Cukorkavörös fényezéssel, pirossal szegett bőrbelsővel és fakormánnyal mutatja meg a Bentley Mulsanne S, hogy milyen volt a britek szerint a luxuslimuzin 1988-ban.

Mindig az autózás csúcsát jelentette a Rolls-Royce és a Bentley, de a 80-as évek végére már egyszerűen nem volt elég a luxusautók között kékvérűnek lenni, ezért könnyedén előzte be a Mercedes S-osztály, a 7-es BMW, de még az ifjú A8-as Audi is ezeket az autókat, hiába igyekeztek egyre modernebbek lenni.

Közös vállalat volt ekkoriban a Rolls-Royce és a Bentley, de a modellek bármennyire is hasonlítottak, eltérő karakterűek lettek.

Nagyszerű volt a szereposztás, hiszen a Silver Spirit volt az elegánsabb és kényelmesebb, a Mulsanne és különböző változatai, mint a Turbo R viszont elérhető volt izmosabb motorral. Amíg Rolls-Royce inkább sofőrös limuzin, aminek a hátsó üléséről igazán nagy villantás kiszállni, addig a 2,3 tonnás Bentley hangolásában nagyobb hangsúly volt a vezetési élményen.

Sziluettje pontosan olyan, hogyan bárki lerajzolna vonalzó segítségével egy hagyományos limuzint, de a részletek elárulják a Rolls-Royce és a Bentley közti különbséget. A Bentley maszkja fényezett és a logója sem egy szobrocska, a Silver Spiritnek szögletes lámpái vannak, a Mulsannenak pedig ekkor már dupla kerek fényszórói.

6,75 literes, V8-as motorja kezdetben még karburátoros volt, de ez az 1988-as Bentley Mulsanne S már befecskedezős, viszont ez egy turbófeltöltő nélküli változat. A valamivel több mint 200 lóerős teljesítmény ugyan nem tűnik soknak, de az 460 Nm nyomaték már a háromfokozatú automata váltó ellenére is szépen viszi az 5,3 méteres limuzint.

Egyes pletykák szerint a Mulsanneban a BMW V16-os motorját is tesztelték, mert ellentétben a 7-essel, ebben az autóban tökéletesen elfért a blokk és a hűtők is a motortérben, nem kellett beáldozni érte a csomagtartót.

Vastagon lakkozott fabetétben sorakoznak az órácskák a Bentley Mulsanne S műszerfalán.

Ebben az autóban még nyoma sincs annak a grammra kimért, tökéletesen megtervezett pompának, mint az új Bentley-kben. Szinte lehetetlen két egyforma kapcsolót találni a középkonzolon, az összeszerelési minőség pedig látványosan mesteremberek keze munkája, de ez csak hozzátesz a Mulsanne S hangulatához.

Még nincs benne 64 ezer kilométer sem, ezért aztán igazán remek formában van ez a Mulsanne S, melyen tökéletesen látszik, hogy milyen volt a Bentley az igazán nagy korszakváltás előtt.

Ez is érdekelhet:

Árad a mézédes luxus ebből a 2008-as Bentley Azure-ból

Nehéz, gyors, kényelmes és stílusos, ahogyan egy igazi brit luxusautóhoz illik.

Giorgio Armani útja a kirakatrendezéstől a Bentley-birtoklásig

Armani nevéhez ma szorosan kapcsolódnak a híres modellek, az ünnepelt sztárok és a luxusautók, de nem volt ez mindig így.

Húsz éve készült el az első Bentley Continental GT

Búcsúznunk kell az egyik legfontosabb Bentley-től.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában