Az Audi egy teljesen elektromos hajtású sportautó koncepcióját leplezte le, és a Concept C több egy egyszerű stílusgyakorlatnál. Azt mutatják meg vele, hogy milyen letisztult dizájnra vált az Audi a jövőben, és milyen sportautóval készülnek átvenni a TT és az R8 helyét.
Számtalan sportautó tanulmányát mutatta már be az Audi a kilencvenes évek óta, többek közt az Avus quattro, a Rosemeyer és a Nuvolari koncepciókat, és a most bemutatott Concept C-vel nem egyszerűen ezt a listát bővítették, hanem a márka jövőjét határozzák meg. Hasonlóan ahhoz, mint amikor több mint húsz éve a Nuvolari vezette be a single frame hűtőmaszkot, amit azóta használ az Audi, az új koncepció is kijelöli a jövő útját a dizájn terén.
A Concept C egy kétüléses sportautó, amit nyitható tetővel szereltek fel, és azok mellett, hogy a TT és az R8 vonalát folytatja, több korszakból is merítettek hozzá ihletet.
A legszembetűnőbb a keskeny, magas hűtőmaszk, amit a harmincas évek Auto Union Type C versenyautója inspirált. Ezt elevenítette fel már a Rosemeyer Concept is, ami aztán a 2004-ben bemutatott áramvonalas A6-os formáját alakította.
Az Audi szerint a Concept C a márka új arculatát vetíti előre, ami véget vethet a single frame hűtőmaszkok több évtizede tartó korszakának,
és kíváncsian várjuk, hogyan mutat majd más modelleken. A tanulmányautó általános letisztultsága mellett figyelmet érdemel, hogy a fényszórók és a hátsó lámpák is négy szegmensből állnak, utalva az Audi négykarikás emblémájára, ez is a márka jellegzetes stíluseleme lehet a jövőben.
Minimalizmus vezette a belső tér tervezőit is, itt mindent a geometrikus formák uralnak, és csak a legszükségesebb elemeket hagyták meg.
Nagy figyelmet fordítottak arra, hogy a felhasznált anyagok minősége méltó legyen az Audi presztízséhez, és arra is, hogy a hagyományos kapcsolók is megmaradjanak. Nem újdonság, hiszen már korábbi Audikban is előfordult, hogy a 10,4 colos képernyő gombnyomásra behajtható.
Sok részletet nem árultak el a Concept C paramétereiről, de azt igen, hogy a karosszériája 4,52 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,28 méter magas, a tengelytávja pedig 2,57 méteres, amivel a TT és az R8 közé pozícionálták. A karosszériája alumíniumból készült, így elektromos autó létére 1690 kilogrammot nyom,
az akkumulátort pedig amennyire lehetséges, középre építették be, hogy a súlyelosztás egy középmotoros sportautóéhoz hasonlítson.
Nem tudni, hogy a 800 voltos elektromos rendszerhez milyen teljesítmény és akkukapacitás társul, hogy mennyire lesz gyors, és milyen messze jut egy feltöltéssel a Concept C, de az mindenképpen jó hír, hogy az Audi szerint 2027-ben gyártásba kerül az elektromos sportautó, egyben a márka első nyitható keménytetős modellje, ami a gyáriak szerint megszólalásig hasonlít majd erre a tanulmányautóra.
Ez is érdekelhet:

























