A BMW újabb sosem látott prototípusokat húzott elő a gyári múzeum raktárából. Az M részleg alapításának ötvenedik évfordulójára megmutatott koncepciók között akad egy pár elképesztő darab.
Mostanra már biztosan hallottál róla, hogy 50 éves a BMW M részlege, hiszen egész évben ezt ünnepli a márka. Az alkalomra készült el az M4 CSL limitált szériája, és az első M3 Touring is, amit közelebbről is megnéztünk a goodwoodi fesztiválon. A BMW nemrég a valóra nem vált CSL modelleket mutatta meg, most pedig újabb prototípusokat talált a raktárában, amiket egy rövid videóban mutat be.
BMW M5 Cabrio (E34)
A gyűjtemény talán legérdekesebb tagja az E34-es M5-ből épített kabrió. Nem igazán értjük, miért volt szükség egy kétajtós kabrióra az 5-ös sorozatból, de a BMW-nél rendesen kidolgozták a feladatot. A motorja a 3,8 literes, 340 lóerős soros hathengeres, ami hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Nem ez az egyetlen E34-es, amit átépítettek, egy kombiba a McLaren F1-ből származó 6,1 literes V12-es került!
BMW Z3 V12
Ránézésre nem mondanánk meg, miért különleges ez a Z3, de a motorterébe pillantva leesik az állad.
A BMW a korabeli 7-es sorozatból származó 5,4 literes V12-es motort préselte be a roadster orrába, és igazából nem is kellett préselnie, mert a motor csaknem olyan hosszú, mint a sorhatos, csak éppen két hengersora van. A 321 lóerős teljesítménye jelentős előrelépés volt az M Roadster 240 lóerőjéhez képest, de a rossz súlyelosztása miatt nem került gyártásba.
BMW M8 (E31)
A BMW szintén elővette az első generációs 8-as sorozatból épített M8 prototípusát,
erről is olvashattál már a Playeren. Az autóhoz a 6 literes V12-es motor teljesítményét 550 lóerőre növelték, de végül nem került gyártásba, a prototípust azonban gondosan megőrizték, és nemrég működőképesre újították fel.
Nézd meg a videót is, amiben bemutatják ezeket az érdekességeket:
Ez is érdekelhet: