Ha SUV helyett valami igazi autót akarsz, ami sportos, elegáns, gyors, mégis kényelmesen használható a mindennapokban, akkor a BMW 2-es Gran Coupéval nem lősz mellé. Vezettük a 300 lóerős M235-öst.

Néha úgy érzem magam, mintha egy kihalófélben lévő klub utolsó tagja lennék, aki még mindig hisz a sportos szedánok és kombik szépségében. Ahogy körülnézek, mindenhol SUV-k tornyosulnak, mintha valami titkos terv lenne a világ teljes terepjárósítására. Közben én csak vágyakozva nézek egy 3-as BMW, vagy egy praktikus, mégis élménydús kombi után, és reménykedem, hogy ezek nem lesznek a múlt relikviái. Egy jól megtervezett sportlimuzin vagy egy vagány kombi olyan, mint egy tökéletes szabású öltöny, amiben jól mutatsz, és a mindennapokban is szívesen hordod.

Hogy mit hoz a BMW jövője, még nem tudjuk, viszont ami eddig kiderült a Neue Klasséról, abban lehet hinni. Még akkor is, ha a jövő félig-meddig elektromos lesz. De amíg eljutunk oda, lesznek még olyan BMW-k, mint a 3-as vagy 4-es, vagy a most megújuló 2-es Gran Coupé.

Megosztó forma, megosztó színben

Ha kívülről nézzük, a 2-es Gran Coupé egy arányosan összerakott sportkupé, ami nekem bejön, de megértem, ha valaki talál benne kifogásolni való részletet. Pedig szerintem harmonikusak az arányai, vonalai. Lehetne élesebb, vagányabb az orr-része, de a kupészerű négyajtós forma alapvetően nem rossz. Egyértelműen sportosabb, mint bármelyik kompakt limuzin, még ha a formaterv nem is nyeri el mindenki tetszését. Én úgy vagyok vele, hogy inkább egy félig szép kupélimuzin, mint még egy crossover.

A reggel Barcelonában lassan kezd. Megoszlik a forgalom a tengerparti futópályák, a kávézók és az úttest között, de a délelőtti dugó élménye garantált, a forgalom ütemtelenül halad körforgalomról körforgalomra. A négysávos utakon motorosok küzdenek a pozícióért, aki lassan kapcsol, könnyen lemarad egy lámpaváltásról. A mi utunk is így indult, méghozzá egy feltűnő „Speed Yellow” színű BMW M235-össel. Megosztó szín, ez nem vitás,

olyan, mint egy rikító sportcipő egy öltönyhöz – merész, de ha valakinek nem tetszik, van más választás is.

Könnyedén simulunk bele a város forgatagába. A 300 lóerős motor csendesen és kényelmesen viszi a Gran Coupét, egy M-es BMW-nél több hangot, vérmességet várnék, de értem, hogy itt a sportosság és a kényelem tökéletesen lett kimatekozva. A futómű feszes, de nem büntető, az ülések sportosak, de hosszú úton is kényelmesek.

Ez nem egy M-es BMW, hanem inkább egy „félig M-es”: erős, dinamikus, de nem túlzó.

Épp elég, hogy egy szerpentinen élmény legyen vele autózni, ugyanakkor városban sem kényelmetlen. A hátsókerék-hajtás klasszikus BMW-érzése itt nem teljesen érezhető, mivel alapvetően elsőkerék-hajtású az autó, de ha kell, az összkerékhajtás segít abban, hogy a tapadás mindig optimális maradjon.

De azt kár lenne elvenni tőle, hogy a 300 lóerő és a 400 Nm a legtöbb hétköznapi pillanatra bőven elég. A duplakuplungos sebességváltó még mindig nem a kedvencem, de így is kellően fürge, gyors, robbanékony az autó. Ha kell, azonnal megindul, egyik sávból bármikor átugrik a másikba. Vagy ha kell, 4,9 alatt már 100-on is van.

Látványos megújulás a látható részeken

A lemezek alatt a technika egy része változatlan, de ahogy az 1-es BMW, úgy a 2-es Gran Coupé is teljes átalakuláson ment keresztül a látható részeken. És ez jó hír. A fedélzeti rendszer szoftvere a legújabb, 9.0-s verzió, ami könnyebben, gyorsabban használható. Az anyagok elméletben fokozzák a prémiumérzést, de őszintén, eddig sem volt ezzel gond.

A hátsó üléssorban több a hely, ez jól jön, ha hétköznapi hozom-viszem a családot autóként akarjuk a 2-es limuzint használni. Ha arról van szó, költöztetésre ne ezt az autót akarjuk használni. Nem rossz, 430 literes a csomagtartó, de a nyílás szűk, nehéz ide beszuszakolni egy Ektorp kanapét, hiába dönthető 40-20-40 arányban a hátsó ülés. Erre inkább tartsunk egy kombit a háznál.

Ha dinamikus, kompakt sportlimuzint keresel a kompakt szegmensben, nem menj tovább, az M235 a te autód.

Ez is érdekelhet:

Hozza a formáját – BMW X2-teszt

Megemelt kompaktból kupéformájú SUV lett az X2, de ennek is megvan az előnye.

Kompakt méretben is igazi BMW – kipróbáltuk az új 1-es sorozatot

A kompakt BMW új generációjából a legizgalmasabb változatra, a 300 lóerős M135-re mentünk rá elsőként.

Izgalmas szabadidő-autóval villantja meg a jövőt a BMW

Ez már majdnem olyan, mint a jövőre érkező új BMW. Bejön?

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés