Nem ez az első Bugatti, amiből csak egy példányt építettek, de az első, ami az egyedi autókat gyártó Solitaire program keretében készült. A Brouillard annak állít emléket, hogy az alapító Ettore Bugatti a lovak nagy rajongója volt.
Számtalan egyedi, limitált szériás modell övezi a Bugatti történelmét, még a közelmúltban is. A Chiron alapjára épült, annak technikáját használja, de teljesen egyedi karosszériát kapott a Divo, amiből negyvenet gyártottak, és a Centodieci, amiből csak tíz példány készült, és ne feledjük a La Voiture Noire-t, amiből csak egyetlen egyet alkottak. Most egy ehhez hasonlóan szintén egy példányban készülő szuperautót mutatott be a Bugatti.
Brouillard a neve az új Bugattinak, ami franciául ködöt jelent, de a márkát alapító Ettore Bugatti kedvenc lovát is így hívták.
A szuperautó ennek megfelelően tele van lovas utalásokkal, a különleges kárpitozású belső terét lovas mintákkal díszítették, az egy darab alumíniumból készített váltókarban pedig egy üvegbetét található, amiben egy lófejszobrot helyeztek el. Még érdekesebb a Brouillard technikája, ugyanis a márka legendás W16-os motorja került bele.
Nem úgy volt eddig, hogy a Mistral volt a Bugatti utolsó W16-os modellje?
Mivel a Veyronnal ellentétben a Chiron sosem készült nyitott tetős változatban, ezért a pályafutása vége felé a Mistral elégítette ki a szellős autózásra vágyó vásárlók igényeit. A 99 példányban gyártandó szuperautó bemutatásakor azt mondták, hogy az lesz az utolsó W16-os modelljük, a Chiron utódjaként bemutatott Tourbillon ugyanis már egy V16-ossal szerelt hibrid hajtást kapott.
Úgy tűnik, hogy ez az állítás csak a sorozatban gyártott modellekre vonatkozik, ugyanis a Solitaire program keretében megalkotott
Brouillard a legendás 8 literes W16-os erőművet kapta, négy turbóval, 1600 lóerős teljesítménnyel.
A motorján kívül a dizájnja is a Mistralt idézi, a fényszórók és a hátsó lámpák megegyeznek vele, mintha csak annak a csukott tetős változata lenne. A hátsó szárnyat pedig a Chiron Profilée változatáról vette elő a Bugatti.
Még csak terveken mutatták be az autót, a Brouillard építésével 2027-re végez a Bugatti.
Azt is tudni, hogy ki rendelte: egy holland üzletember, akinek nemcsak szuperautókból van figyelemreméltó Bugatti-gyűjteménye, hanem Carlo Bugatti eklektikus bútorait és Rembrandt Bugatti festményeit is gyűjti. A gyártónál azt mondják, hogy évente két modell gyártását vállalják a Solitaire programban, úgyhogy készülj fel, hamarosan jönnek az egyedi Bugattik!
Ez is érdekelhet:
















