A DS kompakt autójára mostanáig egy kicsit kevesebb figyelem jutott, de miután magára öltötte a márka megújult fazonját, megkapta a tisztán elektromos hajtást, amit mindig is megérdemelt, még érdekesebb lehet a DS N°4.

Már több mint négy éve annak, hogy a DS bemutatta a kompakt autójának új generációját, de a DS 4-re eddig egy kicsit kevesebben figyeltek fel, mint a műszaki téren testvérének tekinthető Opel Astrára és Peugeot 308-ra, ezért itt volt az ideje, hogy új lendületet kapjon egy frissítéssel az autó. A bemutatásakor a DS-nél megígérték, hogy lesz belőle teljesen elektromos hajtású változat, és erre is egészen mostanáig kellett várni.

A 2021-ben bemutatott DS 4 mostanáig így nézett ki: eddig is látványos formájú, stílusos arányú kompakt autó volt
A megújulással együtt új neve is lett a DS 4-nek, amit mostantól DS N°4-nek hívnak,

összhangban azzal, hogy a kínálat csúcsára érkezett új modellnek eleve DS N°8 lett a neve. A dizájn első pillantásra ismerősnek tűnik, de azért alaposan megigazították, szélesebb hűtőmaszkot és új lökhárítót kapott az autó, még a motorháztetőt is átalakították. Megváltozott, és továbbra is karakteres a nappali menetfények formája, ami egészen a megvilágított DS-emblémáig ér.

Hátul már kevesebb az újdonság, az eddig is látványos hátsó lámpák változatlanok maradtak, de a DS emblémája helyett a márka nevét írják a csomagtérajtóra, alatta kapott helyet a típusjelzés. Szintén csak igazítottak a belső téren, ahol a műszeregységet 7-ről 10,25 colosra cserélték, a 10 colos érintőképernyőn pedig a ChatGPT-alapú mesterséges intelligencia segíti az asszisztenst. A DS szerint a 21 colos képet vetítő head-up display teljesen megújult.

Műszaki tartalmának legnagyobb újdonsága a tisztán elektromos hajtású változat, aminek DS N°4 E-Tense lett a neve,

ezt a nevet korábban a plug-in hibridnek tartották fenn. A DS kompaktja már a Stellantis megújult elektromos hajtásláncát kapja, 213 lóerős elektromos motorral és 58,3 kilowattórás akkumulátorral, amivel 7,7 másodperc alatt gyorsul százra és 450 kilométer a hatótávja, a töltés legalább 11, de legfeljebb 120 kilowattal mehet.

Marad a kínálatban a konnektorról tölthető hibrid, de már DS N°4 Plug-in Hybrid lett a neve.

A 180 lóerős benzines és 110 lóerős elektromos hajtás teljesítménye nem változott, együtt 225 lóerőre képesek, de új a hétfokozatú duplakuplungos váltó, a 12,2 kilowattórás akkumulátort pedig 14,6 kilowattórásra cserélték, amivel 62-ről 81 kilométerre nőtt az elektromos hatótáv. A 3,7 helyett 7,4 kilowattórás töltés továbbra is feláras.

Belépőmodellként ott lesz a DS N°4 Hybrid, ahol az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotort kombinálják 28 lóerős elektromotorral és hatfokozatú duplakuplungos váltóval, ezzel 145 lóerő a teljesítménye, és ugyan hivatalosan mild hibridnek számít, de városban a távok 50 százalékát elektromosan gurulva teheti meg. A DS a kínálatot is egyszerűsítette, a Pallas és Étoile kivitelek mellett a Jules Verne különkiadásban érhető el a megújult DS N°4.

Ez is érdekelhet:

Francia vagányság, stílusos időutazás Svájcban – DS N°8-vezetés

Az elsők között vezettük a DS új csúcsmodelljét, az elektromos N°8-at.

Sportosan is inkább kényelmes – DS 7 E-Tense-teszt

300 lóerős plug-in hibrid hajtással is inkább a kényelmét szerettük a megújult DS 7-nek.

Elektrombusz – DS 3 E-Tense-teszt

Stílusból a kis DS-nek is jutott, rombuszból is, kicsit túl sok is. Modellfrissítés után, elektromos hajtással próbáltuk ki.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés