Max Verstappen gyakorlatilag már a rajtnál megszerezte a 65. futamgyőzelmét egy briliáns manővernek köszönhetően.

Max Verstappen hajszálnyival maradt le a pole pozícióról az Emilia-romagna-i Nagydíj időmérőjén, ugyanis mindössze 34 ezredmásodperccel maradt el Oscar Piastritól, – spoiler! – ám később ez mit sem számított – a rajtrács:

Cunoda Júki és Franco Colapinto a súlyos időmérős balesetük ellenére rajthoz állhatott, ám előbbi csak a bokszutcából, míg utóbbi a 16. helyről indulhatott – az argentin eredetileg a 15. helyről rajtolhatott volna, de egy rajthelyes büntetést kapott, amiért a kvalifikáción a piros zászló utáni korai kihajtással vétett a szabályok ellen.

Verstappen ugyanis azonban a második helyről indulva szenzációs győzelmet aratott, miután már az első körben látványos manőverrel megelőzte Oscar Piastrit.

A rajtnál ugyan kissé beragadt a négyszeres világbajnok és George Russell mögé csúszott vissza a harmadik helyre, de a Tamburello kanyarban hidegvérrel körbeautózta a pole-ból induló ausztrált, ezzel a húzással pedig Verstappen már akkor eldöntötte az Emilia-romagna-i Nagydíj sorsát – így nézett ki:

Miután átvette a vezetést, a holland gyorsan ellépett a többiektől, ebben közrejátszott az is, hogy az ekkor második helyen haladó Piastri egy lassú kerékcsere után csak a forgalomba tudott visszatérni.

A futam korai szakaszában egy virtuális biztonsági autós szakasz (amit Esteban Ocon kiesése miatt rendeltek el) lehetőséget adott Verstappennek egy ingyenes kerékcserére, azaz időveszteség nélküli kiállásra, ami közel 20 másodperces előnyhöz juttatta. Ezt ugyan később eltüntette az Andrea Kimi Antonelli kiesése miatt beküldött – immár valódi – biztonsági autó, de az újraindításnál a négyszeres világbajnok ellentmondást nem tűrően lépett el a mezőnytől, nyerte meg a futamot – mögötte a McLaren versenyzői csatáztak a második helyért, és végül Lando Norris lett a második, Piastri pedig a harmadik.

A nap versenyzője

Nehéz volt kiválasztani a nap versenyzőjét. Max Verstappen újabb lenyűgöző győzelmet aratott – ez volt pályafutása 65. sikere –, de tőle megszokott ez a teljesítmény. Lewis Hamiltont a 12. helyről rajtolva intették le negyedikként, ami eddigi legjobb eredménye Ferrarival, erre pedig az időmérő után kevesen számítottak. Ahogy arra is, hogy Cunoda Júki a bokszutcából indulva pontot szerez, ő végül a 10. helyen zárt. És még lenne néhány pilóta, akik közül lehetne választani, de nálunk most Cunodára esett a választás.

Az Emilia-romagna-i Nagydíj végeredménye:

Verstappen ezzel a győzelmével 22 pontra csökkentette hátrányát a bajnoki éllovas Oscar Piastrival szemben – így áll a vb-pontverseny a pilóták és a konstruktőrök között az Emilia romagna-i Nagydíj után:

A szezon egy hét múlva a Monacói Nagydíjjal folytatódik.

(Fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

A Cadillac helyett egy meglepő helyen térhet vissza az F1-be Sergio Pérez

Eddig a Cadillac tűnt befutónak, de könnyen lehet, hogy egy másik csapattal térhet vissza az F1-be Sergio Pérez, és talán még jobban is járna vele.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nyár, aperitivo, dolce vita Budapesten

Okos autók, makacs sofőrök – így viszonyulnak a magyarok az újabb technológiákhoz

340-ről fékezni, 24 órán át – Le Mans nemcsak egy verseny, hanem a motorsport maga

További cikkeink a témában
A Recirquel újra a szívünk közepébe talál a Müpa színpadán
Hirdetés