Csak első pillantásra tűnik aprónak, valójában nem is annyira kicsi a BYD kínálatának új belépőmodellje. A vidám stílusú Dolphin Surf árban a riválisok alá ígér, miközben a vezetése és a felszereltsége nem hagy kívánnivalót maga után.

Mintha csak tegnap lett volna, pedig már több mint másfél éve, hogy a BYD megérkezett a magyarországi piacra, és az elektromos hajtású autók közt világszinten elsőszámú gyártónak számító márka azóta egyre csak bővül. Három modellel kezdték a forgalmazást, most pedig már a kilencediket mutatják be, a választékban a legkülönfélébb méretű autókat találod, és most megérkezett a legkisebb, amire sokan már régóta vártak.

Élénk vidámság

Seagull néven két éve kapható Kínában, és már több mint 930 ezer példányban kelt el az a kisautó, ami most Dolphin Surf néven köszönt be a magyarországi utakra, a kompakt Dolphin kisebb testvéreként. A képeken tényleg kicsinek tűnt, de az első meglepetés akkor ért, amikor a valóságban is megláttuk. 3,99 méter hosszú, 1,72 méter széles és 1,59 méter magas, a tengelytávja pedig 2,5 méter, ami inkább kisautós, mint miniautós méret.

Dizájnnal nem nagyon téved mostanában a BYD, és a Dolphin Surf is igencsak vidám jelenség,

főleg ebben az élénk Lemon Green színben, ami ráadásul alapáron jár hozzá. Bár az arányai nem minden szögből adják ki, és még a nagyobb, 16 colos kerekek is kicsinek tűnnek alatta, de ezzel a kiállással mintha egy rajzfilmből jött karakter lenne, meg lehet szeretni. Nem mi mondtuk, de van benne valami, hogy szemből nézve mintha egy tömörített Lambo lenne.

Nem is olyan mini

Bent a nagyobb BYD-modellekből ismerős organikus dizájnnal találkozunk, a digitális műszerfal része a kormánykerék mögötti 7 colos műszeregység és a középre tett érintőképernyő, ami ebben a kisautóban valamivel kisebb, de 10,1 colos mérete teljesen elegendő, és a többi BYD mintájára fekvőből álló tájolásba fordítható, akár hangvezérléssel is, néhány funkciónak pedig megmaradt a hagyományos gombja a képernyő alatt.

Mivel nem miniautós a mérete, ezért egyáltalán nem kell szűkölködni a Dolphin Surfben,

négy felnőtt teljesen jól elfér benne. Megfelelő a csomagtér 308 literes mérete is, bár ennek egy része a padlója alatt található, a hátsó ülések ledöntésével pedig 1037 literes teret lehet kapni. Az orrában nincs csomagtartó, de az utastérben sok a pakolóhely, a telefonunkat jól látható helyre lehet tenni, ahol kábellel 60 wattal, vagy vezeték nélkül 15 wattal töltődik is.

Az alaptól az erősig

Háromféle változatban kínálja a Dolphin Surföt a BYD, és már az alapmodell, az Active paraméterei is teljesen megfelelők. Az elektromotorja 88 lóerős és 175 Nm a nyomatéka, ami elegendőnek hangzik az 1,3 tonnás autóhoz, ezzel 11,1 másodperc alatt gyorsul százra. Az akkumulátor ebben a modellben csak 30 kilowattórás, amivel 220 kilométer a hatótávja, de városi forgalomban a gyakori visszatöltéssel 356 kilométert is képes lehet megtenni egy feltöltéssel.

Még ígéretesebb a Boost változat, ami szintén 88 lóerős, de az akkumulátora 43,2 kilowattórás, ezzel 322 kilométerre növekszik a hatótáv, városban az 507 kilométert is elérheti, tölteni egyenáramú villámtöltőn 65 helyett 85 kilowattal is lehet, így 22 perc is elég a 80 százalékhoz. A csúcsmodell a Comfort, ami már 156 lóerős és 220 Nm a nyomatéka, ezzel 9,1 másodperc alatt gyorsul százra, és a hatótávja sem sokkal kevesebb, 310 kilométer.

Csak egy kör

Még csak most mutatták be Európában, de egy tucat Dolphin Surf máris Magyarországra érkezett, amiket rendszám híján egyelőre zárt területen tudtunk kipróbálni, a Hungexpo területén mentünk vele egy pár kört. Méghozzá a legjobban felszerelt Comfort modellel, ami nemhogy fürge, de szinte feleslegesen erős. Az már ezen a rövid körön is kiderült, hogy kezes, könnyen vezethető, jól összerakott, masszív kisautónak tűnik a Dolphin Surf.

Ez a legolcsóbb

Mindez annak fényében igazán érdekes, hogy a BYD igazi bombaárakat talált ki hozzá. A 15 colos lemezfelniken gördülő Active változata 7 990 000 forintba kerül, és ezért is meglepően sok extrát kapunk, manuális klímán és a már említett képernyőkön gyári navigációval, hangvezérléssel, vezeték nélküli Android Autóval és Apple CarPlayjel, kulcsnélküli rendszerrel, esőérzékelővel, tolatóradarral és tolatókamerával, 6 év vagy 150 ezer kilométer garanciával.

Nagyobb akkumulátora miatt többe kerül, 9 840 000 forintot kérnek a Boost modellért,

ami a fentieken felül 16 colos könnyűfém kerekeket, elektromosan behajtható tükröket és elektromosan állítható első üléseket is ad. A Comfort változat ára 10 870 000 forint, LED-es fényszórókkal, ülésfűtéssel, vezeték nélküli telefontöltővel és 360 fokos kamerarendszerrel elég jól felszereltnek mondható.

Nem üres kategóriába érkezik a Dolphin Surf, hiszen ott a Citroën ë-C3, a Dacia Spring, a Fiat Grande Panda és a Hyundai Inster, amelyek valamivel 10 millió forint alatti áron érhetők el. Nagyobb és komolyabb autónak érződik, mint a Dacia, a többihez képest pedig jobb felszereltsége és egyedi stílusa adhatja el a Dolphin Surföt.

Az első próbája alapján nagyon úgy tűnik, hogy a BYD ebben a kategóriában is rögtön az élen akar nyitni.

Ez is érdekelhet:

Kipróbáltuk az új BYD-t, aminek 1125 kilométer a hatótávja

Utánajártunk, hogy mennyi igaz a plug-in hibrid Seal U hatótávjából.

Kisebb és elérhetőbb modellel bővíti a kínálatát a BYD, itt az Atto 2

Európában is kapható lesz az Atto 3 kistestvére.

Felforgatja a piacot? – BYD Sealion 7-teszt

A Tesla Model Y közvetlen ellenfele, és közvetve minden prémium elektromos autó számára erős ellenfél a BYD Sealion 7. Kipróbáltuk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
A Recirquel újra a szívünk közepébe talál a Müpa színpadán
Hirdetés