
2026 első negyedévétől lesz elérhető a maranellói álomgyár újabb mesterműve, a Roma utódjának szánt két plusz két személyes, 640 lóerős V8-as.
Június 23-a van, Ferihegyen ülök az Austrian Airlines hajnali járatán Szörényi András remek fickó kartárssal a Vezesstől, Bolognába tartunk, és mint ahogy a mellékelt ábra is mutatja, egyáltalán nem gyalog. Azért mentünk oda, mert pár nappal korábban érkezett egy szupertitkos behívó a Ferrari központjából, hogy Magyarországról két médiumnak szeretnék biztosítani a lehetőséget arra, hogy
Maranellóban szemtanúja lehessen annak, hogy lelepleznek egy új modellt,
és mi (a Player Media) voltunk az egyik meghívott (a már emlegetett Vezessen kívül).
A sajtóesemény 15:30-kor kezdődött, előtte a világ minden országából érkező médiasáskák egy hangulatos étteremben megfelelő minőségű és tápláló étellel és igény szerint egy-két pohár jóféle Sangiovese veressel lettek megkeresztelve, hogy a délutáni foglalkozásra megtisztulva érkezzenek. Nagy volt a titkolózás, és máig nem is lehetett megosztani a világgal, mi történt annak az épületnek a második emeletén, amelynek a portáján a telefonok kameráira piros matricák kerültek, az este folyamán pedig legalább tízszer kellett megmutatnunk az eszközeinket, hogy a helyiek elhiggyék, egy darab lesifotó nem készült a helyszínen.
Akkora volt a titkolózás a bejelentés körül, hogy a mindent tudó ChatGPT sem tudta megtippelni, mi fog történni Maranellóban aznap.
A meghívóban azért voltak arra utaló jelek, hogy új modellről rántják majd le a leplet, kíváncsiak voltunk, mivel egészül ki az a sor, ami most úgy néz ki, hogy:
- 296
- Purosangue
- 12Cilindri
- SF90
- ...
...és eddig volt ott egy Roma, ugye. A 12Cilindri tavalyi bemutatója után idén februárban sikerült meghajlítani a teret Portugáliában a Spiderrel, és a többi modell szintén elég új ahhoz, hogy cserés legyen, az volt tehát a kérdés, hogy jön valami teljesen új, vagy esetleg a Roma utódja érkezik.
Beterelnek minket a gyár egyik épületébe, ahogy említettem, a kamerákat azonnal leragasztják, pedig ott állt a recepción egy F80. Mindent a szemnek, semmit a fényképezőgépnek. Irány fel a másodikra, majd egy kis felkészülési kávészünetet követően a nagyjából 140 fős közönséget egy ablak nélküli terembe küldik, ahol két oldalon a Ferrari pompás piros színű leplével elbújtatott, gyanúsan autóra hajazó formák várnak ránk. Beültünk a második sorba, az elsőben már nem volt hely, de innen is jól láttunk.
A székemre készített piros logózott ferraris notesz már alig várta, hogy legalább egy rosszul sikerült kutya rajza belekerüljön az első oldalára a mellékelt grafitceruza és a gimnáziumban négyesre értékelt rajzórai teljesítményem összeeresztésének gyümölcseként. Végül ló lett.
Valami lapos lesz a lepel alatt, örülünk Andrással, hogy nem egy elektromos SUV érkezik, hogy végleg behintse sóval az európai autógyártás legszebb emlékeit. A színpadon megjelenik Enrico Galliera, a vállalat marketingigazgatója, háta mögött pedig óriási, minimum 21:9-es arányú kivetítőn az olasz dolce vita romantikus álló,- és mozgóképei. Itt már azért bizsergett valami, hogy köze lesz az olasz földrajzhoz annak, amit látni fogunk. Enrico egész gyorsan eljut oda, hogy elmesélje, egy V8-as blokkal felvértezett, front-középmotoros autót fogunk látni, ami a Roma helyébe lép.
640 lóerő hajtja majd, és 760 newtonméterrel a zsebeiben ígér nekünk 3,3 másodperc alatt 100, 9 másodperc alatt 200 km/óra sebességet. Igen, ez nagyon érdekes, de ami sokkal izgalmasabb, az az, hogy Enrico arról mesél, hogy ezzel a modellel szeretnének a szélesebb közönség felé nyitni. 240 ezer eurótól indul majd az ára. Ferrarit mindekinek!
Mielőtt lerántják a leplet, Gianmaria Fulgenzi termékfeljesztési igazgató és Flavio Manzoni dizájnért felelős főnök elmesélik, mennyire nehéz dolog olyan autót tervezni, ami úgy gyönyörű és izgalmas, hogy közben letisztult és egyszerű. Márpedig a most érkező műremeknek ezt a küldetést kell teljesítenie.
Lepel le. Színpadon a Ferrari Amalfi!
Ferrari Amalfi, az új, 8 hengeres, 2+2 üléses sportkupé, teljes életnagyságban, mind az 1470 kilójával, 80 literes tankjával, 273 literes csomagtartójával, és 4,66 méter hosszúságú csodálatos kiállásával. 320 km/óra a végsebessége, amivel már el lehet érni a hazai utakon egy bűncselekménynek minősített utcai elismerést. Kétszázról egy focipálya hossza (119,5 méter) kell neki, hogy belekapaszkodjon a nullába. Születési neve: F169MM.
De ezek csak számok, ami előttem van, az egy rendkívül letisztult autó, a Ferrarira jellemző élek és ravaszdi trükkök nélkül.
Körbejárom a törtfehér Bianco Anticót és a Verde Costiera fantázianevűt is. Ízlelgetem és emésztgetem, hogy ez lesz a beugrómodell. Amivel részben egy teljesen új közönséget kíván bevonzani az olasz legenda, részben pedig igyekszik a felfelé váltásra ösztönözni a német prémiumok gazdáit, de minimum egy flottabővítésre.
Aki ilyen autót vesz, annak elég nagy a garázsa, hogy elférjen mellette a többi is, de hogy ez lesz az egyik kedvence, arról az ötféle izgalmas beépített masszázsprogram is gondoskodik majd. Kipróbáltam, és tényleg fantasztikus (volt a 12Cilindriben). Szóval ez egy olyan beugró modell, amiben ötféle masszázs van, igen.
A modell beugrósága egyrészt táplálkozik az árából, másrészt a letisztultságából és könnyed kezelhetőségéből.
A Ferrari azt ígéri, hogy a korábbi modellekből már megismert módválasztónak köszönhetően nem kell versenyzőnek lenni, hogy életben maradjunk ebben a képzőművészeti remekben. Ahogy azt a rendkívül esős időben személyesen is megtapasztaltam idén télen, wet módban nem tud az ember olyat csinálni az autóval, amitől önveszélyes lehet. Persze, bele lehet vezetni a szakadékba, de még egy csúszós kanyarban sem lehet vele megpördülni, köszönhetően a védelmi rendszereknek. Szóval 18 éves friss jogsis trónörökösök, 80 éves remegő lábú kalandorok, vagy csak műkedvelők, figyelem: a Ferrari Amalfi mindenkinek megadja a lehetőséget, hogy egy párt alkothasson vele, és boldogan éljenek, amíg a NAV vagy egy emelkedett árú továbbértékesítés el nem választ.
Más nem nagyon fog elválasztani, hiszen ennél a modellnél a szokásosnál is nagyobb hangsúlyt fektettek a hangélményre. A 8 sebességes duplakuplungos váltóval egy érzéki tánc lesz minden kilométer, a kipufogóban egy speciális bypass szelep dolgozik majd, hogy a különböző körülményekhez alkalmazkodva mindig a lehető legteljesebb hangélményt tudja biztosítani a szerencséseknek.
Visszatérve a dizájnra: kifejezetten cél volt a puritánság, de ennek a megközelítése sokkal inkább old money és letisztult elegancia alapú, mintsem olcsó. A napi használatra tervezett remekmű egyébként olyan gondoskodó csomaggal érkezik, hogy árában foglaltatik hét évnyi kötelező szerviz (20 ezer kilométerenként, vagy évente egyszer, kilométer-korlátozás nélkül). Persze a kopóalkatrészek nem, de az olaj, a szűrők, az átnézés nem kerül pénzbe. Ez azért elég izgalmas. Szintén óriási taps követte azokat a mondatokat, amikor a kormányról és a fizikai gombokról esett szó. Mert hogy egy kicsit visszatérés van ebből a fene nagy digitalizációból, ahol mindent egy érintőképernyőn kellene vezérelni.
Lesznek gombok, amik kattannak, kézre állnak, és nagyon jó lesz majd az ujjunkat rajtuk tartani.
Alig várjuk, hogy tesztelhessük.
Meg kell nézned az Amalfit még két színben. Itt a Giallo Montecarlo:
Ez pedig a Rosso Portofino. Melyik a kedvenced?
Ez is érdekelhet:
- Letisztult dizájn
- Fantasztikus hang
- 2+2 személyes
- Vezethetőségre hangolt
- 7 év all inclusive szerviz
- ...de, de, kéne nagyon!
- Talán a kilincs kicsit esetlenül néz ki az ajtón...