A harmadik generációjára nagyot változik a BMW kompakt ferdehátúja. Az új 1-es sorozat elsőkerék-hajtású alapokra vált, de a müncheniek szerint ezzel együtt is legalább olyan jó lesz vezetni, mint az elődeit. Mutatjuk a képeket, és elmondjuk, mit tudunk róla.

2004-ben jelent meg a BMW kompakt modellje, az 1-es sorozat, ami ugyanúgy hosszmotoros és hátsókerék-hajtású volt, mint a nagyobb testvérei, ezzel is kitűnt a kategóriájából. A hamarosan érkező harmadik generációjára nagyot változik a modell, hiszen ez már ugyanarra az elsőkerék-hajtású alapokra épül, mint a 2-es Active Tourer, az X1 és X2, vagy éppen a MINI.

Nincs okod aggódni, mert a BMW-nél éppen most is azon dolgoznak, hogy az új 1-est legalább olyan jó legyen vezetni, mint az elődeit.

Most először mutattak képeket róla, ahogyan ilyenkor megszokott, még álcázva, és ebből kiderül, hogy az arányait többnyire megtartja az új modell. A képek egyébként egy dél-franciaországi tesztpályán készültek.

A BMW néhány részletet is megosztott velünk a következő 1-es sorozatról.

Az egyik kiemelt modell az M135i xDrive lesz, egy összkerékhajtású változat, amibe az X2-ből ismerős kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotor kerül 306 lóerővel. A BMW legerősebb négyhengeresét az M Performance részleg hangolja igazán sportosra.

Az elsőkerék-hajtású platform előnyei közé tartozik, hogy az elődeinél tágasabb lesz az új 1-es sorozat,

amiben két centivel nagyobb fejtér és három centivel több lábtér várja majd az utasokat, és a csomagtér mérete is növekszik, 360-ról 380 literre. A bemutatóját még az idén megtartják, és hamarosan jön egy újabb karosszériaváltozata 2-es Gran Coupé néven.

Ez is érdekelhet:

Most először látható a tisztán elektromos hajtású BMW i4

600 kilométeres hatótávval jön 2021-ben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában