Ez itt a BMW belépő villanyautója. Több mint 200 lóerővel, 9 másodperc alatti gyorsulással és 450 kilométer körüli hatótávval.

Aki szerint a BMW-nek hátul kell hajtania és bármikor készen kell állnia arra, hogy kilinccsel előre veszi be a kanyart, közben pedig ordítva zabálja a benzint a sorhatos motor, az most ne figyeljen ide, különben úgy jár majd, mint a vámpírok a napsütésben. Aki viszont már semmin nem lepődik meg, hiszen láttunk már ennél rosszabbat is (igen, XM, rád gondolok), az bátran megnézheti az iX1-es elsőkerekes alapváltozatát, mely átveszi a belépő villanyautó szerepét az i3-astól.

Minden tradícióval szembefordulva a BMW iX1 egy elsőkerék-hajtású, elektromos szabadidő-autó.

Ez viszont tényleg csak annak meglepő, aki az elmúlt éveket egy szatyorban töltötte, de egy szempontból mégis meglepő az iX1 alapmodellje, hiszen az egyetlen villanymotort akár hátra is rakhatták volna. A Volvo XC40 elektromos alapváltozata is elsőkerekes modellként kezdte, aztán egy frissítés alkalmával hátra költöztették a villanymotort, mely mindig jót tesz egy autó vezethetőségének.

Ettől függetlenül azonban ígéretes a kicsit kevesebb, mint 48 ezer eurótól induló, fapados iX1, mely egyetlen feltöltéssel 430 és 475 kilométer közötti hatótávot ígér. 64,7 kWh nettó kapacitású akkumulátora 22 kW-tal nagyjából 4 óra alatt töltődik fel, 130 kW-os gyorstöltéssel viszont 10-ről 80 százalékra 30 perc alatt töltődik az iX1 eDrive20.

8,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra a 204 lóerős és 247 Nm nyomatékú iX1 eDrive20, a végsebessége pedig 170 km/óra.

Központi érintőképernyője mögött már a BMW legújabb operációs rendszere fut, a műszeregység szintén digitális, de ezen kívül is gazdag az iX1 alapfelszereltsége. Már az eDrive20 modellben is széria a navigációs rendszer, a kétzónás automata klíma, temérdek vezetéstámogató rendszer és tolatókamera, valamint parkolóasszisztens.

Tehát bármennyire is szentségtörésnek tűnik az iX1 eDrive20 egy hathengeres kupéból nézve, az elektromos kis szabadidő-autók között remek esélyekkel indul az Volvo XC40 Recharge és a Mercedes-Benz EQA ellen.

Ez is érdekelhet:

Nem az új sportváltozat lesz a legerősebb a BMW X1-ek közül

Nem ez a legerősebb az X1 különféle változatai közül, de még csak nem is a második.

Erősebb, könnyebb, gyorsabb – BMW M3 CS

550 lóerő, karbon kagylóülések és pokoli gyorsulás a BMW legújabb sportlimuzinjában.

Eszeveszett menő az új BMW 3.0 CSL

Kortárs feldolgozásban mutatta meg a BMW, hogy milyen volna a mai 3.0 CSL.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában