Kimért eleganciájával és kellő dinamizmusával az új Audi A6 Sedan megmutatja, hogy a klasszikus felépítésű autó még mindig nagyon vonzó gép.
Mindent bevetnek, hogy az A6-os szedán legalább annyira legyen méltó az Audi négy egybefűzött karikájára, mint utoljára két generációval ezelőtt. Ehhez teljesen új műszaki alapokat használnak, a formája mindennél hűbb a háromdobozos forma ideáljához, a beltere minőségi és technokrata egyszerre, a gépházteteje alatt pedig hatékony belső égésű motorok vannak, méghozzá hosszában, ahogyan egy rendes autóhoz illik.
Ennek alapján egyetlen pillanatig sem kérdéses, hogy az Audi az új A6-ossal újra nagyon akar nagyon jó lenni.
Tradicionálisan elsőként a praktikus A6 Avantot mutatta be az Audi, hiszen még a legdurvább sportmodellek is javarészt kombik, de rögtön utána megérkezett az A6 Sedan, melynek évtizedes riválisai a sportos 5-ös BMW és az elegáns Mercedes E-osztály. Az ilyen ellenfelekhez pedig komoly technika kell, ezért az új A6-os alapja a frissen fejlesztett PPC platform (Premium Platform Combustion), melyre az olyan kisebb modellek is épülnek, mint a típusjelölések csatájában vesztésre álló A5-ös vagy a Q5-ös szabadidő-autó.
Szélesen elterülő hűtőmaszkja van, melyből felülről kilóg az Audi emblémája, a két oldalán pedig okos mátrix LED fényszórók, melyek legszebb eleme a lézermart alumínium betét. Ezeknek menetfénye a menüből állítható, akárcsak az OLED hátsó lámpáknak, melyeket az A6-os Audi hátulján végighúzó piros fénycsík köt össze. Minden apró részletéből árad a maximalizmus, és ez nagyon jól áll neki.
Aerodinamikailag kedvező formája miatt az A6 Sedan légellenállási együtthatója 0,23, mely az Audi legjobbjai között van.
Mindig jobban szereti a szélcsatorna az elnyújtott négyajtós sziluettet a kombinál, és ez látszik az Audi A6-oson is, melynél csak az A6 e-tron kamerás tükörrel szerelt változata tud 0,21-es értéket. Ez a szám önmagában kevés volna, sokat hozzátesz a hatékonyságához, hogy a homlokfelülete kisebb egy szabadidő-autóénál, ezért csendesebben és takarékosabban üzemel a négyajtós A6-os.
4,99 méteren terül el és 2,93 méteres az A6 Sedan tengelytávja, szóval az utastérben és a csomagtartóban is bőven van hely. Ahogyan minden új Audiban a szokványostól az elektromosig, úgy az A6-osban is egyetlen hajlított lap alatt van a digitális óracsoport és a központi érintőképernyő, az utas elé pedig opcionálisan elérhető egy harmadik, 10,9 colos kijelző, melyen akár menet közben is fogyaszthat online tartalmat.
Négyhengeres vagy V6-os motorokkal, akár összkerékhajtással az A6 -nak minden kérdésre van válasza.
Minden új Audi A6 Sedan közül a bevezetéskor a 204 lóerős és 340 newtonméter csúcsnyomatékú 2,0 literes, négyhengeres benzines, mely elsőkerék-hajtással és automata váltóval 8,2 másodperc alatt rántja fel 100-as tempóra a nagy négyajtóst. A másik klasszikus belépő a 2,0 literes TDI mely 204 lóerővel és 400 newtonméter csúcsnyomatékkal egy igazi takarékos utazóautó, melyhez minden körülmények között stabil quattro összkerékhajtás is elérhető.
Mielőtt az igazán erős S6-os és RS 6-os modellek megérkeznek, az A6 Sedan csúcsát a 367 lóerős és 550 newtonméter csúcsnyomatékú, 4,7 másodperces százas sprintet villantó 3,0 literes, V6-os benzines jelenti, természetesen összkerékhajtással. Minden A6-oshoz alap a 7 fokozatú automata váltó és a mild hibrid rendszer.
Ez is érdekelhet:








