Kétszázzal is hasíthat a Cupra Born VZ, aminek nagyobb az akkumulátora, nagyobb a teljesítménye és nagyobb az örömfaktora is.
Tökélyre fejlesztették a Volkswagen csoportnál a moduláris műszaki alapokat, ezért aztán a belsőégésű autókhoz hasonlóan a villanyautók közös építőkészlete is lehetővé teszi, hogy minden márkának legyen egy olyan sportmodellje, mint a Cupra Born VZ.
Komolyan vették a Cupra VZ-t, ezért nemcsak a katalógusban, de a vezető kezei között is sportos.
Feszesebb futómű van a Cupra Born VZ alatt, amivel javult a tapadás, a kormányzás és a pedálérzet. Szélesebb felnikre tapadós sportgumik kerültek, mögöttük pedig sajnos továbbra is az MEB platformhoz készített, szokványos fékrendszer lassítja az autót. A villanymotor miatt ezeket sokkal kevésbé veszi igénybe, mint mondjuk egy benzines Cupra Leon, de egy hot hatch-en ezzel együtt is méltatlanul mutatnak az úszónyergek és a hátsó dobfék.
Nagyobb érintőkijelző (12,9 colos) trónol a Born VZ műszerfalán, a kagylóüléseket pedig a fantasztikus Formentor VZ5-ből emelték át az autóba. Feszes tartásuk mellett másik nagy előnyük, hogy alacsonyabb üléspozíciót lehet bennük felvenni, amivel a vezető közelebb kerül az autó tömegközéppontjához.
Úgy néz ki a Cupra Born VZ, mintha a Volkswagen ID.3 ördögi testvére volna. Talán, mert az is.
Megegyezik a két elektromos kompakt sziluettje, de a karakterük teljesen más. Amíg az ID.3-as visszafogott és kedves jelenség, addig a Born szúrósabb tekintetű és élesebb vonalaival vagányabb kiállású autó. Két új fényezés elérhető a Born VZ-hez, melyek közül a sötétzölddel mutatnak igazán jól a rézszínű kiegészítők.
79 kWh-s nettó kapacitású akkumulátorával akár 570 kilométert is megtehet egy feltöltéssel a Cupra Born VZ. Egyenáramú töltőről (DC) akár 170 kW-tal is tölthető, így 10-ről 80 százalékra kevesebb, mint 30 perc alatt ér. Hátsó kerekeket hajtó villanymotorja 326 lóerős és 550 Nm nyomatékú, ezzel 5,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 200 km/óra.
Van mit villantania, de ezen a vadászterületen nincs egyedül a Cupra Born VZ.
Kihalóban vannak a hagyományos hot hatch-ek, de már most bőven akad majd kihívója a sportosabbik Bornnak. A majdnem 300 lóerős Enyaq RS iV modellekkel Škoda megmutatta, hogy mit tud, de azok nagyobbak és két villanymotorjuk van. Sokkal közelebb áll a Cupához a már kihalt BMW i3S, de ott az MG4 XPower és hamarosan érkezik a Renault 5-ösből fejlesztett Alpine A290-es, valamint a Volkswagen ID.3 GTX is.
Ez is érdekelhet: