Mozgalmas az idei év a Cupra számára, hiszen az új elektromos Tavascan és a győri gyárban készülő Terramar mellett a jelenlegi kínálatot is megújítják. A kompakt Leon és Formentor új arcot kapott, ezért már nem fogod összetéveszteni a Seatokkal.

Lendületben van a Volkswagen-csoport legfiatalabb márkája, hiszen a Cupra idén vezeti be a Tavascant, egy sportos, kupéformájú elektromos crossovert, és a Terramart is, ami egy plug-in hibrid változatban is kapható sportos szabadidő-autó lesz, ráadásul nálunk, Győrben készül majd. A Cupra kínálatának derekát eddig a Leon és a Formentor adta, és most eljött az ideje, hogy ez a két modell is jobban elszakadjon a Seattól.

Mondhattad, hogy a Cupra Leon eddig nem volt más, mint a Seat Leon sportosabbra szabott változata, és bár a Formentor eleve Cuprának született, és nem volt Seat-megfelelője, a dizájnja mégis a Seat legutóbbi stílusa szerint készült.

Most vet ennek véget a Cupra, és egy alapos ráncfelvarrással saját, egyedi, karakteres arcot ad a két modellnek.

A megújult Leon és Formentor külseje ezzel az új Terramar megjelenéséhez illeszkedik.

Az eddig ismert hűtőmaszk helyére szűkebb hűtőnyílás került, de nagyobb és hangsúlyosabb lett a lökhárító alsó légbeömlője mind a két modellnél. A fényszórók formája keveset változott, de bennük a három darab háromszögből álló nappali menetfény elég jellegzetes. Menő a hátsó lámpák fénye is, amiket a legújabb divat szerint fénycsíkkal kötötték össze,

sőt, még a Cupra emblémáját is megvilágították a megújult Leon és Formentor hátulján.
Belül nem változott olyan sokat a két modell, de nem is volt nagy változtatásokra szükség.

Az infotainment terén azonban naprakészebb lett a Leon és a Formentor. A középső érintőképernyő méretét 12-ről 12,9 colosra növelték, rajta a konszern legújabb, logikusabban használható fedélzeti rendszere fut, alatta végre megvilágították a hőmérsékletállító érintőgombokat. Újdonság a Sennheiser által szállított 12 hangszórós, 390 wattos hifi.

Műszaki téren jelentős változás, hogy a Leon és a Formentor is megújult plug-in hibrid hajtást kapott.

Az 1.4 TSI-t az 1,5 literesre cserélték, a kombinált teljesítmény az alapmodellnél maradt 204 lóerő, az erősebbnél azonban 245-ről 272 lóerőre növelték. Még lényegesebb, hogy jókorát nőtt az akkumulátor, 12,8-ról 19,7 kilowattórára, amivel a korábbi 54-59 kilométeres elektromos hatótáv 100 kilométer fölé bővült. A töltés is gyorsabb, 11 vagy akár 50 kilowattal is mehet.

A kínálat mindkét modellnél a 150 lóerős 1.5 TSI-vel indul, akár mild hibrid rendszerrel, és ott van még a 150 lóerős 2.0 TDI is. Az öthengeres 2.5 TSI-t már hiába keressük, helyette a 2.0 TSI érhető el 204 vagy akár 310 lóerővel.

Még érdekesebb a Formentor és a Leon Sportstourer csúcsmodellje, ami az Audi S3-ban és a Golf R-ben is megjelent 333 lóerős változatot kapja,

összkerékhajtással, oldalankénti nyomatékelosztással és drift üzemmóddal. Az már tényleg vérbeli Cuprának hangzik!

Ez is érdekelhet:

Nagy megújulás előtt áll a Cupra, de a Seat is velünk marad

Nem szűnik meg a Seat, csak átalakul, de addig még sok újdonságra számíthatsz a két spanyol márkától.

Bekeményít a Cupra Born VZ

Nagy akkumulátor, nagy erő, nagy öröm.

Bemutattak három új Cuprát, aztán gyorsan el is dugták őket

Izgalmasan hangzik a Cupra jövője – mutatjuk az autót, amit Győrben gyártanak majd.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
42% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
58% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Az ikon újjászületik: megérkezett Magyarország első branded rezidenciája
Hirdetés