A BMW egy újabb hathengeres motorral szerelt, hátsókerék-hajtású modellen dolgozik: még az idén indulhat az új 2-es Coupé sorozatgyártása, amiről elárulták az első részleteket.
Az utóbbi időben sorra mutatta be az elektromos autókat a BMW, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen szakítottak volna a hagyományokkal. Most is éppen egy újabb hátsókerék-hajtású, hathengeres motorral szerelt modellen dolgoznak, ami egyedülálló lesz a saját kategóriájában, hiszen kompakt méretben más prémiumgyártó már nem kínál ilyet.
A 2-es Coupé új generációjáról van szó, ami a technikájával eltér a 2-es sorozat többi tagjától.
Az Active Tourer, a Gran Tourer és a Gran Coupé ugyanis ugyanarra az elsőkerék-hajtású platformra épül, mint az új 1-es sorozat, de a 2-es Coupé utódja megmarad hátsókerék-hajtásúnak, valószínűleg a 3-as és 4-es sorozat rövidített padlólemezére épül.
A kompakt méretű kétajtós modell formája az elődje receptjét követi,
legalábbis ez derül ki a BMW által közzétett, az alaposan álcázott prototípusról készült képekről. Az álca alatt úgy tűnik, hogy széles hűtőmaszkot visel a 2-es Coupé, és ha jobban megnézzük a képeket, akkor feltűnik, hogy az i4-hez hasonlóan süllyesztett kilincsek kerültek rá.
Az újdonság technikájáról is elárult néhány részletet a BMW, például azt, hogy az egyik bevezetőmodell az M240i xDrive Coupé lesz,
amelyet egy háromliteres, turbós hathengeres motorral szerelnek, 374 lóerőre és 500 Nm-re lesz képes, és a széria nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül mind a négy kerekeket hajtja.
Az M340i-ben is imádtuk ezt a motort, és az új 2-es Coupé ezzel erősebb lesz az elődjénél,
ahol ez a változat 340 lóerőre volt képes. A BMW szerint a karosszériát merevebbre építették, marad az 50:50 százalékos súlyelosztás, és széria lesz az adaptív lengéscsillapítás. A felfüggesztést nem máshol, mint a Nordschleifén hangolják.
Persze ez még nem minden, mert az M2 is utódot kaphat, de ezt még nem erősítette meg a BMW, ahogyan azt sem, hogy készül-e vászontetős kabrió az új 2-esből.
Mindenesetre csak örülhetünk neki, hogy az elsőkerék-hajtású modellek mellett nem került süllyesztőbe ez a projekt,
és a hivatalos bemutatója sincs messze, a sorozatgyártás ugyanis idén nyár végén kezdődik.