Agresszív, de nem túlzóan. Sportos, de nem kényelmetlen. Erős, de nem vad. Az Alpina B8 GT Gran Coupé egy klasszikus, gyors, vérbeli utazóautó.

Burkard Bovensiepen nem simult bele az írógépekkel foglalkozó családi vállalkozásba, hanem a hatvanas években a dupla Weber karburátorra cserélte a BMW 1500-asban lévő Solex-et. 950 német márkáért 20 lóerővel többet hozott ki így a Neue Klasséból, erre pedig a BMW is felfigyelt. Minden ezzel kezdődött, de az Alpina most is őrzi a hagyományokat, a csúcsot pedig az M850i-re épülő B8 GT Gran Coupé jelenti.

625 lóerővel és 800 Nm csúcsnyomatékkal a B8 GT minden idők legerősebb Alpinája.

Amennyiben csak a számokra hagyatkozunk, akkor az Alpina B8 GT nagyjából azt tudja, mint az M8-as, de itt az autó karakterében van a lényeg. Amíg az M8-as tele van vadsággal, addig a B8 GT inkább egy erős utazóautó, mellyel nagy tempóval lehet falni a kilométereket kényelemben. Ezért a teljesítmény helyett inkább a nyomatékra hangolták a 4,4 literes, biturbó V8-ast motort, az Alpina kifejezetten gran turismósra lőtte be a futóművet és a kipufogó hangzását is.

Átdolgozták a nyolcfokozatú ZF automata váltót, hogy simán megbirkózzon a 800 newtonméterrel, az összkerékhajtási rendszer hangsúlyosan hátsókerekes viselkedésre van beállítva, de az aktív hátsó differenciálművön is dolgoztak az Alpina mérnökei. Mivel 2022-ben a BMW szárnyai alá került a vállalat, ez az utolsó önállóan fejlesztett modelljük.

Kék cérnával varrták a bőrüléseket, de a digitális műszerfal számlapja is kék színű, ez hagyomány az Alpinánál.

Igazi finom luxusautó ez, melyben tökéletes egyensúlyban vannak a tradicionális és a modern elemek. Ebben még ott a BMW gombos klímapanelje és a kristályüveg váltókar, de a középkonzol tetején már érintőképernyőn jelenik meg az iDrive. Az Alpina B8 GT Gran Coupéból csak 99 darabot készítenek, a sorszámozott plakett és Bovensiepen szignója ott díszeleg a könyöklő előtt.

3,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra az Alpina B8 GT Gran Coupé, a 200-at pedig 10,5 másodperc alatt zavarja le, végsebessége az M8-asnál is magasabb, 330 km/órás. Őrületes számok ezek, de a B8 GT-nek inkább az eleganciája és a ritkasága megragadó. Meg az a tény, hogy ez az utolsó igazi Alpina.

Ez is érdekelhet:

Nagyon erős és nagyon elegáns az Alpina B3 GT

Ínyenceknek való az 529 lóerős Alpina B3 GT. Azoknak az ínyenceknek, akik nagyon sietnek.

Az Alpina D3 S sportossá varázsolja a dízelt

355 lóerő és 730 Nm nyomaték nem viccel.

Úriemberek sportlimuzinja az Alpina B5 GT

Minden idők leggyorsabb és legerősebb Alpina modellje a B5 GT. Van belőle kombi is... illetve, bocs... Touring.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Szokatlan szponzori megállapodást kötött az Aston Martin

„Azt hitték, hogy vécét fogok takaríttatni Verstappennel”

Befutott a magyar utakra az elektromos Omoda 5 és a Jaecoo 7

További cikkeink a témában