót adnak a T-hez, de elérhető a duplakuplungos PDK is. Ami fontosabb, az a két centivel ültetett sportfutómű és az önzáró differenciálmű, amivel nagy élmény lesz a Boxster és a Cayman vezetése.

A 911-nél a Carrera T lényege a súlycsökkentés is volt, a 718-nál azonban a T nem lett könnyebb, elsősorban a pluszként adott sperr miatt, de ez nem jelenthet gondot, mivel még így is csak 1350 kilogrammot nyom.

A külsejéről is felismerheted a 718 Boxster T és 718 Cayman T modelleket:

egyedi 20 colos kerekeket és középre tett kipufogóvéget kapnak, a visszapillantó tükörházak minden esetben szürkék. Az utastérben kilincs helyett behúzók kerültek az ajtókra, az ülések közepét szövetkárpit borítja, és a navigációt is elhagyták, persze felár nélkül visszakérhető bele.

Persze a 718 T-nél is jobb a GTS, mondjuk, miért:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.