Nem atommeghajtású, mégis Atom lesz a neve az oroszok saját fejlesztésű elektromos autójának, amit 2025-től sorozatban gyártanának, és Oroszországon kívül is forgalmaznának.

Oroszország autóipara nem éppen dicsőséges korszakát éli, a háború miatt az összes nyugati autógyártó kivonult az országból, a beszállítók akadozó ellátása miatt pedig még a Ladákból is csak az egyszerűbb változatokat tudják gyártani. Hiába jelentették be büszkén, hogy visszatért a Moszkvics, ha csak egy kínai autó átemblémázott változatáról van szó.

A Kamaz fejlesztőközpontja azonban egy ideje saját elektromos autón dolgozik, és most be is mutatták a gyártásba kerülő újdonságot,

aminek egyszerűen Atom lesz a neve. A BMW i3-hoz hasonlóan egy kompakt méretű, négy méter hosszú, magas tetős városi kisautóról van szó, a német példakép mintájára hátrafelé nyíló hátsó ajtókkal.

A műszaki paraméterekről még csak előzetes adatokat árultak el, de azt már lehet tudni, hogy 204 lóerőre képes az elektromotorja, amivel hét másodperc alatt gyorsul százra, és 170 km/óránál korlátozott a végsebessége.

Az Atom kompakt méretéhez képest nagy, 77 kilowattórás akkumulátort építenek bele, amivel 500 kilométeres hatótávot ígérnek.

Az Atomot távolról sem neveznénk szépnek, de sok mindene van, amitől naprakész lehet, elöl és hátul fénycsíkokkal, radarokkal, kamerákkal és a kormánykerékre tett képernyővel. A sorozatgyártást már 2025-ben elindítanák a Moszkvics egykori üzemében, és Oroszországon kívül is forgalmaznák az autót, a kínai és más ázsiai piacokat veszik célba vele.

Korábban arról is volt szó, hogy Magyarországon gyártanák az elektromos Kamazokat:

Elektromos Kamazokat terveznek és gyárthatnak Magyarországon

Akár 300 ezer jármű is készülhet nálunk évente.

Másik orosz elektromos autó is készül, amit a Néváról neveztek el:

Oroszország már jövőre saját fejlesztésű elektromos autót gyártana

A Néva folyóról nevezték az oroszok saját fejlesztésű elektromos autóját.

Ez is érdekelhet:

Máris itt a Moszkvics következő új modellje

Az Alfa Romeo egykori dizájnere tervezte az alapokat, de azóta csak rontottak rajta.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Még a végén tényleg lesz F1-es ülése Mick Schumachernek 2025-re

Tartalomhoz a forma – Peugeot E-3008-teszt

Másképp különleges a megújult Citroën C4 és C4 X

További cikkeink a témában