Az Audi egy teljesen elektromos hajtású sportautó koncepcióját leplezte le, és a Concept C több egy egyszerű stílusgyakorlatnál. Azt mutatják meg vele, hogy milyen letisztult dizájnra vált az Audi a jövőben, és milyen sportautóval készülnek átvenni a TT és az R8 helyét.

Számtalan sportautó tanulmányát mutatta már be az Audi a kilencvenes évek óta, többek közt az Avus quattro, a Rosemeyer és a Nuvolari koncepciókat, és a most bemutatott Concept C-vel nem egyszerűen ezt a listát bővítették, hanem a márka jövőjét határozzák meg. Hasonlóan ahhoz, mint amikor több mint húsz éve a Nuvolari vezette be a single frame hűtőmaszkot, amit azóta használ az Audi, az új koncepció is kijelöli a jövő útját a dizájn terén.

A kilencvenes évek óta több sportautó-koncepciója is volt az Audinak, amivel a jövőbeli modelljei stílusát jelölte ki, és ilyen volt a harmincas évekbeli Auto Union Type C-t idéző Rosemeyer is 2003-ban
A Concept C egy kétüléses sportautó, amit nyitható tetővel szereltek fel, és azok mellett, hogy a TT és az R8 vonalát folytatja, több korszakból is merítettek hozzá ihletet.

A legszembetűnőbb a keskeny, magas hűtőmaszk, amit a harmincas évek Auto Union Type C versenyautója inspirált. Ezt elevenítette fel már a Rosemeyer Concept is, ami aztán a 2004-ben bemutatott áramvonalas A6-os formáját alakította.

Az Audi szerint a Concept C a márka új arculatát vetíti előre, ami véget vethet a single frame hűtőmaszkok több évtizede tartó korszakának,

és kíváncsian várjuk, hogyan mutat majd más modelleken. A tanulmányautó általános letisztultsága mellett figyelmet érdemel, hogy a fényszórók és a hátsó lámpák is négy szegmensből állnak, utalva az Audi négykarikás emblémájára, ez is a márka jellegzetes stíluseleme lehet a jövőben.

Minimalizmus vezette a belső tér tervezőit is, itt mindent a geometrikus formák uralnak, és csak a legszükségesebb elemeket hagyták meg.

Nagy figyelmet fordítottak arra, hogy a felhasznált anyagok minősége méltó legyen az Audi presztízséhez, és arra is, hogy a hagyományos kapcsolók is megmaradjanak. Nem újdonság, hiszen már korábbi Audikban is előfordult, hogy a 10,4 colos képernyő gombnyomásra behajtható.

Sok részletet nem árultak el a Concept C paramétereiről, de azt igen, hogy a karosszériája 4,52 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,28 méter magas, a tengelytávja pedig 2,57 méteres, amivel a TT és az R8 közé pozícionálták. A karosszériája alumíniumból készült, így elektromos autó létére 1690 kilogrammot nyom,

az akkumulátort pedig amennyire lehetséges, középre építették be, hogy a súlyelosztás egy középmotoros sportautóéhoz hasonlítson.

Nem tudni, hogy a 800 voltos elektromos rendszerhez milyen teljesítmény és akkukapacitás társul, hogy mennyire lesz gyors, és milyen messze jut egy feltöltéssel a Concept C, de az mindenképpen jó hír, hogy az Audi szerint 2027-ben gyártásba kerül az elektromos sportautó, egyben a márka első nyitható keménytetős modellje, ami a gyáriak szerint megszólalásig hasonlít majd erre a tanulmányautóra.

Ez is érdekelhet:

Sportback változatban izgalmasabb az új Audi Q3

A sportosabb forma ezúttal sem megy a praktikum rovására az Audinál.

Klasszikus négyajtós és igazi Audi az új A6 Sedan

Kimért eleganciájával és kellő dinamizmusával az új Audi A6 Sedan megmutatja, hogy a hagyományos felépítésű autó még mindig nagyon vonzó gép.

Elektromos sportkombit villantott az Audi, itt az A6 és S6 e-tron!

Elektromos hajtással, megosztott fényszórókkal és aerodinamikus karosszériával több mint 700 kilométeres hatótávot ígér az Audi A6 e-tron.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés